Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Ítélkezés

2010.02.14. 10:18 Emilke mesél

Lesz leszámolás!

Lesz leszámolás!

A foglár megcsörgette kulcsait. A bűnösök a porban feküdtek, a tömeg histerikusan sikított, űvöltütt. A férfiak dörgő hangon üvöltötték: Halál rájuk! Forgó szemekkel, dülledt, vörös szemgolyókkal sikították dühöngő nők, öljétek meg őket! A tér hullámzott a tömegtől és a katonák karjaik izmával akasztották a tömeg áramlását. A Legfőbb Úr sápadtan ült trónusán, előtte az irnokok tartották az égetett agyagtáblákat, melyekre a bűnösök vétkeit, aljas ármánykodásaikat róták fel. A Főbíró hangos szóval kiálltott a Legfőbb Úr felé, átadva hatalmát a hallatlan vétek büntetésére, mely vétek a nép, az állam és a rend felforgatására irányult.

Hatalmas legény ugrott a lámpatartó vashoz, kötelet dobtak fel és mások megragadták Fege porban fekvő testét, miközben házanépének nőtagjai zokogva borultak bomlott hajakkal a porba , karjaikkal a legfőbb úr felé integetve és zokogva kértek atyjuk, férjük, uruk részére bocsánatot

Fegét felemelték, fejét a hurokba dugták és a kötelet húzni kezdték. A Legfőbb Úr intésére Várnagya ugrott és vágta le Fege aszott testét és állította vissza a bűnösök közé.

A tömeg dühöngve, csalódottan üvöltött az elmaradt akasztás miatt, az elmaradt cirkusz feletti csalódásában. Néhány szolgának azért für alle fälle leütötték a fejét és karóra téve hurcolták az utcákon. A katonák nem tettek semmit, mert tudták, hogy ennyi legkevesebb jár a népnek.

A Legfőbb Úr felemelkedett. Arcán nehéz izzadtságcseppek gördültek alá, szédült, hányinger gyötörte és nagyon utálta az egész bandát. Legszívesebben parittyásaival és ijjászasival tisztítatta volna meg az egész

teret, de tudta, hogy államférfiúi képességeinek tanubizonyságát kell most megmutatni a szomszéd városok fejedelmei felé és ítéletének az Istenek arany útján kell maradni.

Kortyolt a narancsleves sörből és hangjaszállt a tér felé. Lassan beszélt, hogy a fákon ülő rabszolgák megértsék és legyen idejük ismételni szavait, hogy az egész nép hallja.

Szeretett népem, az egekbe kiállt a vétek, melyet ellenetek és ellenem ezek az Istenek selejtjei elkövettek! Én megbocsájtom az ellenem elkövetett gaz szörnyűségeket, de nem tehetem, hogy megbocsássam szeretett népem és városom és főként az Istenek örök dicsősége ellen elkövetett gaztetteket.

A szörnyüségek elkövetői vettesenek a Borzalmak házába, hol moslék az étkük poshadt vízzel olthatják szomjukat és a sötétségben magányukban ülve hallgassák asszonyaikk, házuk népének sírását a falakon kívül.

Az ítélet hírével fürgelábú hírnökök rohanni kezdtek a világ minden tája felé, hogy a Legfőbb Úr bölcsességének bizonyságát hírül adják, de elkéstek.

Emilke az agyagtáblákra vésta és szerterepitette Inter dodján, hogy mindenki megtudhatta, mire a hírnökök odaértek volna.

Aztán Emilke dobját titkos fiókjába elzárta, nyiklvánvalóan jól meghúzta hűs korsaját és elindult új híreket és kommentárokat hallani.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr648314444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

57665 2010.02.14. 11:19:51

S így lészen ez a közeli jövőben !

13003 2010.02.14. 11:46:55

http://www.gondola.hu/cikkek/69771 Ezt olvastam már valahol. Ma ez a valóság, sokkal inkább, mint más. Operabál volt tegnap. A BKV-ál nem találják az iratokat, nincs meg a szerződés. A portást még mindíg nem rúgták ki! Hallatlan slamperáj!

69910 2010.02.14. 12:00:48

Emilke! Kissé bizarr ez a líra. Csak nem Lich bírót nézted a Legfőbb Úrnak? S a lincselők, bűn nélküliek voltak? Százados.

13003 2010.02.14. 12:04:04

Látom nem ismered az eredetit. Régen volt.

69910 2010.02.14. 12:15:23

1 re Timúr! Nem így lesz. Hadd jósoljam meg egy példával, hogyan lesz. Egy tanfolyamon voltam, amikor egy rendőrezredes adta elő, saját történetét Íme a történet: Akkor történt, amikor még a Bajcsy - Zsilinszky úton járt a villamos. Magam is a villamoson utaztam, civilben. Amikor az Arany János utca felé közeledtünk, az utasok a zsúfolt villamoson elkaptak egy ügyetlen zsebest. Nem kiáltottak rendőrért, hanem saját kezükbe vették az ügyet. Lerángattág a megállóban a zsebest és elkezdték agyalni. Én is leszálltam. Vártam egy darabig, hadd szórakozzanak egy kicsit az utasok is, adják ki mérgük egy részét. S amikor már gondoltam, hogy elég, Elővettem igazolványomat, felmutattam, s kiáltottam, rendőr vagyok, előállítom a tettest. Erre a nép lecsendesedett, abbahagyták a zsebes agyalását, s szépen hagyták, hogy a tettest elvezessem. És mindenki örült, meg voltak elégedve az utasok is de legjobban a zsebes örült -- nekem. mert megmentettem a lincselőktől. A történet igaz. És elgondolkodtató. Százados.

13003 2010.02.14. 12:21:04

Kedves százados, ez egy többezeréves eposz modern interpretátiójából kiragadott részlet mai interpretátioja. Szándékosan nem nevesítettem a személyeket, mert csak annak írtam, aki érti. :::))))

proletár 2010.02.14. 15:53:08

Ezt nekem nem...

13003 2010.02.14. 16:09:56

7-re. Dehogynem. A büntetés eléri a bűnösöket. Viágos, nem?
süti beállítások módosítása