Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Koraesti, váratlan látogatás.

2009.03.05. 20:37 Emilke mesél

     Felülről kávéillat árad, Dél-Amerikai, mondhatnám Isteni! Persze, hogy Isteni, most voltam a Vatikánban, hallom a halk hangot.Aha, mondom és beleszimatolok a levegőbe. Képzelheted, mondja, de ne is beszéljünk róla, csak mérgesítem magam. Jaj, csak ne mérgelődj az nem jó. Megkínállak inkább egy kis pohárkával, a ....Azt lehet. Ezért is szeretek hozzád jönni látogatóba. Ezt a nedűt, jó hogy nálad mindíg van.

     Finoman csettintünk, ahogy nyelvünket a pohárba dugjuk, megmozgatjuk a vékony üveget és elgyönyörködünk az aranyló nap szinbe. Merre készülsz ?-érdeklődöm. Nevetve mondja, csak erre jártam, így benéztem. Megtisztelsz, igaz mostanába nem rosszalkodtam. Hát  tudtam, hogy van egy pohárkád, szólt huncut mosollyal, de persze csak úgy beszélgetek egy kicsit. Mit csinálsz?

     Hát, ha nem untatlak, pont az előbb olvastam, hogy ő érti, csak az emberek nem értik.

     No fene, hát csak nem? Nem emlékszem, hogy több észt adtam volna, mint másnak. Mostanába meg igazán nem látszik. Aztán elhiszitek? Te nem, azt tudom.  De a többiek!

     Félnek, tudod. Sok a rossz tapasztalat, Uram, nyomorultak az emberek.

Tudod,hogy bűnösek vagyunk, a kapzsiság, az erőszak, a tolvajlás és még a paráznaság bűnében, a gyengék és árvák utolsó ruháját is elvesszük zálogba,  Uram, csúf időket élünk, gyülöljük egymást és öljük egymást.   Elhallgattam, mer láttam,hogy a szomorúság és  harag elönti arcát. Nem akartam elrontani az estét.

     Szóval igaz?-kérdezte. Lehajtottam a fejem, hallgattam. Miért nem tesztek ellene? Te mondod Uram? Te, aki azt mondtad, hogy tiéd a bosszú, Te, aki azt mondtad, hogy megbünteted az apák vétkét a fiakban heted.....

     Elég, mondta kedvetlenül. Látom és hallom a hamis prófétákat és kufárokat.Látom a bajotok Megtalálom a módját és segítem harcotok.   Kiürítette a poharat, jobb lett a kedve, elmosolyodott. Hallottam, hogy gyógyszert, élelmet és más dolgokat gyűjtötök segítségre. Tetszésemre  teszitek, áldás lesz munkátokon.

     Köszönöm az italt, olyan mint a nektár.Van még legközelebbre?

     Na de Uram, ebből ne lenne?

     Összenevettünk. A kávéjuk nem volt rossz, de többször meglátogatlak. Nem a bor miatt, de jó veled néha csak úgy beszélgetni. Mit üzensz nekik, elmondom, hogy gondolsz rájuk. Apád, anyád örülnek ha hírt hallanak rólad, fiaddal gyakran néznek rátok.

     Uram, tudod, az egyetlen szomorúságom,.....de Te tudod.

     Lehajtottam a fejem, egy árnyék suhant el és mire felnéztem, csak egy enyhe, fínom kávéillat úszott át a szobán.

18 komment

Címkék: egy barátomhoz benézek kortyra

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr178313568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12799 2009.03.05. 21:16:04

Emilke, mennyi mindent tudsz.

13003 2009.03.05. 21:17:08

Már mire gondolsz akimoto?

13005 2009.03.05. 21:40:17

Valahogy Igy kell, együtt nevetni és szomorkodni azzal, aki a tenyerén hord, vagy épp leül egy pohàrra, kàvéra, még sok ilyen làtogatàst emilke, magamnak se kivànok kevesebbet!

13709 2009.03.05. 21:45:07

Radnóti Miklós: Sem emlék, sem varázslat Eddig úgy ült a szívemen a sok, rejtett harag, mint alma magházában a sok négerbarna mag, és tudtam, hogy egy angyal kísér, kezében kard van, mögöttem jár, vigyáz rám s megvéd, ha kell, a bajban. De aki egyszer egy vad hajnalon arra ébred, hogy minden összeomlott s elindul mint kisértet, kis holmiját elhagyja s jóformán meztelen, annak szép, könnyűléptű szívében megterem az érett s tünődő kevésszavú alázat, az másról szól, ha lázad, nem önnön érdekéről, az már egy messzefénylő szabad jövő felé tör. Semmim se volt s nem is lesz immár sosem nekem, merengj el hát egy percre gazdag életen; szivemben nincs harag már, bosszú nem érdekel, a világ újraépül, - s bár tiltják énekem, az új falak tövében felhangzik majd szavam; magasban élem át mindazt, mi hátravan, nem nézek vissza többé s tudom, nem véd meg engem sem emlék sem varázslat, - baljós a menny felettem; ha megpillantasz, barátom, fordul el és legyints. Hol azelőtt az angyal állt a karddal, - talán most senki nincs. Kedves Emilke! Ugye nem haragszol meg, ha ezt éreztem ideillőnek szavaidhoz és az én reakciómhoz.......

