Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

MADARAK

2010.10.27. 21:20 Emilke mesél

.................Madártársaság.

.................Madártársaság.

Most már 17 éve lakom itt a „város” gettójában". Az akkori tudatlanságom büntetése, ebből aligha lesz menekvés. Mire megtudtam, már elkéstem, itt ragadtam. Pedig kezdetben volt figyelmeztető jel.

Nyitott ablaknál alva, már az első éjtszaka végén belémhasított a rémület.

Alig szürkült az ég alja valamerre, egy szőke hajszálnyi sárga csík az ég alján és mint harsány kürtök dübörögtek gruuuu, gruuú, hrrrgrúúúhr a szelíd turbékoló galambok. Hogy a kurva életbe, húztama fülemre a takarót, forogtam és csuktam az ablakot. Télre jött a boldogság, a galambok kusoltak. Tavaszra kezdődött az egész előről. Miközben gépkarabély, és mozsárágyú beszerzésén gondolkodtam, szinte észrevétlenűl megszűnt a turbékolás. Valami úton-módon eltüntek. Nem hiányoznak.

Ahogy az ablakom alatt a fák lombosodtak az évek múltával, új lakók jelentek meg. Nyári hajnalon a turbékolás helyett füttyök, sivítások és trillák és minden elképzelhető zajok ömlöttek be az ablakon. Volt olyan, aki hajnaltájt gerjedt a takaró alatt, így hörgések, nyögések, sikítások vegyültek a madárzajba. Már sok éve, hogy megjelentek a feketerigók. Ezek igen úri modorú társulat. Csendesek. Úri, halkszavú társaság..Csak ugrálnak a füvön és gyűjtik a kukacokat. Beköltöztek hozzám, de csendesen viselkedtek, a gyerekek sem lármáztak.

A fákon nyüzsgő társaság lakik, mérsékelten zajosak és sürgő forgó rohangálással töltik napjaikat. A nyári időben feketerigóék elutaztak  szabadságra. Azt hiszem lassacskán visszaérkeznek.

Ez idő tájt a kicsiny népség rohangál, ágról ágra ugrálnak. Kiraktam egy marék napraforgót. Alig térültem fordultam, egy egész falka jelent meg.Az első, aki bekapkodott két-három magot, eltünt és rövid idő alatt a közvetlen környék tucatnyi lakója, majd az idő múltán a város népessége jött kiegészíteni a természetes éléstár kínálatát.

Az az igazság, sok vizet nem zavarnak. Nem kiabálnak, nem szószátyárkodnak. Esznek. Jókedvvel, gyorsan. Kíváncsian járják be az erkély virágládáit, mindent megnéznek. Reggel ébredéskor sehol nincsenek. Szerintem biztos helyről figyelnek, mert alig, hogy kimegyek és egy marék magot szórok a lapra, az ajtóból visszafordulva már látom, hogy megkezdik a reggeli.

Ezek falkában élnek, egymás közelében, vagy „nagycsaládban". A rigók szűk családformája náluk sokkal kiterjedtebb. Még lencsevégre nem sikerült kapni öket. Majd később.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr658314980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

24022 2010.10.27. 21:50:52

Adj nekik apróra vágott almát is,azt szeretik legjobban,amit te esetleg kidobnál.;))

13003 2010.10.27. 21:58:09

Csak azt tudnám, miféle társaság, még nem mutatkoztak be,. Valamilyen cinkeféléknek gondolom őket.

34164 2010.10.28. 10:49:00

Kedves emilke! Ha eteted is őket...... üdv : Mis

70798 2010.10.28. 11:19:43

:))) kész Hitchcock vagy emilke:)))

24022 2010.10.28. 12:32:39

Mindegy milyen fajta madarak.A verebeket is szabad etetni!

13003 2010.10.28. 13:39:34

Mint köztudott, a veréb is madár!
süti beállítások módosítása