Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Emilkének fáj

2008.08.24. 20:34 Emilke mesél

O Istenek

A koedukált iskola a háború alatt  kezdett terjedni.3 Ági volt az osztályban,egy csaknem fekete,egy barna és egy szőke.Érdekes módon mindhárom coffos volt,de ó egek,az a szőke!Karvastagságú coff,az orr körűl szeplők,mint égen a csillag és mindí nevető szemek.A középső padsorban ült,az ablakfelöli oldalo.Emilkének nem kellett ürügyet keresni,ha rá akart nézni.Sors Áginak hívták.Jártunk az iskolába,tanultunk és rosszalkodtunk,Idanéni alig győzött rendet tartani.Ha Emilke előre nézett,Balázska feje lángolt a szeme előtt,vagy a majdnemfekete sötétség.Istenem,ha Emilke nem tudott volna már olvasni,hát nehezen ment volna a tanulás.               Valahól hátul ült Tomika,szakadt ruhában,rendetlenűl,kicsit büdösen is.Tomika volt talán a legbutább,de Emilke most emlékeiben dzép ruhát húz rá frissen fürdeti,fésüli és ad neki az uzsonnájából.Egyél Tomika,e Emilke most visszahív.                                        44-et írtunk,még olyan kis majmok voltunk.Egy nap rakoncátlan osztályunkra ráborult a szomorúság.Ida néni reggel,mikor leültünk,   valami addig sosem hallott hangon mondta el,hogy Balázska,a szőke és a barna Ágikák nem jönnek többet,egy másik iskolába járnak.       Furcsán remegő hangon szólt,biztos,mert már öreg volt.          Emilke soha többet nem látott olyan szőke coffot.                     Múlt az idő,O Istenek ha visszahoznátok az ifjúság hamvas tudatlanságát.Mert mondá az Úr:ime a tudás fája és ki „emdül az fának gyimilcsét,halálnok halálával holsz.                          Talán el kellett volna mennem Ausschwitzba megkeresni azt a vasta,szőke coffot,a barnát és a lángvörös hajat.                          És Tomikát is meg kellett volna keresnem,akire alkoholista szülei nem vigyáztak,míg anyja részeg mámorban feküdt az utcán és felcsúszott ruhájából kilátszó testét bámulták gyerekek,Tomi elcsavarogva, egy háborúból visszamaradt gránáttól az égig repült és együtt játszik Baláézskávalés Ágikákkal.                            Most már Ida néni is velük van és az elmaradt órákkat bizonyosan bepótolták.                                                                         Istenek,legyetek kegyesek hozzám,ajándékozzatok meg a felejtés tudományával!

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr608313264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13003 2008.08.24. 22:41:48

Valaha volt nevek,volt személyek.

Hmmmm 2008.08.25. 00:31:55

két Péter és az egyik Tamás, szintén nem jöttek a hosszúra nyúlt téli szünet után. szüleikkel átlépték a határt. aztán hajóra szálltak... Attila, Jancsi és Béci tizenkét év múlva követte őket, szüleik nélkül. Béci pár évre rá az égi kaszinóban kártyázik és rulettezik... Attila vietnámi veterán.... Jancsi még nem akar visszajönni...még nem.

12318 2008.08.25. 11:21:08

Ne akarj felejteni! Hozzád tartozik az emlék is. (néha sajnos, néha jó). De élsz!

Ági 2008.08.25. 11:46:20

Elolvastam az Emilke eddigi összest. Tetszik nekem Emilke, csak néha veszettül fájni tud, amikor olvasom. Voltam Auschwitzba... hidd el, nem találnád meg azokat a coffokat... talán, mert túl sok van... talán, mert nem az van ott..de látnál egy papírképet a falon.. egy megrongált múzeumi díszletet... egy rajzolt náci őr szemét kézzel kivakarva :( :( Ja, igen... Emilke okosodj! ( ha már ilyen hülye világ van :) Ez a jel, " :D " azt jelenti, hogy valaki örül, mosolyog, de szokták így is ":-)" (mosolygó arc "orral" ), én leggyakrabban így rajzolom :) vagy így :))))))) ilyenkor nagyon mosolyog... van egy idétlen angol neve is, úgy hívják, hogy 'smile'. Ha meg ilyet látsz :( ez azt jelenti, hogy valaki szomorú... Ez után az írásod után én csak ilyet tudok rajzolni :((((((((((( Nagyon-nagyon szomorú vagyok, mert Emilkének fáj :( Átírjam a nevem? :):) Átírom, ha úgy jobb Neked...

