Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Medgyessy igazodik

2010.12.13. 10:45 Emilke mesél

http://www.mno.hu/portal/753457

http://www.mno.hu/portal/753457

Érdekes a cikk. A végén kezdeném.

Aki dec.1-én Románia és Erdély egyesülésére magyarként koccint, az HAZAÁRULÓ !

Jobb helyeken a hazaárulás jutalma 1,5 m. Kötélformában  Esetleg 12 db. Golyóformában.

A további részletekre már nem is érdemes kitérni

 

A fogoly lengyel


Beh világos a cár palotája!
Zene harsog, vigalom van nála.
Arany serleg... gyöngyöző bor benne, –
Hajtogatja az oroszok
Vitéz fejedelme:

„Hej ez a nap győzedelem napja!”
És első Pál a serleget kapja, –
S az uraknak biztatás nem kellett...
„Ez nap halt meg Lengyelország
Macziejovicz mellett.”

A jó urak rákiáltják: éljen!...
„Hozzatok be lengyel rabot nékem,
Régen nem volt ily virágos kedvem, –
Ma, október tizedikén
Köszöntsön fel engem.”

Hallatára ez elmés parancsnak
A jó urak kacajra fakadnak.
A szemük is könnyezik beléje.
Ím’ belép a fogoly lengyel
A cár teremébe.

„Ide lengyel, lépj ide. Hadd halljam:
Tudod-e még, ma micsoda nap van?
Régen nem volt ilyen virágos kedvem,
Ma, október tizedikén,
Ma köszönts fel engem.”

Fogoly lengyel
a parancsra készen

Serleget vesz. Halotti csend lészen.
S míg könnyei borába peregnek,
Lángba borul sápadt arca
A fogoly lengyelnek.

„Jól tudom, hogy micsoda nap van ma
Macziejoviczi csata napja, –
Akkor halt meg lengyelek hazája...
Felköszöntlek e nagy napon
Oroszoknak cárja.

Szép hazámat földaraboltátok, –
Küldje Isten e büntetést rátok!
Minden orosz átokként viselje:
Földönfutó légy népeddel,
Szolgák fejedelme!
Elnémul a fogoly lengyel ajka
És poharát fenékig fölhajtja.
Bősz dühében a cár arca kékül.
És süvöltve száz orosz kard
Száll ki hüvelyéből.

„Hm, köszönöm. Megfizetek érte.
Hogyne, hogyne? Törjétek kerékbe! –
Ma különben úgy is nagy a kedvem.
Mi a neved lengyel szolga!?
Hogy el ne feledjem.”

„Macziejoviczi csatatéren
Én vezettem a rohamra népem.
Sirat engem lengyelek hazája.
Az én nevem Kosciuszkó –
Emlékszel-e rája?”

A hős névre megrendül a nagy cár.
Arca piros, nem is haragos már.
Az urak is szégyenlik a tréfát:
Kigúnyolni egy nemzetnek
Legnagyobb fájdalmát!

A cár arcán piroslik a szégyen.
Szégyenülten a fogolyhoz mégyen.
Odanyújtja jobbját békülésre:
„Menj, szabad vagy, Európa
Legnagyobb vitéze!

Egy ilyen tettet persze Medgyessy Péter, erdélyi úrtól

persze nem lehet elvárni. Ő ma is koccintana. Szarházi!

.... Dr. P Mészáros György

BRD. Pocking 94060

Hogy egy hazaárulónak ne legyen gondja, hogy nicknév mögül

kiállt valaki.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr898315064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12392 2010.12.13. 11:18:08

Engem az interjú egy ennél sokkal fontosabb fél mondata ragadott meg (kapcsolgatás közben véletlenül odatévedtem és sokat, mondhatom túl sokat láttam belőle): "az ő általa megkezdett költségvetési kiigazítás" lehet, hogy már egy kicsit romlik a memóriám, de nekem nagyon úgy rémlik, hogy mintha azzal a kiigazítással egy "kicsit" késlekedett volna!!! =))

13003 2010.12.13. 11:23:58

Én nem vitatom, hogy az interjúnak vannak fontosabb részei, de hogy amit idéztem, a legmocskosabb része, azt nehéz vitatni. Ez ellen egy ország gondolom, határozottan tiltakozik. Nem csodálnám, ha a házaelőtt spontán tüntetnének.

