Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Pécsett elkezdődőtt?

2009.05.19. 14:18 Emilke mesél

     Pécs, a világ kulturális (?)városa. Betörték a zsinagóga ablakait.

1933-ban is így kezdődött. David-mógen festés, nem vásárolunk zsidó üzletben, kirakatok betörése, itd.

     De most elég! Ez az út nem járható, ezt az utat elálljuk.Vegyétek figyelembe, hogy ma egy más helyzettel álltok szemben.

     Páva Zsolt polgármesteri fellépése mint egy jel, elinditotta Pécsett a harcot?

     Gondolkozzatok el! Jó lesz ez? Páva Zsolt el kell gondolkodni, amíg nem késő!

     Ma tudunk és fogunk védekezni az őrűlet ellen. Ne provokáljatok! Ma a zsidókon kívűl a tisztességes nem zsidók is ellenetekre vannak, és sokan, nagyon sokan vagyunk, sőt elegen ahhoz, hogy lefogjuk a kezeiteket.

     Ahhoz is elegen, hogy elpusztítsunk benneteket!

     Érthető?

     Szeretném azok hozzászólásait itt olvasni, akik egyetértenek, A-Z-ig.:)

49 komment

Címkék: na Ne

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr668313744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

15138 2009.05.19. 14:35:35

N. Csatlakozom.

20785 2009.05.19. 14:52:22

Egyetértek, kivéve azzal, hogy "elpusztítsunk benneteket". Agresszióra az agresszió nem jó válasz, szerintem.

11812 2009.05.19. 15:05:47

mondtam emilke, hogy elveszek tőled minden gyilokot, de ha akarod körbeálljuk kézenfogva a zsinagógákat, hogy megvédjük őket. A rendőrség meg a bíróság dolga a többi.

13003 2009.05.19. 15:05:55

Sos7, Krisztus is korbácsot ragadott. Mert a magam nevében megbocsájthatok és kérhetem az atyát, hogy bocsásson meg, mert nem tudják mit cselekesznek. De az atya nevében "Én" nem bocsájthatok meg. Istennél a bocsánat"

13003 2009.05.19. 15:07:17

Nocsak Kalimpa? Capisco, capisco?::))))

11229 2009.05.19. 15:10:55

pusztítani nem vagyok hajlandó csatlakozom

11677 2009.05.19. 15:11:17

Nem hiszem, hogy ezzel a pécsi esettel kezdődött volna valami el. Korábban is voltak temetőfeldúlások zsidó és nem zsidó temetők esetében. Nem vagyok Fidesz párti, de azt sem hiszem, hogy ennek az esetnek a polgármesternek vajmi köze lenne. Sajnos, sok, különböző kezet kellene lefogni, de bízhatunk abban, hogy a nemzetközi közösség előbb-utóbb lefogja őket.

13709 2009.05.19. 15:12:39

Emilke, habár nem oly régóta olvaslak, de az utóbbi időben megváltoztál. Tévedek? Ez a csatasor annyira nem volt jellemző idáig, holott egyet lehet érteni a témában felvetettekkel....:(((

13003 2009.05.19. 15:20:15

Nos, kedves Lordom, nekünk kell lefogni öket, mielőtt a nemzetközi közösség ideiglenesen hazánkban tartózkodna, mint Németországban Heidelbergben, vagy másutt, immár64 éve. A tét a suverénitásunk és nemzeti identitásunk.. Lehet, hogy ez a "nemzetközi" közösség bujtogat, hogy ok legyen? Elképzelhető?

12696 2009.05.19. 15:21:54

Szörnyű, hogy ezt kell mondanom, de ez egy szokványos, szerencsére nem túl gyakori eset. Remélhetőleg nem szaporodnak meg a hasonlók.

13003 2009.05.19. 15:25:33

Mi, vagy ki állítja meg? Most kell a gyufaszálat eltaposni, mert ha ég a pajta, csak sok lajt vér olthatja el.!