13003 2008.08.25. 14:26:57

Ma már csendes az emlék.Mire írnád át a neved,melyik név nem fáj?Egy konklusioja lett a dolgoknak,soha többé! Köszönöm az okítást,használni fogom.:(D

Ági 2008.08.25. 15:00:06

A soha többének gyakran borsos ára van :( Mit szeretnél? :):) Biztos van olyan név, ami senkinek nem fáj... Mondjuk Ghandi... Teréz anya... ők biztos senkinek nem fájnak... de hát ez a dolognak csak a nem-fáj része... ŐK voltak, és hál' Isten, hogy voltak :):) de csak nem lenne illő ... (és az illővel is szerénytelen voltam)... Nem tudom, mire írnám át a nevem... voltam P.(elxus) Solaris, Salome, Gagea... elég buta nevek :( Ági vagyok... Megvan! Megnézzem, mennyit tanultál... Tessék, itt az új nevem: :) Ugye, hogy nem fájt? :)))))))))))))))))

13003 2008.08.25. 15:14:10

Mosoly. "Ma már nyugodtan ejtem a neved ki Ma már nem reszketek"........

13022 2008.08.25. 16:31:48

emilke, írásaid még hozzám is kb. egy generáció távolságnyi múltból szólnak. de csak szóljanak. felejtés tudománya? hadd el, mi már csak igy működünk: fél éve keresem a tv-néző szemüvegem, sehol sem találom, nem emlékszem, hova tettem. de máig emlékszem a nagyi tejbegrízére, amit a cinkotai strandon a kerítés mellett egy sámliról kanalaztam, kb. 100 évvel ezelőtt:-)

13022 2008.08.25. 16:37:00

persze, azért volt a tejbegríz alatt tányér is:-))

13003 2008.08.25. 16:46:04

Intruder,na csak így működ9k,látod.Az internetet én is csak menetközben tanulom. Emlékezz,56-ban volt a Petőfi kőr,ahol személyesen vettek részt az emberek,volt nyilvános ülés.Most?Egy kapcsolás és nincs internet.Ha elmegyünk az utcán egymás mellett,nem tudjuk,hogy ő az,vagy at ő.Most arról nem is beszélek,hogy a hölgyek fényképei nem a mai állapotot tükrözik.::))DDD Emlékezz,Jerchó falainál nem az egyes harcosok kiáltása döntötte a falat,hanem a szervezett,egységes,egyszerre felhangzó "kürtszó"A hangsúly az egységesen van. A mi pofázásunk az interneten pusztába kiáltott szó. Ha eljutunk oda,hogy havonta személyünket nyíltan vállalva valahol összejövünk,nyilvánossan,akkortól fogunk erővé válni.

13022 2008.08.25. 17:50:08

emilke, azért ahhoz a kötőanyag hiánya is kellett a kövek közt! most meg, úgy néz ki, hogy ez a kötőanyag fölös módon megáll a "másik" oldalon és mi fújhatjuk. személyünket nyíltan vállalva? már ez is apró csoda, hogy nickek mögé bújva mondjuk a magunkét, a nélkül, hogy remegve néznénk magunk mögé! bakker, a gondolatrendőrség nálunk is működik. arról nem is beszélve, hogy ebben a fene nagy demokráciában a mi - internetes don quijote-ék - egységes kiállásunk rögtön megkapna valamilyen -ista-címkét!

:) 2008.08.25. 17:58:29

re7 Anna örök :) re10 Várj, csak Emilke... várjcsak... amikor az első virtuális pofont megkapod, akkor majd megtudod, hogy a kürtszó és az Internet nyilvánossága nem is áll olyan messze... Pár ezer év nem távolság :):):) Ha nem bánod, teszek fel Neked ide néhány verset, az utóbbi pár nap "termését", sok mindenhez van köze.. az Internethez is :( Jöhet?