12392 2010.12.13. 12:32:23

Emilke! Menj és tüntess!!! =))

13003 2010.12.13. 13:04:47

Már miér, Hát nem hallottad, mekkora pofával hörgött mindenki Trianon ellen? Nem emlékszel? Most hol vannak ezek a szószólók? HHHHHHHHI

13149 2010.12.13. 13:11:59

Feltételezem, hogy eddig még minden kormány képviselője koccintott a román kormány képviselőjével Románia nemzeti ünnepén, ahogy jó szomszédokhoz és uniós partnerekhez, védelmi szövetségesekhez illik. Az Orbán-kormány is így járt el - nagyon helyesen -, csak nem nyílt sisakkal, mint a D-209-es, hanem nyüszítve és szánalmasan, titokban, ami viszont nagyon helytelen. Én is koccintottam volna, és nem titkoltam volna el. Szóval én is hazaáruló vagyok a te fogalmaid szerint - küldheted azt a kötelet... Egyébként a hazaárulás valójában más: "Az a magyar állampolgár, aki abból a célból, hogy a Magyar Köztársaság függetlenségét, területi épségét vagy alkotmányos rendjét sértse, külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntettet követ el, és öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő." (Btk. 144. §.) Aki abból a célból koccint, hogy Románia nemzeti ünnepén a szokásos módon kifejezze jókívánságait egy baráti ország vezetőinek, az a legkevésbé sem hazaáruló.

22371 2010.12.13. 14:23:04

Kedves Emilke, teljesen biztos hogy minden szöveget szó szerint kell érteni? Nem lehet hogy M, valójában ezt mondta, sajátos sajátos stílusban - amit egyébként helyeslek: helytelennek tartom, ha valaki magyar létére koccint Románia nemzeti ünnepén. u.i. az ünnep megalkotói nem törekedtek az államuk részét alkotó magyar érzelmű lakosság érzelmei figyelembevételére. Hab a tortán, hogy Románia nemzetállam.

36888 2010.12.13. 15:06:00

5. Igen képviseltetnie kell magát Magyarországnak a szomszédos állam nemzeti ünnepén.....csak nem mindegy, hogy milyen szinten. Virág elvtárs s.k. Kosciuszkó Tádé, a hármas állampolgár....(PL; USA; F)

12513 2010.12.13. 16:44:33

Virág eévtárs, volt akkoriban PL? Én azt hiszem, Pan Tadeusz épp ennek hiánya miatt lett francia és amerikai... Medve elvtárs s.m. (saját mancsulag)

12513 2010.12.13. 16:57:30

Csengey (Csenge) Gusztáv (Adolf) (Komárom, 1842. augusztus 8. – Miskolc, 1925. július 13.) evangélikus teológus, tanár, költő. Révkomáromban született, apja gazdatiszt volt. Az 1848-as forradalom idején már Pesten tartózkodtak, Verselni kezdett. Arany János költészetét annyira megszerette, hogy megkérte apját, hadd folytathassa tanulmányait Nagykőrösön. ... 1862-ig tanult Nagykőrösön, ahol a költészet tudatos tanulmányozására, hazaszeretetre, minden elnyomás elleni gyűlöletre nevelték az ifjúságot. Az érettségi után – ez volt a gimnáziumban az első érettségi vizsga – hazautazott Irsára. Itt írta meg egyik legismertebb versét (A fogoly lengyel), ami a lengyel forradalom kitörése (1863) után meg is jelent Pákh Aladár lapjában, a Vasárnapi Újságban. A vers újra felébresztette az olvasókban a 48-as lelkesedést és rendkívüli ismertséget hozott Csengey számára. A művet számos nyelvre lefordították, a lengyelek hálásak voltak: évekkel később Varsó polgármestere díszfogaton vitte Csengey Gusztávot a tiszteletére rendezett ünnepélyre. Szerintem Megyó nem hazaárulőként, hanem "gyárilag naiv" erdélyi úrként, merő hazaszeretetből ment el a Hotel Főkapuba, a Meridianba. Hogy ez a kísérlete nem/sem sikerült, az más kérdés. Székely András, egykori magyaretanár, művészeti író, könyvkiadó, nyugger

13003 2010.12.13. 17:33:43

Minő versekre emlékszünk mi . DDD A "gyárilag naiv" a szalonfordítása a "született hogyismondjáknak"?

medve1942 2010.12.13. 18:01:29

A "gyárilag naiv" Medgyessy önjellemzése volt 2006-ban... A kis életrajz kivonat a wikipédiából, egykori magyartanárságom teszi, hogy beleraktam. Utólag vettem észre, hogy illene elolvasni egy MNO cikket is, meg is tettem, és magyar-transzilván lelkem örömmel látta az "egymásra vagyunk itélve" megfogalmazást, meg azt is, hogy a kortárs Medgyessy is úgy látja, hogy "nyolc évet a nyolc évért". Hogy aztán mi lesz? Ha megjön az eszünk, mérsékelt bal-jobb koala. Olyan még nem volt, és a világ talán rákényszerít.
süti beállítások módosítása