13003 2009.03.05. 21:47:48

Azt hiszem, az "Isten "sokkal emberibb, mintsem gondoljuk. A görög istenekre gondolok. Milyen sokféle is az egyisten:))

12799 2009.03.05. 23:23:10

Emilke, olyanokat tudsz írni, amilyeneket senki más. Nagyon eredeti. :))

12318 2009.03.05. 23:48:59

Bűn, a 7 főbűn! 1. A kevélység. 2. A fösvénység. 3. A bujaság. 4. Az irigység. 5. A torkosság. 6. A harag. 7. A jóra való restség. Igen, mindenki magába nézhetne! Nagyon szépet írtál! off: csak este értem haza,azért nem válaszoltam, illetve Diurnusnál igen...,olvasd el, légyszíves!

12799 2009.03.06. 00:27:28

Trixi, te ismered a katekizmust?

15384 2009.03.06. 01:01:37

Emilke itt voltam én is, csak kicsit későn, már megint. És a bűnök ugyan honnan jönnének, mint belőlünk. És a legnagyobb, azt gondolom, a 7-ik: a jóra való restség.

13709 2009.03.06. 09:21:19

5-ra Igen én is azt hiszem, mindenkinek van Istene-- mégha tagadja is.... vagy egy, vagy több... ahány ember, annyi Isten(Istenek) Minél "gazdagabb" egy ember, annál kevesebb Istene van. De lehet, hogy nem igy van... én igy érzem....

11812 2009.03.06. 10:47:39

szeretlek emilke, én is mennék kávéra, ha havnál

12318 2009.03.06. 11:05:12

Úgy, ahogy ismerem... én még bérmálkoztam is kérem...

13003 2009.03.06. 11:24:35

Én egy hitetlen vagyok. Talán ezért értjük meg egymást az Istennel. Törekszem a tisztességre, reménytelenül, botladozva az erény útján Nektek a Magasságos, az Örökkévaló, stb,stb. A hiúság bűnétől nem mentesen, nekem barátom.. (most nevetett egy nagyot, és koppantott a fejemre) De erről majd külön egyszer, ha megengedi.

13709 2009.03.06. 11:56:07

Én református vagyok/volnék/, konfirmáltam, mert a családi szokás ezt diktálta, de templomba nem jártam, illetve nem a sajátomba..... Margit barátnőm és családja hithű katolikusok voltak, Margitot gyakran kisértem vasárnap templomba, tetszett a misztérium, elvarázsoltak a külsőségek... Ma is szivesen megyek be - igaz ritkán - egy-egy szép templomba, pihenni és valószinüleg nosztalgiázni....De a református lelkészünkre mindig jó szivvel emlékszem, értékes gondolatokkal ajándékozott meg, ma is előttem van a szoba, ahol oktatott bennünket... A fal mentén padlótól mennyezetig madárkalitkák, bennük sok-sok madár, trilláztak, daloltak.... Ebben a madárcsicsergéssel teli szobában, a mindig rámfigyelő lelkésszel (én úgy éreztem) a református vallásból ugyan keveset tudtam meg, de amit megéreztem az sok volt... nagyon sok.... Aztán a konfirmáció napjának ünnepélyessége... érdekes ebből is inkább csak a lelkész arcára emlékszem... szóval biztosan fontos volt (lett?) nekem....

10306 2009.03.06. 19:05:54

ha már olyan önkínzó vagy, hogy kedveled ferde soraimat, akkor: Kell nekem egy saját Isten! Lehajtom fejem, hogy imát mondjak. Kell nekem egy saját Isten! Kell egy Isten, kihez örömben, gondban Szólhassak, ha feltekintek. Legyen jóban-rosszban a társam, Fogja kezem, ha felé nyújtom. Szeretete legyen – ne akarása, Fogadja el, hogy gyenge vagyok. Tudja viselni az Isten-létet, Legyenek hibái, mint nekem, Hogy ne szégyelljem gyengeségem, S nyugodjon lelkiismeretem. Ne báb legyek, kit önképére formált, Hisz’ minden részem belőle fakadt. Ha tükrébe nézek, bennem lássam. Társam legyen – ne felsőbb akarat. Mert ki tökéletes - felfoghatatlan. Kit nem bánthatnak, meg nem bocsáthat. Ki mindent tehet – nem lehet célja, Kié a mindenség, nem ismer vágyat. Hát kell nekem egy saját Isten, Kit nem kell imádnom, de szerethetek. Ha ránézek, magam lássam benne És meghagyja szabadnak életem.

13003 2009.03.06. 19:24:25

Fülepke, tudod ez egy olyan,.....:))

10306 2009.03.06. 19:37:44

olyan egyformán gondolkodunk-os?:)))

13003 2009.03.06. 21:07:40

Írtam itt, írtam ott Ezt azt, csacsiságot Egyszer egy baráti hang messziről hívott. Kíváncsian rám, és szeretettel szólott. Valami hasonló van a gondolatok között
süti beállítások módosítása