Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

ARANKA!

2010.04.11. 13:08 Emilke mesél

Ma nem. Ma csináljátok!

Ma nem. Ma csináljátok!

Ma nem írok politikáról. Eszembe jut, anyámnak volt egy barátnője? Vagy kolleganője? Ilinéné, vagy valami hasonló. Nagy, szőke asszony volt göndör hajjal szemüveggel, olyan „testes” szokták mondani Pesten. Faluhelyt azt hiszem tehénnek hangzik, de ezek a falusiak ugye mindig a Riskával vannak elfoglalva. Férje valami vékony fickó volt, ritkuló hajjal háj nélkül és kicsi bajuszkával. Renének hívták és két gyerekük volt. Rozser és Zsu.

A Király utca és Klauzál utca sarkán laktak az első emeleten. Az erkély ferdén lógott ki a falból, a Teréztemplomra lehetett látni, balra a Nagymező utca, tág tere, szélén a fákkal, jobbra a Csányi utca szük falai között a kockakövek hepehupája látszott.

Egyszer, még réges régen elmentünk hozzájuk anyámmal. Ez olyan rég volt, hogy ajjaj, nagyon rég. Mint mondom, az első emeleten laktak, az utca felé eső lakásban. A III. emeleten, a gang végén a sarokban lakott a Schwarc Aranka, azaz aSchwarcnéniék és a lányuk Aranka. Na Aranka biztos a kolleganője volt anyámnak, a Népszava Könyvkiadónál a Körút és Barcsay utca sarkán.

A látogatás egyedi volt. A lakás csaknem üres, dobozok, bőröndök, ládák voltak mindenütt. A család csomagolt és készültek Párizsba, vagy a fene tudja hova Franciaországba. Ez akkor tájban nem volt egész egyedi, valahol 47, vagy 48-ban jártunk. Ha jól emlékszem, még rövidnadrágom volt. Rég volt. Anyám Ilinénivel a konyhában beszélgetett, mi gyerekek a szobában hancuroztunk. Zsu volt a legidősebb. Emlékezetem szerint bizonyára lány lehetett, mert szoknyában járt. Ott valamit csináltunk, mert egy idő után Zsu azt mondta, te még csókolódzni sem tudsz. Azt már nem mondta el, hogy még mit sem nem tudok és több alkalom nem lévén a gyakorlatokra, most már ez örök rejtély marad. Mindenesetre a zsebkendőmmel szárazra törölgettem a szám, aztán felmentem Schwarcnéniékhez. Aranka sötétkék és szűk szoknyája, krémszínű gömbölyű blúza még nem okozott komoly és nyugtalan gondolatokat. Még egy két év eltelt, hogy ilyesmi eszembe jutott.Igaz, addig a nadrágom hossza is megnőtt.Addigra viszont Aranka, hogy úgy mondjam, már a csókolodzásnál bizonyára sokkal többet tudott. Máig sajnálatos, hogy ezen tudást Arankával nem oszthattam meg. Másrészt, Ha eszembe jut, hogy Aranka, ma 85-höz közelebb, mint 80-hoz, megvígasztalódom. Csak felsóhajtok, haj, akkor,......

Na de ez egy egész más ügy, kedves Aranka.

Milyen jó, hogy ma szavazunk, így ilyesmi is eszembe jutott. Aranka, csak azt akarom csendesen mondani, hogy választástól függetlenűl, máskor is eszembe jutott. Hogy miért nem akkor szóltam? Mein Gott, Aranka, mert akkor én még annyi mindent nem tudtam. Még csókolódzni sem.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr58314584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12635 2010.04.11. 16:49:12

Nagyon élveztem, csillagos ötös...

12318 2010.04.11. 17:10:19

Ajaj fekete vonat, elvitted az álmomat..:(( Mennyit sóhajtozhatott Aranka is...

13003 2010.04.11. 17:29:05

Azt hiszem Aranka már túl volt a sóhajtozások idején és gyerekkel csak annyiban foglalkozott, hogy na ugye nem akart ő dicsőséget, meg a Ratkó időkért sem rajonghatott.

13709 2010.04.11. 18:04:45

Emilke, szoktad látni Arankát manapság? No, csak azért kérdem, mert az ilyen gyerekkori kellemes emlékek főszereplőit jobb ha nem látjuk xx évvel később... Olyan lehangoló....vagy nem? Az emlékezés nagyon tetszett :)

13003 2010.04.11. 18:16:21

Arankát 60 éve nem láttam, de most is látom.::)))), bármikor..

proletár 2010.04.11. 18:29:33

Nagyon tetszik ! :)

12318 2010.04.11. 18:53:39

Jó az álmodozás.....:)))

36888 2010.04.11. 19:51:42

*****
süti beállítások módosítása