13003 2008.08.25. 18:03:29

Megnyitóbeszében a megszólítás lehetne,amik vagyunk,Hölgyeim és Uraim.Amik leszünk,lennénk, Mocskos zsidók kommunisták,náci gazemberek,libsi,buzik,stb.és jut még eszembe számtalan szebbnél szebb,nos igazad van.Neked is igazat kell adnod nekem,megfelelő eredmény csak megfelelő hardverrel érhető el.Nem? Nickek mögé bújva?Regisztrátionál név,lakcím születés,imélke,stb megadása kötelező.Hová bújtál?Na ne.

13003 2008.08.25. 18:05:55

Hát persze,hogy jöhet.Fül Elek:)

:) 2008.08.25. 18:17:50

:) Köszönöm :) A témakörhöz, mármint ahhoz, hogy "fáj" illeni fog... Egy nagyon kedves költőnő társam.. (tényleg kedves, most már láttam őt "élőben" is :):) azt írta nekem egyszer, hogy Ő terápiás céllal ír... válaszoltam, hogy ez nagyon jó terápia, mert nemcsak neki használ,amikor ír, hanem nekem is használ,amikor olvasom... (gyöngy minden sora - szó szerint :) No, ez nem ilyen lesz... időrendben ez az első .. Hamut köptem Hamut köptem sárkány szájon, hamut köptem, nem tüzet. Isten tudja, hol a hazám, haza so'sem érkezem. Fehér leplem sírva mostam, véres volt, és nem szíves. Van úgy meg kellene halnom, s meghalnék, de nem lehet.

:) 2008.08.25. 18:20:23

A második... Nyárutón Augusztus lesz ujjongtam. Augusztus van, s fázom, szívemet elkötik hófehér virágok. Testem elnyűtt, ócska, messze-messze járok, fölöttem magaslik alabárdos átok. Bilincsbe vert sikoly lelkem pitvarában, mennydörög az ég is halál-kapujában.

13003 2008.08.25. 18:23:16

O irgalom atyja nehagyj el!

:) 2008.08.25. 18:24:15

A legutolsó... ebben már egy kis humor is van a végén.. látszik, hogy épülök... mennem kell órára... este még Rád nézek :) Láttam Láttam a halál angyalát, fekete buggyos ujjú pulóvert viselt, mint légynek a szárnya, olyan volt palástja kifeszítve, mereven. Nem mutatta arcát, kérdezte, tőle félek-e? "Nem."- feleltem. Kértem az Urat, hadd menjek el angyalával, de dolgom van, így nem lehet. Ki nem követte az Úr parancsát, elbukott. Ugyan már! - A másik oldalon sincs túl hideg.

13003 2008.08.25. 18:28:47

Isten tudja, hol a hazám, hová/haza (?)sosem érkezem. Nem tudom,úgy összecseng a két szó,pedig valahová mindig érkezik az ember.?

11378 2008.08.25. 19:17:38

Nagy teher az emlékezés...És úgy látszik, az idő sem mindenre gyógyír. Bár én ebben sosem hittem. Gratulálok Emilke, hogy van lelkierőd ilyen pontosan leírni azokat az emlékeidet, amik fájdalmasan meghatározóak.

13022 2008.08.25. 19:22:06

zu 13: onagy írja és okosan: ha van pisztoly, akkor van ember is, aki elsüsse. régi dramaturgiai tétel, ha az első felvonásban puska van a színen, az a harmadikban el is dördül. namármost: eddigi tapasztalat szerint az arra vetemedők még egy tisztességes molotov-koktélt sem képesek előállítani! ne bohóckodjunk már! '56-ban kilőttek vele több T-34-est, most meg még egy nyavalyás faajtót sem képesek felgyujtani! tudod mit? nem is akarjanak! nem kell itt egyik oldalon se senkinek megfelelő hardvert adni, még halomra hardverelik egymást:-)

13003 2008.08.25. 19:28:57

Én nem mondtam,hogy ezek akarnak valamit.A töketlenkedés,tudod csak arra jó,hogy provokatörök által fenntartsák a veszély látszatát.Tomcat,Budaházy,Teveutcai céllövészet.Cabaré.Az is benne van a pakliban persze,hogy addig kiáltanak farkast,míg megjelenik.