13124 2009.05.19. 15:36:50

Most Emilkének lett elege, holnap másnak aztán megint valakinek DE sose egyszerre gondoljuk, hogy MÁR ELÉG!!!! - ez a baj. Jönnek, mert ők kevesebben vannak és meg tudják magukat szervezni. Nekünk már egy nagy közös "szervező" kellene de az inkább kikacsint jobbra :-(( A korábbi temetős garázdák inkább balhéból tették - ami most van/jön az már direkt.... próbálkozás: meddig lehet menni? Ahogy így elnézem lesz itt nemsokára "vérvád" is, meg "különadó". Emilke jöhet a szép májusi estéből az uzzi - ha van még golyód hozzá. Én tárazok. Ha a lányom félni kezd - ezektől - hát használom. Megértem SoS-t de a másik orcámat nem tartom senkinek - magamtól - oda.

13124 2009.05.19. 15:39:55

Elnézést kérek mindenkitől - fáradt vagyok, meleg van. "ugrottam" Emilkének egy jó kis hasast. (de amit írtam/gondolok azt fenntartom)

13003 2009.05.19. 15:40:03

bonikám, tartalékoltam, tartalékoltam. Én se akarom, hogy a lányom féljen. Leszünk még !:))

14742 2009.05.19. 15:51:38

Ilyen volt, ilyen lesz, és ha a szikra lágnot fog még Boninak is igaza lesz (lehet). Kalimpa meg erősen kalimpáljon, majd én is gyakorolok és akkor kezünk talán összeér.

13005 2009.05.19. 15:56:06

Emilke én is ugy gondolom, hogy lefogni az antiszemitàk kezét kötelessége minden embernek, és a nagy többség ezt akarja. A gyilkos örülteket meg ugy kell lakat alà tenni, hogy többé ki se jöhessenek!

15638 2009.05.19. 16:09:00

Én is azt gondolom, ennek nincs köze a helyi választáshoz, és bízom abban, hogy nem a "nemzetközi", hanem a nemzeti közösség lesz az, aki megálljt parancsol. (Remélem, nem bizonyulok megint naivnak.) ITT VAGYOK!

34417 2009.05.19. 16:16:41

nem biztos, hogy gárdisták voltak, az se, hogy jobbosok. remélhetőleg csak idióta kődobálók, akiknek kihívás volt a nagy, szines felület. én maradok a csákánynyélnél. az három emberig hatásos. többnél is, de csak akkor, ha dolgozni akarnak vele:)

13003 2009.05.19. 16:32:21

Én csak azt kérdezem: Te voltál? Nem érdekel,hogy: ki vagy. Fölösleges kérdés. De jó eszköz a csakánnyél is.::)))

13190 2009.05.19. 17:09:59

Mint katona természetesen tartózkodom az erőszaktól, de arra van két söröm, hogy a fidesz ezt is a szocikra keni, a válságra, mert belehajszolták az országot, stb. Amíg ezek egymásra mutogatnak, a kisujjamat sem mozdítom, ellenük viszont teljes erővel, mert nekik a szemét politikusoknak köszönhető az elmúlt húsz év, és még mindig vérre vágynak!

12890 2009.05.19. 17:34:35

én is itt vagyok.

29939 2009.05.19. 17:48:12

emberek ez nem ideillő ugyan de el kell olvasnotok én hülyére röhögtem magam.... http://hvg.hu/vilag/20090519_ukran_piroska.aspx külön figyelmetekbe ajánlom az utolsó mondatot :)))))

20785 2009.05.19. 17:54:19

Nem arról beszéltem, hogy mutassunk egy másik zsinagógát nekik, hogy azt is dobálják (mint másik arc), de a félelem nem jó tanácsadó. Azért nem foghatunk pl. csákányt , mert fél valaki. Mi van, ha nem jó helyre ütünk vele? Az önbíráskodás csak balkanizálja az országot, és ha agresszióval válaszolunk az agresszióra akkor a támadóinkhoz válhatunk hasonlóvá. Minden értelmes összefogásban benne vagyok, csak a "pusztítani" szóra reagáltam nemlegesen. Isten a bosszúálló, (leginkább persze az emberek érdeklik, és nem az épületek)hagyjuk meg Neki ezt a posztot. Én senkit sem akarnék lecsákányozni....:( Pl. Saulból Pál lett, mi lett volna , ha közben kinyírják? Változhatnak az emberek, még a kődobálók is.

kuku 2009.05.19. 18:09:42

Kérdezzétek meg a helyi MSZP-s bosst,hogy kivel törették be az ablakot.

