Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Tévedés III

2009.07.27. 16:57 Emilke mesél

    

Emlékezés Polgár Gyula  "bosszantására":::)))

      Elindultam nagy győzködések közepette,- hogy nekem milyen jó lesz Sáropatakon az internátusban. Még csak a vonaton ültünk, de máris nagyon utáltam. Aki vonatozott 1945 szept. első napjaiban annak nem kell részleteznem. Tömeg, piszok, bűz és teljes bizonytalanság, hogy a vonat fog menni, vagy se és ha, akkor mikor. Kérdés persze még az, hogy hova? Végül is érdekes volt minden utazás, izgalmasabb mint bármely lottóhúzás. Utaztunk.5x annyit, mint a menetrend, azaz egykori menetrend. Minden út egyszer célbaér, ennek is vége lett. Mentünk az állomástól befelé. Barátom Neumark Gyuri, akit 45-ben soha nem szólítottunk se Gyurinak, se Neumarknak, simán és szeretettet Mojsi volt. Csak így, barátilag és simán Mojsinak.Aztán mikor az osztályban a lányoknak, az  osztálytársaknak is bemutatkoztunk, ő is egyszerűen mondta, Mojsi. Egy ugrás, 30 évvel később felesége és Gyuri barátommal találkozva csak símán mondtam Szia Mojsi, az asszony döbbenten bámult ránk. Aztán elmerengtünk a régi emlékeken és az asszony mikor a kávét elénktólta az asztalon, tessék Mojsi szavakkal kísérte. Röhögtünk mind a 3-an. Nagyon szép zsidó lány volt, az apja kárpitosüzlete Neumarkbácsi orvosi müszerész üzletével volt szembe. Mojsi ott esztergált a mühely egy sarkában, falatnyi esztergán a lámpafényben. Addig pislogott át a kárpitosüzlet felé, hogy megtörtént a baleset. Így volt, jól emlékszem, Mojsi egy külön fejezet, majd egyszer előszedem, ha meg merem zavarni nyugalmát egy kő alatt, mert ő már elfáradt és elbújt a kövek közé.                   Nos megkezdődött az internátusi lét. Idegen, barátságtalan kölykök halmazával kerülve egy szobába, bizalmatlanul nézegettem folyosói szekrényemet, lakatomat, a szobában elnyúló asztalnál a helyemet és székemet. Kopott ágy, éjjeliszekrény, szék. Sívár, magasmennyezetű szoba, az útálat és undoregyre mélyebben szivárgott belém. Szarul kezdődött és egyre szarabbúl folytatódott. Járkálás, az adminisztrátios dolgok intézése, bemutatkozás /néhai/Hazag Mihály osztályfőnök úrnál és másoknál, akiknek a nevét elfújta a szél. Csoda? 64 éve volt. Az Angol Internátusban kaptam elhelyezést az első emeleten, Mojsi a Humán Internátusban. A szülők elintézvén az elintézendőket elbúcsuztak és az állomásról hazaindultak az ugyancsak kalandos útnak Pestre. Elkezdődőtt az internátusi élet.A horror alattomos piszkálódásokkal kezdődött, hogy a szülők eltüntek és hátramaradtunk a háború rombolását elszenvedett , egyensúlyukat vesztett pedagógusokkal.

9 komment

Címkék: kicsi a tévedés majd kezdetben nagyobbra nővő

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr408313976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

15138 2009.07.27. 18:20:37

Nem értem. Ezeknek a "pedagógusoknak" nem lett volna feladatuk az egyensúlyukat vesztett gyerekeket visszabillenteni inkább?

13003 2009.07.27. 18:23:45

Az ország billent ki az egyensúlyából, mit számított néhány pedagógus.?

12696 2009.07.27. 18:43:31

Emilke ! Várjuk a folytatást.

40827 2009.07.27. 19:07:37

Csak azon gondolkodom; hogyan lehetnek egy húszévesnek ilyen emlékei...

13190 2009.07.27. 20:27:39

Harminc év után találkozni úgy valakivel, ahogy leírtad, nekem is minden vágyam egykori néhány barátommal, sajnos még nem adatott meg. Várom a kollégiumi élet leirását.

proletár 2009.07.28. 11:50:40

Tetszik, olvasmányos, kissé poros, de nem dohos ! P.Gy-t is olvasom.

13003 2009.07.28. 13:17:06

Nem elég, hogy emlékezem, még takarítsak is? Porooos? Ne már, alig tegnap volt.::((

11812 2009.07.28. 15:50:17

emilke, semmiképp ne takaríccs,

proletár 2009.07.28. 18:03:35

Úgy értem: kissé lesöpröd az emlékekről a rárakódott feledés porát, és már kész is az ajándék ! :) No, így má' OK.?
süti beállítások módosítása