Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Messze, visszafelé ....

2016.02.28. 18:19 Emilke mesél

MESSZIRŐL, ....

2012/10/13. - írta: Emilke mesél Szerkesztés...

..Messze, messze az időben és szerte széjjel a térben. Valahol a Vág völgyében, hol kövek között zúgnak a habok, halinás tótok fejszéje csattog az erdő fáin és tutajt kötve a törzsekből a Dunáig úsztak, az 1870-es évek utolsó felében küzdött az élettel egy házaspár, Miksa Feuermann, asszonyával, Ceczil Neubauerrel.

Kis szatócsboltjuk mögött, mint abban az időben szokásban volt, laktak egy szobácskában. Itt született leányuk 1877 év


hetedik havának 23-án Trencsén városának kis utcácskájában. Teltek az évek, az aprócska leány formás hajadonná serdült. Az apa arra gondolt, Pesten talán jobban boldogul. Megbeszélte a hitközségben, eladta kis üzletét és elindult a nagy városba. Újpest fejlődő lüktetésében a Tél utcában talált új életet, lakást és bizakodva teintett a jövőbe.

 

1877 nyarán egy hajó úszott a Dunán, Johann Jacob Wissman, a kormányos Wörth am Mainból tartotta a kormányt. Előre figyelt, talán arra gondolt, hogy mire hazaér Eszékre, fiatal asszonya, Maria Kollenz megszüli gyermekük, mikor csak reccsent a hajó, a sodrás Ybs és Melk között erős volt.

A hajótest keresztbe fordult a mederben, oldalára dőlt, zuhogott víz és pillanatok alatt már a fedélzetet nyaldosta. Ahogy lépett, megcsúszott a vizes deszkán és amint a vízbe zuhant, fejét beverte. Néhány matróz a partra vergődött, Johann a kormányos nem volt közöttük. Fia, István posztumusz született.

Teltek az évek. Eszékről Pestre kerültek és István a hajó helyett a Váci úti Lang gépgyár egy műhelyében az esztergapad mellett állt. Újpesten laktak valahol, onnan járt le a Váci útra dolgozni.

Talán az utcán futottak össze, bár akkortájt ez nem volt szokásban, talán István ugrott be a üzletbe valamiért, ez már nem lehet tudni.

Miksa megszaggatta ruháját, süvét ülve bámult a gyertya lángba, mikor 1896-ban Mirjam Mária lett és elvesztette lányát.

Keserűen átkozta a pillanatot, mikor a Vág kövek között futó habjai otthagyta a Duna homokos partot nyaldosó hullámaiért.

Árva vára az Árva folyó szikláján.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr688426650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.02.28. 19:02:58

"István a hajó helyett a Váci úti Lang gépgyár egy műhelyében"

Ő az, aki az "Étkészlet"-ben szerepel.

Nagyon érdekesek az írásaid, és az életed.

Emilke mesél 2016.02.28. 19:23:38

@CsipkeRózsa:
Igen, akit én már nem ismetem, anyám is éppen fölsüldölt lány volt, mikor 1922-ben meghalt. 45 éves volt. Nagyanyám 1954-ben ment utána.
*
Érdekes korban éltünk, nyitva tartottam a szemem és még tiszta az emlékezete.
*
Nincsenek rossz adottságaim. :-)

Emilke mesél 2016.02.28. 20:43:10

Azt hiszem, sok ember tudna érdekes dolgokat mesélni, de nem veszik a fáradtságot. Kár.

ZorróAszter 2016.02.28. 22:45:50

Épp a napokban találkoztam Árva várával és megcsodáltam, milyen szép.

Még annál is szebb mint ezen a fotón.

Én nagyon szerettem hallgatni a Nagymamám történeteit. De sokan vannak akik nem.
süti beállítások módosítása