Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Elkezdek főzni

2009.08.03. 21:16 Emilke mesél

 

első főzés

Tésztafőzés, mert az egyszerű


Tésztával kezdem főzési ismereteimet, mert az igazán egyszerű..

Előző este anyám és apám is elmondták a lényeget, meggyúrod, kinyújtod,

felvágod, kifőződ, zsirra kiszeded a lábosba, megkevered, mákkal, cukor-

ral megszóród, én szorgalmasan bólogattam, a gyakorta látott mozdula-

tok előttem voltak, egyszerű ez.

Aztán másnap egyszerűen elővettem a vájlingot. Ahogy szoktuk.

Lisztet bele, ahogy szoktuk. Mennyit is? Úgy szemre ment, meg a mákos

és lekváros tésztákat szerettem, unokaőcsém is az asztal szélén könyö-

kőlt. Eszel te is,kérdésemre vidáman bólogatott, hát még egy kis lisztet

löttyintettem.

Aztán gyúrtam, tojással, vizzel, sóval és két kézzel. Csak gyúrtam a

töménytelen masszát, közben egyre csőkkenő bizalommal, de végül is a

tészta síma lett. Elő a gyúródeszkát és sodrófát, nosza. Nosza a kis

cipócskákat megformáztam, szép kerekdedre, ahogy láttam ugye anno,

szépen, mind a 11 kis cipócskát. Azért szép, jókora cipócska lett, mert

unokaöcsém, olyan 5-6 éves azidőtájt, ő is fog velünk enni. Sodortam a

tésztát, nyúlt a levél, liszteztem, sodortam, kiterítettem az ágyterítőn,

mind a 11 levelet. A fazék víz a sparherdon buzgott, ajtó nyitva és a szél vidáman röhögő gőzfelhőket hajtott az udvarra. Vágtam, metéltem és

szórtam a fazékba. Vágtam, metéltem, felráztam és szórtam a fazékba.

Kiszedtem, zsirra dobtam, vágtam, metéltem, felráztam, kiszedtem,

zsirra dobtam, vágtam, metéltem, felráztam, zsirra dobtam, kiszedtem.

A szentségit, vágtam, metéltem, kifőztem, elővettem a lekvárfőzőlábost,

mert a másik lábos már tele volt, raktam a tüzet, felöntöttem a vizet,

vágtam, metéltem, felráztam,kifőztem, kiszedtem, zsirradobtam, már

10-szer, mikor megjött apám. Én éppen vágtam, mikor belépett a

konyhába. Üdvözöltük egymást, megkaptam a puszimat és apám a lábost

nézte. Emlékszem, fogta a villát, megkóstolta a kifőtt tésztát és fülig

érő szájjal mondta, ez nagyon finom. Mennyi mákot hoztál, érdeklődött,

mint aki nem tudja, hogy 10 dekát szoktunk cukorral keverni és rászorni.

Mondtam is naivúl, hát 10 dekát, de a Buci is velünk eszik. Apám széles

vigyorral bólintott, észrevéve a díványon békésen szuszogó unokaöcsém.

Na akkor együnk, vegyél elő tányérokat. Amíg én tányéroztam és

villáztam, apám nagyon vidáman befejezte a tésztafőzést, gyorsan

raktuk el a nyomokat és elkezdtünk tésztát enni. Egy hétig. Az egész család. Mákkal, dióval. grizzel, lekvárral, túróval, krumplival és ami jött.      Egész héten, meg még egy kicsit.

9 komment

Címkék: egy tészta ebéd hétig

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr758314006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14742 2009.08.04. 07:13:26

Ez nagyon hasonlít az én első tésztafőzésemre, meg arra, mikor családom pár napig önellátó lévén kifőzött vagy két kikó száraztésztá - ők is egy hétig ették!

11812 2009.08.04. 08:58:24

......:)

17910 2009.08.04. 10:28:36

Drága, drága Emilke! És sodortál és metéltét és sodortál??? Jaj, te mindenért mindig nagyon megdolgozol! De a fő, hogy a Papának meg a családnak izlett! S a aztán gyúrtál még az életben, vagy elegánsan átengedted másnak? :-)

13003 2009.08.04. 11:48:03

Hát persze, hogy gyúrtam! Csak megmondták, hogy a vizenjáráshoz a cölöpök hol vannak leverve.Két bögre liszt, két tojás, só. Úgy tanul a gyerek, Nagyon tudok tésztát metélni. Gyakoroltam!

13020 2009.08.04. 12:44:25

Emilke drágám, sziven szúrtál, én a nokedlivel jártam igy, egy veilingal lett, azt ette a hat lakábol álló házsor a partizán telepen, hagymás szaftot tettünk rá, finom volt,

13003 2009.08.04. 14:22:50

És a kacsák is boldogan hápogtak? Jó ég, azt szaggatni, nem lehetett kutya!

13020 2009.08.04. 16:10:37

Emilke ! Ismared a paraszt galuskát ? Ez az volt.
süti beállítások módosítása