10306 2009.05.19. 18:33:56

ameddig nem tudom, hogy ki törte be az ablakot, addig nem verem agyon egy embertársamat ha azért törte be, mert rasszista, akkor agyonverhetem, mert az nem emberölés, csak féregírtás

13124 2009.05.19. 18:34:27

(talán kicsit "élő"példa) Tegnap este a belvárosban mentem autóval. Egy keskeny utcában szembe jött velem 5-6 fiatal. Lassítottam - bár "enyém" az úttest, övék a járda - és meg is álltam. jó kedvem volt (véletlenül). A fiúkák mellettem el.... az egyik tenyérrel rába...tt az autó tetejére..... Mit tettél volna a helyemben??? Kérdésem komoly

14419 2009.05.19. 18:37:31

Jaj ne már :( Ha tényleg lenne veszély, én mondom odaállnék. De ez, hogy ezzel kezdődik, elég demagóg. Amióta tudatomnál vagyok úgymond, és híreket figyelem, évente 1-2 ilyen esetre, temetőrongálásra emlékszem. És szerintem előtte is voltak ilyenek. Van Svájcban, Oroszországban, Franciaországban is. Mindenhol van vevő a deviáns viselkedésre, gondolkodásmódra. Ráadásul nagy része nem is direkt a zsidók ellen irányul, mert akkor a sima temetőrongálások is keresztényellenesek lennének...neveletlen kallódó kis hülye kölykök heccből is bedobálnak ablakokat, és leszarja hogy az zsidó sír, zsinagóga, vagy templom, vagy lakóház e...anno vonatokra is dobáltak köveket... Nem mondom, hogy nem elítélendő, és biztos el kéne beszélgetni az illetővel, de nem kell túllihegni...szerintem.

15138 2009.05.19. 18:42:26

Eszembe sem jutott, hogy Emilke a való életben gyűjt szövetségeseket. Virtuálisan velevagyok. Ennyi, nem több...:)

13003 2009.05.19. 18:43:30

Lányom, a Nol-on registrálhatsz, és írhatsz saját blogot. Ez a "piroska" egy jó sztori. A saját gondolataidat rakd elő. Meg fognak hallgatni és ha értelmes vagy, társaságra találsz. Ez itt egy baloldalo blog.

13003 2009.05.19. 18:50:10

Silenthil, szívből kívánom, hogy neked legyen igazad!

29939 2009.05.19. 18:53:25

:)))) édesapám, én nem vagyok olyan termékeny hogy minden nap ilyen klassz dolgokat tudjak írni... ezért nem nyitok blogot meg ahogy ismerem magam előfordulna hogy napokig hanyagolnám.... de lehet hogy valóban majd nyitok egyet :)

20785 2009.05.19. 18:59:05

25-re. Nem akarok kötözködni, de mégis. Ugyanazt a terminológiát használod, mint a rasszisták, hogy "féreg", nem ember, aki pl. kővel rasszista okokból bedob egy zsinagóga ablakot. Én azt mondom, ez egy rasszista gonosz ember. Nem megölni kell, hanem meggyőzni. Ne kezdjük már el ezt a férgezést, mert ez egy mérgezés. (FENTE LEVENTE után szabadon.) :)

34417 2009.05.19. 19:14:37

meggyőzni? sos, te nagyon naív vagy. te még hiszel ezeknek a férgeknek a meggyőzésében? de jó neked!

14742 2009.05.19. 19:32:57

Mindenkihez! Ahogy már írtam, volt, van és lesz is ilyen és hasonló. És most csak a konkrét esetről: Elfogadom, hogy kallódó, unatkozó fiatalok műve, akiket tényleg nevelni kellene. Csakhogy ami ma Mo.-on a politikai életben történik, és aminek én csak egy töredékét ismerem, minden józanul gondolkodó embert feljogosít arra, hogy ne csupán "gyerekcsínyt" lásson a történtekben.