13022 2008.08.25. 19:45:42

bocs, nagyon eltértem az alaptémától. nekem nincsenek háborús emlékeim. igazából még '56-osak se (9 éves voltam) de mégis érzem - ha nem is sajátomként - a Te fájdalmadat is. nem keresem az okát. addig jó, amíg érzem. addig még nem kérgesedtem meg.

:( 2008.08.25. 23:05:11

re 19. Igen, Emilke, valahová mindig megérkezünk haza...ilyen hely csak egy van :( Köszönöm, hogy itt lehettem. Van olyan seb, amit nem lehet összevarrni :( Ne aggódj miattam :):) Tán ennyire mélyen még soha nem voltam:( de eddig valahogy mindig felálltam :) Felállok most is :) amikor haza érkezem, akkor biztos :):) Tán az Isten Csak gyűltek a felhők az égen... s én láttam, hogy vihar jön éppen, de mint a bolond, ki önmagában udvarol, kapaszkodtam a reménybe, mint lepke, ha vágyik a fényre, nem bánja azt se, ha szárnya ég meg, elfelejtettem halandó valóm, csak táncoltam a kötéltáncom, remegő vékony pókfonálon. Ím eljött: az ég minden leplével rám simult. Most várok, üres mezőn magányos fává válok... igen... azért... ... a villámlás miatt... Tán az Isten megkönyörüli mégis sorsomat. Jó éjt! :):) A terápia része, hogy a lelkem egy darabja itt marad :):)

emilke 2008.08.25. 23:17:34

mi baj,ki bántott?Figyelünk rád,mivel segíthetünk?Nézz a felhők fölé.Sokszor bár vastagok,magasan vannak,de felettü mindig kék az ég.

12318 2008.08.26. 00:01:10

Írj (írjatok)csak, József Attila is terápiás céllal írt!

13003 2008.08.26. 00:10:48

Trixi,Áginak valami baja van,bajban van.T jobban ismered nálam,na nem okoskodom.Ha tudok,segítek.

Ági 2008.08.26. 05:21:02

Emilke! Drága vagy, és ne aggódj miattam... egyrészt mert nem szabad szó szerint érteni a verseket ... másrészt mert a nők hisztisek... harmadrészt mert rendkívül erős vagyok... felállok majd... eddig mindig felálltam... Segítettél... nagyon sokat segítettél azzal, hogy meghallgattál... Van, amikor ennyi is elég... hogy az ember szóljon valakihez.. Jerikó-effektus a Neten: egy "ismeretlen" hallgatása lebont pár kiló kövecskét :):)

Emilke 2008.08.26. 11:53:46

Halló Ági!Te mikor alszol?Felkeltem,a gyógyszerek szedése közben eszembejutottál.Mit dolgozol,ki vagy,mi vagy?Kire vigyázól,ki vigyáz rád?Mesélj.Megyek a konyhába az ebédet előkészíteni,aztán jövök.

12589 2008.08.26. 15:03:05

:(((( Torokszorító ...

13003 2008.08.26. 15:13:19

Lányok,ismeritek Ágit?Álltatok már térdig kakában mint ő most?Szóljatok neki,hogy segítetek kimászni....

13003 2008.08.26. 15:47:06

Missicu te aggódsz?Van miért?

12589 2008.08.26. 17:26:51

Kedves emilke! Mindnyájunknak van miért aggódnia.. Most éppen a fiamért mert úton van hazafelé, hogy ne érje semmi baj, és az uramért, hogy minden rendben legyen, anyuért mert nagyon beteg... most viszont az fájt és mélyen megérintett amit nállad olvastam az előző posztokat is bele értve...én még akkor nem éltem amikor mindez megtörtént Veled...de szívbe markolóak a vissza emlékezéseid. Csak nagyon halkan súgom meg, hogy..na jó inkább nem mert még érzelgősnek gondolsz majd..pedig igen:)

10306 2008.08.26. 18:09:38

emilke! hozd elő a fájdalmakat, könnyebb lesz hordanod, ha nekünk is átadsz egy keveset

13003 2008.08.26. 18:09:42

missicu, "oly korban éltem én e földön, mikor az ember úgy elaljasult..." mikor az embert úgy elaljasítják,teszik rabbá hitelekkel,demokrátiával,EU maszlaggal,amerikai áfiúmmal,drogos mákonnyal és ragozd tovább.

