Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Vers a téli napok emlékére.

2009.03.02. 13:14 Emilke mesél

     A tavasz közeledtével, azon reménységgel, hogy e tél adóját már

megfizettük és több halál nem lesz a hülők miatt.

Eötvös József: A megfagyott gyermek


 

Ily késõ éjtszaka ki jár
Ott kinn a temetõn?
Az óra már éjfélt ütött,
A föld már néma lõn.

Egy árva gyermek andalog,
Szivét bú tölti el;
Hisz az, ki õt szerette még,
Többé már fel nem kel.

Anyja sírjára ûl, zokog
Az árva kis fiú:
>>Anyám, oh kedves jó anyám!
Szivem beh szomorú!

Mióta eltemettek itt,
Azóta bús fiad.
Nincs a faluban senki most,
Ki néki csókot ad;

Nincs senki, a ki mondaná:
Szeretlek gyermekem!
Puszta a ház, hideg szobám,
Nem fûtenek nekem.

Melléd temetve én is itt
Miért nem nyughatom?
Szegény és elhagyott vagyok,
Hideg a tél nagyon!<<

Az árva búsan zengi így
Kinos panaszait;
Felelve rá a téli szél
Üvöltve felsivít.

A gyermek fázik, könnyei
Elállnak arczain;
Borzadva néz körûl, de itt
A holtak hantjain

Mély nyúgalom uralkodik;
A csend irtóztató,
Csak szél sohajt a fákon át,
Sziszegve hull a hó.

Fölkelne, jaj! de nincs erõ;
Lankadva visszadûl
A kedves dombra, -- felsohajt,
S mély álomba merûl.

És ím az árva boldogúl,
Jól érzi most magát:
Elmúltak minden gondjai;
Az álom hív barát.

Szive még egyszer feldobog,
Mosolygnak ajkai;
Csöndes-nyugodva alszik ott --
Meghaltak kínjai.
 

  1833

11 komment

Címkék: vége didergés elmúlta zimankónak

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr888313562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13005 2009.03.02. 14:16:38

emilke, nem is tudtam erröl a versröl! Nekem egy réges régi nap jut eszembe, amikor a cselédlàny Mariska kézenfogott és elvitt a moziba. Elöször voltam ott és a Megfagyott gyermek-et adtàk. Sose felejtem el, ugy sirtam! Annyit hozzàfüznék, a hàboru utàn volt, sokan menekültek és szüleim az 1 szobàs lakàsban adtak szàllàst és kosztot ennek a szegény lànynak! Hàt nehezen tudom elképzelni az egészet. De a mozi az nàlam igy kezdödött.

13003 2009.03.02. 14:22:33

Igen, magyar film 36 ban.Básti Lajos és Csortos Gyula játszott benne.

13005 2009.03.02. 14:28:30

Erröl fogalmam se volt! Csak az apro gyerekre a havon emlékszem és arra, ahogy sirtam!

12318 2009.03.02. 15:58:16

én ismerte ezt a verset és nagyon szeretem.Szomorúan szép!

13003 2009.03.02. 17:39:55

Látjátok, miket kapargatok elő a zsák mélyéből?:))

10260 2009.03.02. 19:17:33

Emilke, köszönöm. anyámtól hallottam ezt a verset sok évvel ezelőtt...

13709 2009.03.02. 19:27:45

5-re Igen, ez egy igazi kuriózum! Kapargass még ilyen kuriózumokat légyszi!!!!

13003 2009.03.02. 19:46:22

Valéria, parancsolj kérlek. A fogoly lengyel Beh világos a cár palotája! Zene harsog, vigalom van nála. Arany serleg... gyöngyöző bor benne, – Hajtogatja az oroszok Vitéz fejedelme: „Hej ez a nap győzedelem napja!” És első Pál a serleget kapja, – S az uraknak biztatás nem kellett... „Ez nap halt meg Lengyelország Macziejovicz mellett.” A jó urak rákiáltják: éljen!... „Hozzatok be lengyel rabot nékem, Régen nem volt ily virágos kedvem, – Ma, október tizedikén Köszöntsön fel engem.” Hallatára ez elmés parancsnak A jó urak kacajra fakadnak. A szemük is könnyezik beléje. Ím’ belép a fogoly lengyel A cár teremébe. „Ide lengyel, lépj ide. Hadd halljam: Tudod-e még, ma micsoda nap van? Régen nem volt ilyen virágos kedvem, Ma, október tizedikén, Ma köszönts fel engem.” Fogoly lengyel a parancsra készen Serleget vesz. Halotti csend lészen. S míg könnyei borába peregnek, Lángba borul sápadt arca A fogoly lengyelnek. „Jól tudom, hogy micsoda nap van ma Macziejoviczi csata napja, – Akkor halt meg lengyelek hazája... Felköszöntlek e nagy napon Oroszoknak cárja. Szép hazámat földaraboltátok, – Küldje Isten e büntetést rátok! Minden orosz átokként viselje: Földönfutó légy népeddel, Szolgák fejedelme! Elnémul a fogoly lengyel ajka És poharát fenékig fölhajtja. Bősz dühében a cár arca kékül. És süvöltve száz orosz kard Száll ki hüvelyéből. „Hm, köszönöm. Megfizetek érte. Hogyne, hogyne? Törjétek kerékbe! – Ma különben úgy is nagy a kedvem. Mi a neved lengyel szolga!? Hogy el ne feledjem.” „Macziejoviczi csatatéren Én vezettem a rohamra népem. Sirat engem lengyelek hazája. Az én nevem Kosciuszkó – Emlékszel-e rája?” A hős névre megrendül a nagy cár. Arca piros, nem is haragos már. Az urak is szégyenlik a tréfát: Kigúnyolni egy nemzetnek Legnagyobb fájdalmát! A cár arcán piroslik a szégyen. Szégyenülten a fogolyhoz mégyen. Odanyújtja jobbját békülésre: „Menj, szabad vagy, Európa Legnagyobb vitéze! (58. szám, 2001. április-május)

13709 2009.03.02. 19:56:01

Köszönöm Emilke!!! A szavaknak ez a csodás zenéje!!! Miket ismersz!!! Egyébként éppen a Kosciuszko Tádé utcából írom most ezt a kommentet....

13003 2009.03.02. 20:10:14

Holnapra keresek egy balladát.

13005 2009.03.02. 21:47:47

A balladàt vàrom én is!
süti beállítások módosítása