Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

AKIT AZ ISTENEK......

2010.05.08. 21:14 Emilke mesél

Akit az Istenek szeretnek, megajándékozzák a felejtés tudományával!

Akit az Istenek szeretnek, megajándékozzák a felejtés tudományával!

Nem vagyok az istenek kegyeltje. Zeus csak csavargó ösztönét és a lányok utáni kajtatását hagyta rám. Pallas Athéne apja nők utáni mázkálását mint féltékeny lánya, bennem gyűlölte és a bölcsességet megtagadta tőlem. Métisz nem fordított csekélységemre gondot, ezért megyek gyakorta fejel a falnak. Themisz pedig soha nem talált semmit, mely a javamra billent volna. Így botlottam Mnemoszünébe, ki elnéző mosollyal takart jóindulatába, de elfelejtette szomjam oltani Léthe vizével. Lányait bemutatta, de azt nem mondta, hogy mily csapodárok. Így aztán a kilenc lány között boklásztam, míg azok rámvigyorogtak és a hátam megett szamárfüleket mutogattak. Még Klió mosolygott rám egy kissé barátságosan.Erato gyengéden megpaskolta az arcomat, de csak nagyon futólag, még meg is csípte a pofámat. Így van az, hogy néha, ha a lányok fülébe duruzsoltm, elpirultak. Urania csak futó pillantásra méltatott, így a bölcsesség is elkerült. Eképpen sikeredtem felemás csavargóvá, aki mindenfelé jár, de nem jutott el Kréta szigetére és Amaltheia nem borította rám Zeustól kapott kecskeszarvának tartalmát.

Most, hogy az úton Kronosz elrobogott mellettem, ahogy utána nézek, csak Mnemoszüné alakját látom a ködös távolban, lábaimról Hermés szárnyas saruja leesett, karjaim herkulesi formája vékony karokká silányult és apolloi vonásaim már a csúf Faunok között is előkelő helyet foglalnak el.

Most mégis, stylusom kézbevéve, vésem a viasztáblát, rajzolom a papyrost és emlékezem.

Amikor 1000 ágyú 30 lövése harsogta a világnak a győzelmet, szükségszerűen a másik oldal vereségét, amikor a beálló csendben csak az öröm és fájdalom zokogása lüktetett, amikor azt hittük, a béke napja fog felkelni, amikor.....Tévedtünk.

Egy hősi kor után miért egy gyáva nyavalygás következett. A lelépő kormány oly beszari, hogy meg se nyikkan, az új kormány oly aljas, hogy nem hajt fejet a hősök emléke előtt.

Nem. Mi nem emlékezünk.Nekünk nincs mire emlékeznünk.Sem tudásunk, sem becsületünk. Mi nem győztünk, mi nem vesztettünk, mi csak az aljasságunkat őrizgettük meg. Arra vigyázunk.

Akik nem, elnézést tőlük.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr138314638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DE, VAN CIGÁNYBŰNÖZÉS! 2010.05.09. 06:20:21

3. emilke 2010. 05. 09. 4:02 "Nem lehet elégszer elmondani, NINCS CIGÁNYBŰNÖZÉS!" DE, VAN CIGÁNYBŰNÖZÉS!

22371 2010.05.09. 06:57:06

Emilke, ahány család, ahány háborút túlélt-megélt ember, annyiféle történet, és sokáig ezekről nem beszéltek őszintén az emberek. Én is csak mozaikokat tudok elmondani a gyerekeimnek, főleg azért, hogy nehogy azt higgyék a habárú egy romantikus kaland, valamiféle férfias virtus. üdv.

60145 2010.05.09. 08:53:54

* * *

11692 2010.05.09. 10:30:01

"Mert én, Szinuhe, ember vagyok, és emberként éltem minden emberben, aki előttem volt, és emberként élek minden emberben, aki utánam jön. Élek az emberek jajszavában és örömében, élek bánatában és félelmében. Élek az emberek jóságában és gonoszságában, élek igazságban és hamisságban, a gyengeségben és az erőben. Emberként örökké fogok élni az emberben, ezért nem kívánok áldozatokat síromba, és nem sóvárgom a halhatatlanságot nevemnek. Ezt Szinuhe írta az egyiptomi, ő, aki magányosan élte életének minden napját." Bocs Emilke, de jutott eszembe, ha más nem, a hangulata stimmel. A történetet ismered...:)

70185 2010.05.09. 10:34:40

Ami pozitívan kapcsolható a volt SZU-hoz(talán a fasizmus legyőzésében volt némi részük),az tabu. Mint ahogy hazánk felszabadítása sem érdemel szót sem.Április 4 azzal az indokkal lett törölve hogy nem bizonyított hogy valóban azon a napon szabadultunk fel.De hogy mikor,az mintha nem lenne fontos.

13003 2010.05.09. 11:21:06

Van egy nemzedék, ma már egyre kevesebben, akik élték ezeket az éveket, akiknek ezek a napok szentek, akiknek az életét határozták meg ezek a napok. Ezt se jobbról, se balról nem hagyom elvenni. Orbán, Morvai, Vona, Novák, Gyurcsány még ráncos bőrdohányzacskóban csomagolva ringatództak, mikor én már éltem ezeket a napokat, mikor márc 19-én épp, hogy elrántottak a dübörgő Tigris elől, én még hallottam a liberatorok darazsaknál gyilkosabb zümmögését, én fogtam az élelmiszerjegyeket és álltam sorban órákat tejér, tojásért, húztam haza a 25-50 kg szenet, fát, csavargásaink célja volt valami ehetőt találni, valami használhatot előcibálni a romok alól. Nekem még tépte szét visszamaradt gránát az osztálytársamat. Nekem ne magyarázzon senki, aki ezt nem élte át! Jobbos vagyok? Balos vagyok? Leszarom! Ember vagyok, az élet igazságával.

70185 2010.05.09. 12:16:33

Emilke: bár én nem vagyok így érintett,de nagyjából erről akartam írni.Az általad említettek is lopják a történelmet.Azt a részét hagyják meg ami ahhoz kell,hogy a létüket igazolja.

12635 2010.05.09. 12:17:38

Nekem ne magyarázzon senki, aki ezt nem élte át! Jobbos vagyok? Balos vagyok? Leszarom! Ember vagyok, az élet igazságával. ez a tökéletes mondat... EMBER...!

13709 2010.05.09. 15:25:20

Emilke ***** 9-re Gordius...hogy én milyen régóta morgom, kiabálom, sikítom...de mindig elő kell hozni..újból és újból....hogy miért????
süti beállítások módosítása