Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

SZERVUSZ APA!

2011.02.18. 03:28 Emilke mesél

.....Szervusz Apa!

Régen jártam feléd, nem is tudom. Nem, nem, semmi baj. Nem vagyok beteg. De tudod, milyen lusta vagyok. Meg most van néhány jó könyvem. Persze, most is úgy, mint régen, fél éjszaka olvasva, sokszor alig tudom letenni. Ennek te vagy az oka, emlékszel? Igen, 70 éve, de elszaladt z idő. Mikor hétvégén Mamukához jöttél értem és az esti szürkületben kézen fogva mentünk hazafelé. Ez mindig szombat este volt, az egész heti munka után, a csöppnyi szobába én is ott voltam hétvégén. Nem, nem egészen erről van szó. Arról a nagy, fényes reklámról, a piros betűkről, az Árpádút szürke kövén remegő, vöröslő, a villamos síneken csillogó fényről. Emlékszel, mondtad, az a nagy A betű, a nagy P, az a kerek az O és az az L betű. Az Apolló mozi. És néhány alkalom után már mikor messziről láttam, én mondtam hangosan, ott az Apolló mozi. Nem is tudom már, hány üzletnek volt táblája az úton. A Dreher sör reklámja nagy bádogtáblán hintázott a szélben, a cukrászda tábláján a fagylalt tölcsérben, a torta, a kirakatban és az édesen kiáramló illat. Én mindet olvastam, a cukrászdával szemben a garni szálló, a mozival szemben a bor sör, kimért italok, kerthelyiség feliratot és ki tudja ma már, hogy mi mindent. Iskolába még nem jártam.

Emlékszel? Persze, mikor megfogtad a kezem és elmentünk a könyvesboltba, ott az utca végén, a Kisfaludy utca és Baross u. sarkán. A piciny üzlet barna ajtaján csillogott az üveg, bent különös illat, a papír izgalmas szaga, a könyvek varázsa.


Te ott álltál velem, kicsit tanácstalanul, egyikőnk sem tudta, hogy mit is kellene, de a kis, szemüveges, őszes szakállú úr csak ránk nézett és tudta.

Szóval ti, ketten. A kezembe adtátok a betűt, és elindítottatok egy úton, látod? Ez lett az eredmény.

Hogy ez ki, itt mellettem? Hát a Joli. Igen a Joli. Jaj, ugyan már, Apa. Én találtam ki. Csak úgy van. Na ne, maradjunk annyiban, ö a Joli.

Térjünk vissza a könyvekhez. Nemsokára arra fogok járni, megnézem, hogy a kis üzlet ott van-e még. Legutóbb arra járta, még ott volt, láttam kívülről, messziről a barna faajtót, a másik oldalon a sarkon a kis trafikot.

Láttam? Vagy csak úgy emlékszem? Mikor is volt? 20 éve, vagy 70 éve?

Nem is tudom Apa, olyan feledékeny vagyok az utóbbi időben.

Na, majd legközelebb beszélgetünk, gyere Joli, menjünk.

Viszontlátásra Apa, vigyázz magadra!

Hallod Istenke? Szólj az öregnek, hogy vigyázzon Apára.

Szervusztok!

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr328315222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

60145 2011.02.17. 22:47:31

+ (Kár, hogy szó nélkül nem lehet.)

13003 2011.02.17. 22:54:02

Most őszintén, hova tegyem ezt az írást? Itt már megszoktam. A szigeten 15 olvasóért és 3 hozzászólásért nem megyek, ottani barátaim idejönnek hozzám.:)

59854 2011.02.17. 23:51:32

Melyik volt az Apolló mozi? Könyvesboltok már alig vannak Pesten, antikváriuomok se nagyon. Könyváruházak vannak. Csak az nincs, amit épp keresel.

13149 2011.02.18. 05:11:36

Nincs meg, Emilke. A Kisfaludy utca és a Baross utca (pontosabban a Harminckettesek tere) sarkán nincs könyvesbolt. Van egy outlet bluejeans-bolt, mellette egy üveges, a Kisfaludy utca felé pedig nemrég nyílt egy pékárubolt. Ha erre jársz, idejében szólj, itt lakom a közelben, megiszunk egy pohár vörösbort a körút sarkán vagy 15 éve nyílt Stex Alfrédban.

192607 2011.02.18. 05:58:58

Ma reggel én is arra ébredtem,hogy apámat szólitgattam. Meghallotta-e vagy sem ....hej , de jó érzés lenne tudni,hogy igen...

13003 2011.02.18. 08:08:48

Bocs, elfelejtettem, Újpestről van szó. Viszont a Harminckettesek terén naponta járok, ha Pesten vagyok. A könyvesbolt is, az Apollo mozi is Újpesten volt.. Az Apollo mozi aztán "pártház" lett 44 végén. Átvészelte a háborút és újra mozi lett utána. Csak azt nem tudom, a békét túlélte-e Az ember az apjával beszél, biztos hallja, az apák mindíg hallják a fiaikat, mi is megyünk az ő útjukon, utánuk.

14742 2011.02.18. 10:14:55

Nem kell ide szó!*****

14412 2011.02.18. 10:51:38

...szép volt - jó volt olvasni...Ma már semmi sincs ott és úgy, amint az gyerekkorunk Budapestjén volt. Ami egyrészt jó (lsd. fejlődés), másrészt igen nagy kár (gyerekkori emlékek=nosztalgia=emóciók)

60145 2011.02.18. 11:09:58

2. emilke: Csak annyit akartam az 1.-ben mondani, mint Lehar a 7.-ben. Szó nélkül nyomtam volna a pluszt. Mert ide az én szavam nem szükséges. Amit a közzététel helyéről írtál, az nem az én kompetenciám, ezért nincs róla semmiféle mondanivalóm. Érdemben másnak sem lehet.

15138 2011.02.18. 11:41:40

Istenke, vigyázz apára!!

95527 2011.02.18. 11:57:58

Irigyellek, hogy ilyen emléked van apádról!

11692 2011.02.18. 13:02:11

A legnagyobb dolog a könyvek varázsa, szeretete amit átadhat a szülő a gyerekének... az én gyerekkoromban a könyvtárnak volt ilyen meghatározó szerepe...szemüveges, őszes szakállú (Pali bácsi) könyvtárossal... Emilke, miért vonzódik az ember ennyire a gyerekkora felé, amikor már túl van a nagy rácsodálkozásokon, gyereknevelésen, házasságon, temetéseken, nagyon jó könyveken, szakmai vagy nem szakmai sikereken, csődökön... miért emlékszik a Apolló mozira és arra, hogy barna faajtó volt...???:))))

325748 2013.11.01. 00:18:57

Hát Te is, Emilke?
süti beállítások módosítása