Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

A KÉMCSŐ

2011.01.08. 21:29 Emilke mesél

A kémcső papírvattával volt bedugva.

A kémcső papírvattával volt bedugva.

Na szóval itt van ez a vírus, ez kis aranyos. Nézzük csak, milyen szép kis tokja van, aranyos kis globulinokból és van több mint 4000 aminosavacskája. Kis helyes, formás példány, olyan kerek, pici tüskékkel. Ezek akadnak bele a sejtfelszín bolyhocskáiba,...

Mit csinálsz, érdeklődött az Öreg.

Látod, egy vírust vettem, nézegetem.

Nézegeted. Miért, ha szabadna érdeklődnöm?

Jaj de kíváncsi vagy, hát csak nézegetem. Szoktam így nézegetni, szabad, nem?

Te, neked egy tisztességes gondolatod a legritkább esetben szokott lenni. Na mesélj

szépen, mit akarsz attól a kis vírustól4

Nézd csak, szóval van itt ez a pár ezer aminosav. Arra gondoltam, ezt a 25-öt itt az

oldalán felcserélgetem másokkal, ezeket a hemaglutinineket részben neuraminidázra

cserélem és két másik aminosavat, akroszomát adok még hozzá.

Te Vírusos, mit barkácsolsz? Nevetett az Öreg, mesélj csak nekem4 Honnan szeded

ezeket az ötleteket, Ha szabad érdeklődnöm, hanyadik …

A 12.ket a glutininekből és az 5.ket a neuramin...

Aha, a 12. és az 5. Nahát, nahát. Én is úgy csináltam. És aztán a globozoosperm

specifikus aminó...

Íígen, pont az, a spécit. Honnan tudod?

Az Öreg felnyúlt a polcára és a végeláthatatlan sokaságú kémcsövek közül levett

egyet. Ott szundikált az alján egy igen formás kis vírus, pofáján kaján vigyorral és

a kezeit sajnálkozva tárta szét. Kezembe adta a kémcsövet, kis feliratos tábla volt

rajta, a címkén: A Fatökűség vírusa. Fülig ért az Öreg szája.

A fene, hát akkor hiába dolgoztam, mondta Vírusos. Aztán felvidulva kérdezte: és

működik? Próbáltad? Persze , hülyeséget kérdezek, nem teszed el, csak ha jó. Ide nézz

csak, mutatott Vírusos az ablakon. A fák ágain dideregve ültek a fehér hópamacsok,

szikrázva verték vissza a napsugarakat, a fekete ágak mögött kéken lógott az ég és

fehér lepedők libegtek. Szóval szép volt. Aztán az Öreg oldalt nézett és csak feketeséget

meg mindenféle szemetet látott.

Az mi?

Mi, mi! A kedvenceid, az emberek Látod mit csinálnak? Ideje azt a vírust előszedni!

Ideje, ideje, na ideje. Már aztán pár száz év ide, vagy oda nem számít. Nézett ki az

ablakon, csóválta a fejét.

Elgondolkozva nézte a kezében lévő kémcsövet.

A Vírusos tudta, hogy már ki van próbálva és Burkina Fasó két falujában már 3. éve

egyetlen gyerek sem született.

A saját kémcsövére nézett és látta, hogy az ő vírusa is jó.

Az asztalán az Öreg egy almát hagyott, mielőtt elment.

Megkezdődött a 7 milliárd fogyása.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr158315126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ejmiakő 2011.01.08. 21:49:29

Hogy hívják az Öreget? ( A valóságosat.)

16338 2011.01.08. 21:57:00

Hmm. Nekem erről van egy novellám a facebookon, átküldöm a linket mail-ben.

13003 2011.01.08. 22:00:58

Nem tudod, hogy nálam ki az Öreg?

ejmiakő 2011.01.08. 22:15:42

Sejtem, ki a virtuális. De neki más megoldása volt.

13003 2011.01.08. 22:24:08

Ign, de az özönvíz nem jött be.Megbeszéltük a preventív megoldás kipróbálását. Néha persze, ha nagyon mérges, egy kis sunami, földrengés vagy vulkánkitörés, de ez nem hosszútávú megoldás.::)))

13003 2011.01.08. 22:31:43

nincs facebookom.

ejmiakő 2011.01.08. 22:42:16

5. emilke 2011. 01. 08. 22:24, inkább a kürtös dologra gondoltam, mert az özönvíz még akkor volt, amikor még senkise teremtette meg önmagának az Öreget. Amit pedig írsz, ahhoz nem kellenek istenek, elég némi pénztulajdon. Vajon ki engedhet meg magának ilyesmit? Nem bírok rájönni.

16338 2011.01.08. 22:45:11

Sebaj Emilke, a link navigál oda. De a lényeg, sokszor együtt mozog az agyunk.

13003 2011.01.08. 22:58:18

Én úgy gondolom, hogy nagyon sokan borultak már le az "Öreg" előtt, ahelyett, hogy átölelték volna. Némely dolgok valóban pénzkérdéssé degradálodtak csak, igazad van. Mi a mi tízezredmásodpercnyi gondolkodásunk a természet évmillióihoz képest? Hát nem gyönyörűséges nagy pofánk van? DDD

13003 2011.01.08. 23:01:26

Örülök, hogy nem egyedül gondolkodom. DDD

13003 2011.01.08. 23:11:30

Valamikor rége, kukoricával és kávéval fűtütték a mozdonyokat. Ma összetörik a tojásokat, elégetik a csirkéket,jó ha nem élve. Pedig a naponta éhenhalók ezrei szívesen megennék, hogy pár nappal tovább éljenek. De ez legyen egy másik post.