13709 2009.05.19. 19:37:39

Emilke, Elkezdődött.. irod... Fenét... folytatódik. Mikor hagyták itt abba a mindenféle érzelmeknek felhasználását, uszitást, lázitást és hozadékának ilyen-olyan felhasználását?? Hol itt, hol ott lángol fel egy-egy valamiféle uszitás. A kődobálókat valóban el kell kapni, le kell csukni, vagy kezelésre küldeni. De inkább tanitani, mert nagy valószinüséggel gőzük nincs arról, hog ymit is csinálnak.. Itt már nem a gyufa lángját eltaposás-fázis van jelen. Azt a gyufát -a jelenlegi kirekesztősdi, antiszemite, stb -néhány éve meggyujtották már azóta kiterjedtebb lett. Amig a pol.elitnek érdeke, nem is oltják el azt a tüzet. De igazad van, a civilek azért tehetnek valamit... sokat. Ha fontos nekik.

13003 2009.05.19. 19:40:44

Köszönet. Lehár is összefüggést lát az események között. Hja, nagy szellemek, ha találkoznak.::)))

12589 2009.05.19. 20:50:37

Emilke én is itt vagyok...

14500 2009.05.19. 20:54:11

Respect! Nyomok ám én pluszt is. Csak ki kell érdemelni. Most ki van érdemelve.

13003 2009.05.19. 20:54:54

Majd festesz rólunk egy szép képet, amint állunk a barrikádon+::))))

12589 2009.05.19. 22:16:11

Emilke:))

13003 2009.05.19. 22:20:17

Jani, nem egymással kell pofozkodnunk, van nekünk közös ellenségünk is.

ulloiut 2009.05.20. 02:00:12

Két téma is van. Az egyik az "elpusztítás", a másik, hogy valóban súlyos társadalmi problémával nézünk szembe. Kezdjük az elpusztítással: az ilyen kifejezésektől és gondolatoktól jó lenne tartózkodni, különösen az ilyen megnyilvánulásaitól: "ha azért törte be, mert rasszista, akkor agyonverhetem, mert az nem emberölés, csak féregírtás". Jézus Mária. Hiszem, hogy keményen, a kihasználatlan törvények teljes erejével kell(ene) fellépni a szélsőjobboldal ellen, de ilyet gondolni sem szabadna, nemhogy leírni. A másik oldalon viszont avval sem értek egyet, hogy lenne itt bármilyen társadalmi erő a szélsőjobb ellen. A rasszizmus ellenes tüntetéseken rendre ugyanaz a néhány ezer ember jelenik meg, akiknek ráadásul tetemes hányada a rasszizmus potenciális vagy valós áldozata. Társadalmi összefogásról szó sincs, sőt: a szélsőjobb egyre inkább a társadalom fősodrát képviseli. Nem tudom, hogy állunk 33-hoz képest, a történelmi párhuzamok általában rosszul működnek. De valóban borzasztóan állunk, és tényleg sok tekintetben kísérteties a hasonlóság. De ahogy 33-ban sem tudta senki, hogy mi lesz a vége, és sok véletlenen múlt, hogy a lépten-nyomon a lehetséges forgatókönyvek legrosszabbja valósult meg, így ennek a helyzetnek is lehet sokféle kimenetele. Azonban arra most nem látok kilátást, hogy a szélsőségeseket elutasítók körében lenne társadalmi erő a szélsőjobb megfékezésére. Középtávon vagy elcsitul a burjánzó szélsőjobb az egyéb társadalmi folyamatok hatására (pl, egy jó gazdasági fejlődés következményeképp) vagy elhatalmasodik. Egyelőre csak nézni tudjuk a horrorfilmet.

staropramen 2009.05.20. 07:47:16

Félek druszám, hogy igazad van. A pécsi zsinagóga nem a mecsek egy elhagyatott tisztásán áll, hanem a város egy frekventált helyén.Eddig nem nagyon érte semmiféle atrocitás. Nem hiszem, hogy személy szerint PZS- tehetne az ügyről , de azt sem , hogy jámbor ifjak(vagy középkorúak, vagy vének) egy csoportjának -Valéria szerint-fogalma nincs, hogy mit csinált. A földcsuszamlásszerű jobboldali győzelem bizony sok emberben azt a hitet kelthette, hogy igaz amit vezetőik mondanak, lesz elszámolás és ők a maguk részéről már el is kezdték.Ezt most kell megállítani mielőtt késő lesz. Ha hívtok én is megyek.

