Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Hóesés

2016.01.09. 20:08 Emilke mesél

 

Emilke kapott egy ímélkét, hogy írjon valamit kontrolképpen, müxik, vagy nem müxik. Na, úgy rendelésre. Gondoltam, az írásgyakorlat elemista könyvből kellene, aszongya, az elején  Ú,Í,R, Ír, Úr, Úr  Ír, de ez valahogy már elfelejtődött. Sajnos. 

Aztán Pestet kellett felhívnom és csak úgy mellékesen  kiderült, hogy szakad az eső. Így indult el a valamikori, 70 évvel ezelőtti este emléke.

Családlátogatásból hazafelé menve a sűrű hóesésben ültem a szánkón. Apám és anyám mentek elöl, fogva a hosszú zsinórját a nagy szánkónak, én csendben ültem és bámultam a hatalmas pelyheket. Azt hiszem, akkor láttam a legnagyobb pelyheket életemben. A hó már nagy volt. A lépések hangja sem ért már hozzám, a lámpák sárga fénye csak gyenge fényfolt volt az óriás pelyhek kavargásában. Visszanéztem, sehol senki, elől csak árnyékok mozogtak és féltem rettenetesen.
A csönd megfoghatatlan volt, soha még ilyet nem tapasztaltam. 
Sírni kezdtem, és anyám felvett, el nem tudván képzelni, mi bajom lehet. Kérdezgetett, visszatett a szánkóra, csak nagysokára szipogtam ki, hogy nem akarok a némautcán menni.

Már elszálltak az évek, néha-néha hosszúnadrág is került rám. Biciklivel becsavarogtam már sok-sok kilómétert, de valahogy úgy alakult, a Néma utcát mindig elkerültem. A közelmúltban arra jártam. Nincs már Néma utca, a városépítő őrület felzabálta a növekvő fák alatt az utakat, kis házakat és ott is kinőttek a város gennyes pattanásai a toronyházak. Fölzabálták a várost, az embereket, a fákat, az ember léptékére mért házakat, és néma sziklatömbökként, fenyegetőn terpeszkednek a városon.

 Hol vagy Néma utca, hol vannak búvó házaid, hol a városom, hol az életem?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr418255766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.01.09. 20:30:22

Szia Emilke!
Minden elmúlik, ez az egy bajom nekem is.

cuba libre 2016.01.24. 17:49:55

Emilke, végre megtaláltalak itt !
süti beállítások módosítása