13003 2011.01.08. 23:18:16

7-re. Jerichóra gondolsz? Azt Hirosimában és Nagaszakiban leutánozták.Sodoma-Gomorra? Nem vált be.Egy másik próba volt a spanyolnátha, kétszerannyi halottal, mint a háborúban. Most meg kell próbálni "nem megszületni"

10306 2011.01.09. 00:17:51

már megint rosszalkodtok, ejnye

95527 2011.01.09. 05:41:43

Unokám ministrálásán voltam református létemre, tetszett az a rész, mikor az emberek kezet fogtak egymással. A templomban olyan szép minden. Aztán arra is gondoltam, hogy az emberek nagyon buzgók tudnak lenni mikor baj van, akkor aztán emlegetik az "öreget". Bezzeg mikor nincs semmi probléma akkor bizony nincs ima, vagy köszönet se.

12392 2011.01.09. 13:55:45

Emilke! Azt ismered? Két cső sétál a főutcán, mikor a túlsó oldalon meglátnak egy rendőrt az egyik beugrik az első kapú alá. A másik érdeklődésére közli: Én KÉMcső vagyok!

13003 2011.01.09. 14:01:19

Jó! DD

122743 2011.01.09. 16:40:54

12. emilke 2011. 01. 08. 23:18, a nem megszületni túl humánus. S elég sokáig tart. Bár gondolatkísérletek voltak már ebben az irányban is, pl. a "Védett férfiak"-ban. Éljen a globális diktatúra! Vagy csak hülyeséget beszélek?

162183 2011.01.09. 17:39:50

Érdekes volt, gratulálok!

13003 2011.01.09. 17:59:38

Igen, a védett férfiak hasonszőrü gondolatot vet fel. Ma már a sexualitást szétválasztottuk a szaporodástól. Egyszer eljutunk odáig (?) hogy a házasság nem lesz jog a korlátlan szaporodásra. Kérdés, a petesejt milyen információk alapján fog dönteni, hogy melyik spermiumot fogadja, melyiket nem Jeleleg csaknem válogatás nélkül fogad minden félét. Az a ritka kép már ma is ismert, hogy némely esetben bizonyos személy spermiumára allergiásan viselkedik. Ki tudja, milyen program alapján? A globális diktatúra? A politikai oldalra gondolsz? Esetleg a természet fog bevezetni egy selekciót? Gondolhatod, ha a "természet" intézkedik, a tudatlanok között micsoda harc fog beindulni, hogy elérjék a "kiválasztottak" kasztját!. "Természet"? Tudomány? Az almamag hatása? Isten? Hátradölhetnk, kérjünk egy kávét. Egy konyakot is parancsolsz?

13003 2011.01.09. 18:03:28

Amálka kedves, üdvözöllek. Nincs sapkám, kénytelen vagyok másra használni a fejemet. Az "Öreg" némiképp bajban van, mondta, hogy szaporodjatok, de arra nem gondolt, hogy a gatyában fogják hordani az eszüket. Lehet, hogy újra fog szólni és korrigál. DDD

12715 2011.01.09. 18:33:39

Két régi ős- egyisten: Jahve és Marduk az emberek hibáira , s bűneire ráunt, s kiválasztott pár emberének kihirdette, a világot vízzel elönti, de hogy Őket mentse, az esőből, vízből : hajóra terelte. Vittek magukkal aranyat, háznépet, Szolgát, marhát és : békességet, s úsztak az árral - mint ma is tesszük - és vélték : a parton majd letelepszünk. Elmúlt negyven nap, s a galamb nem jött vissza, parton a szép gálya, s utasai tiszta, egyszerű szívvel hálát rebeg Urának: egyik az egyiknek, a másik másnak. Megmenekült hát az emberiség, a faj fennmaradt, Teremtőjük boldog: baj s bűn - víz alatt marad , ezek kiválasztottak: mentesek bűntől, mocsoktól - így lettek áldottak. Éltek egyszerűen, - mint addig is,- míg egyszer egy baljós pillanatban megjelent újra a fegyver, s a felduzzadt új emberiség megérezte: a jó úgy ér valamit, ha kezét bevérezte ! És újra lett etalon a bűn, mihez mérve a jó ember kitűnt, s magát ezzel mérte: mentes vagyok rossztól, bűntől, haragtól, nem ölök, nem paráználkodom, s könnyharmattól vizes az otthonom, gyónok, meg minden, s ez mégis kevés? Védj meg Isten! Te megteheted, hogy újra kiöntöd az embereket S szólt az Úr: Én egyszer meguntam, s látod mi történt? Néhány ezer év, s már bánod, hogy partra mehettél, s nem fúltál oda ! Lásd be végül: az ember ostoba! Nem veszett kárba mégsem minden, de nem segíthet rajtad már sehogy sem az Isten Kicsi lettem ehhez, erőm meg kevés, de jön egy nagyobb Úr, s nagyobb büntetés: Megérett az ember fegyvere már arra, hogy egyik a másikat megragadja, s pusztítsa írmagját is, a jót s a rosszat, kit szeretett, s kit nem, mindet - ki bosszant! S Újkorra jön újra Ó... ...s szólt az Úr: legyen evolúció!

13003 2011.01.09. 19:08:17

Köszönöm NOEB! Kinek a verse?
süti beállítások módosítása