20785 2009.05.20. 07:51:52

42. Egyetértek. 33. Igen hiszek abban, hogy megváltozhatnak az emberek. Több olyan embert ismerek , aki rasszista , bőrfejű volt és ma roma misszióban tevékenykedik. Olyat is aki antiszemita volt , most meg már nem az. Mi lett volna, ha idő előtt önbíráskodás áldozatai lettek volna? Továbbra sem nevezném féregnek az embereket.

20785 2009.05.20. 07:56:27

Én is látom az összefüggést, azért annyira nem vagyok naiv. De mégis hogyan gondoljátok ezt a megállítást, csákánnyal féregirtás? Itt elválnak útjaink egy időre :(

14742 2009.05.20. 08:16:49

SOS! Én nem gondolom, hogy Emilke, vagy bárki más a "ragadjunk kaszát, kapát" reális kivitelezési módnak tartaná adott esetben. Úgy érzem, hogy inkább az erre illetékesek - törvényalkotók és a törvényeket betartatók - figyelmét akarta nyomatékosan felhívni arra, hogy egy-egy ilyen, vagy hasonló jelenséget már nem lehet izoláltan kezelni, a fellépésnek ellene egységesnek, a résztvevők számára érthetőnek kell lennie.

13003 2009.05.20. 08:19:09

A rasszizmus egyik táptalaja a gazdasági elnyomorodás. Másik nem kevésbé jó táptalaj a szellemi nyomor.. Az a szellemi szegénység, melyet például Magyar Bálint oktatási reformja és Hiller tökéletlensége terjeszt. A gazdasági és szellemi elnyomorodás az egészségügy, rendészet és az élet több területén is érvényesül.Ezt érte el a magát baloldalinak nevező milliárdos kormány. Havi 2 millióban maximált fizetés. Kell ezt kommentálni? Bezár egy kórház, mert nincs orvos a szakterületen! 6 évig nincs szakoktatás /terv szerint/ Ne folytassuk. Elszomorító.

20785 2009.05.20. 11:34:08

Lehar, természetesen én sem gondolok ilyesmit Emilkéről, viszont az írott és kimondott szavaknak nagy ereje van (erről árpapa írt nemrégen ) és nem mindegy hogyan fogalmazunk. Nem jó ha elszabadulnak az indulatok. A többivel maximálisan egyetértek természetesen. Jóval győzd meg a gonoszt! -ez áll a Könyvek Könyvében.

zili 2009.05.20. 16:58:53

T. emilke! Ugye volt itt keresztdöntögetés is a Felvonulási téren, ifjú titánok részéről, és senki nem gondolta, hogy visszajön Rákosi.(bár 2006.-ban valami felvillant az emlékeimből) Volt zsidótemetőszétverés, és katolikus, protestáns, köztemető rongálás. Festettek horogkeresztet, és viseltek vöröscsillagot. Rendszerváltás után egy amerikai cég ajándékozta meg, ha jól emlékszem pont Pécset, egy karácsonyfával (vöröscsillagokkal dekorálva). Az emberi hülyeség határtalan, és ez még nem a világvége. Aztán a vidék (mert ugye az a náci) lakossága karbantartja a zsidó temetőket, és lehetőségeihez képest teszi rendbe a zsinagógákat, és használja olyan célra, mely méltó az épülethez. És soha nem láttam olyat, hogy az épületet "Zsidó jellegétől" megfosztották volna. Amugy meg hogy azonositom azt a fránya zsidót, hogy bojkottálhassam. Egyik hozzászólásomra Diurnus megvádolt, hogy azért soroltam fel négy zsidó személyiséget mert... Hát esküszöm, hogy kettőről nem is gondoltam, hogy zsidó. Szerencsére fel lettem világositva. Amig nincs ujra bevezetve a származás feltüntetése az okmányokban, ki ellen lépünk fel? Ne haragudjatok, de egy kicsit hisztérikusnak érzem a dolgot. Mert az kérdés, hogy a Rendőrség egy katasztrófa, különösen ilyen ügyekben, az rendben lenne!
süti beállítások módosítása