12890 2008.08.26. 18:55:27

írj, Emilke... :)

13022 2008.08.26. 19:06:01

csak csodállak, hogy miután olyan sokáig kövesedett Benned mindez a fájdalom, vetted az erőt, rétegről-rétegre kibányászni, felszinre hozni, sőt, másnak is megmutatni kincsedet!

13003 2008.08.26. 19:12:40

Én nem tudtam,hogy le tudom írni,Fülepke bíztatott,én csak dadogva adom másnak is át, azért,hogy többé ne!Ne hargverrel,ha lehet. Ne hallgasunk emeljük fel együtt a szavunkat.

:) 2008.08.26. 20:08:11

re 29. Emilke, kedves, süsd meg :):):) Nehezen alszom el, de ha egyszer alszom, akkor alszom, mint a bunda... döröghet ég, tombolhat orkán, ágyastul vihetnek el, én ugyan erre fel nem ébredek... Tegnap éjjel felébredtem... hajnali háromkor :( bekapcsoltam a számítógépet...és tudtam, hogy üzenni kell Neked, mert már jobban vagyok :)))))))))))) Szörnyű:))))))))))))))))))))))) Összeszaladtak a fejem fölött a dolgok, több oldalról, és nagyon érzékeny vagyok... Ennyi volt. Meg annyi, hogy meghallgattál, és együtt-éreztél velem :) Nem is tudom, hogy köszönjem meg :):) Ha gondolod, küld át az írásaid, E-milen:):) átnézem, és a gépelési hibákat javítom benne este 6-tól éji délig már itthon vagyok :):) mást nem tudok :( Sőt, képzeld, annyira rendben vagyok, hogy ma már egy "idétlen" pályázatra írtam...soha nem követtem még el egy szonettet sem, ide meg szonett koszorút kérnek, ami még nem jelent meg sehol. Ha gondolod, és szeretnéd olvasni átküldöm azt is, elég ha pár sort írsz erre a címre: agi.pongracz@gmail.com Meg persze várom Emilke újabb emlékét is ... le tudod írni...nagyon is jól leírod ...és az is jó, hogy leírod...

13003 2008.08.26. 21:26:04

Most pihenek,kotorászok az emlékek között.Ági már olyan régen kikívánkozott,meg Tomokára is sokat gondolok.Keresek egy vidámabbat. Miért nem nyitsz egy blogot?Valami olyat,mint én.Pl.Ág Ica Vica blogja.Majd jelentkezem E-mailkén

13003 2008.08.27. 20:39:05

Mennyi sok van egy iskolában,úgye?

13003 2008.08.28. 11:40:40

Te, aki ott voltál, soha nem felejted Az égett hús szagát. A felszálló pernyében most is látod Égre szálló anyád, És mint karodon a nem tűnő számok, Oly tiszták a gonosz álmok, Melyek ma is, mint minden éjjel, Kísértetve visszatérnek, Hogy lelkedben sohase legyen béke. Te, aki ott látva megvakultál, Csakhogy elviselhesd, Ahogy a megtervezett kegyetlenség Pusztítja az embert, Mikor a krematórium lángoló szája A holtakat mohón felzabálja És mint kopasz csontvázak állnak-esnek, Dülöngő sorban a gyenge testek, Hogy lelkedben sohase legyen béke. Te, amíg csak élsz – nem szabadulhatsz: Örökké lágerlakó maradsz, Kinek álmában éjjel ott vonulnak A gázban hörögve fúltak. Újra és újra látod a szelíd holdfényben Az őrtorony árnyékát a reszkető éjben, Míg körülötted álmukban hazaszállnak a lelkek És nyöszörögve mocorognak a fekélyes testek, Hogy lelkedben sohase legyen béke. Te, aki az embertelent is túlélted, Hol kegyelem a halál, Megtanultad, milyen nem embernek lenni, Kit a tetve is utál, Most csak állsz, és megdöbbenve nézed, Hogy millió áldozat semmivé lesz, És a sárkány, ez a tűzokádó féreg Életre kel lent a mélyben, Hogy lelkedben sohase legyen béke.

10306 2008.08.28. 16:08:00

láttam
süti beállítások módosítása