Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Mit hoz a Jézuska?

2009.11.27. 17:59 Emilke mesél

   Már egy hónap sincs hátra.

Servus Istenke! Na jé, te vagy az, eszedbe jutottam? Hát, tudod, ugye, szóval, igen arról van szó, hogy már egy hónap sincs karácsonyig.

És? Mit akarsz ezzel mondani?

Idefigyelj, ne ugrálj, mert mindjárt kitagadlak! Elvégre,....

Elvégre?

Elvégre te tudod, hogy mindíg csináltam karácsonyfát. Elvégre azt is tudod, hogy még olyan tizenévesen cipeltem haza Újpestre a Móricz Zs. Kőrtérről az utolsó órákban haza egy fát, mert ugye egész Pesten már sehol sem volt és a fa sokkal nagyobb volt mint én.

Igen, emlékszem, szúrta a kezed a tűlevél, fázott a füled, aztán otthon az egész család díszitette a fát. Emlékszel arra is, mikor csengett a kis csengő és a szobába bemenve a fa alatt majdnem semmit nem láttál, aztán hirtelen megpillantottad a szekrényhez támasztva a biciglit? Levegőt alig kaptál, a vacsora uán csak törölgetted egy ronggyal a csillogó csodát és már az éjféli miséről is hazaértek az emberek, te még az ágyból mindig lested a kormány nikkelén csillogó fényt az útcáról. Emlékszel?

Persze, hogy emlékszem. Most azt akarom tudni, mit hoz a Jézuska nekem?

Tudni akarod! Na töltsél csak szépen abból a triple secből, én azt is szeretem.

Na csak mértékkel, mert úgy fogsz járni, mint legutóbb.

Miért, hogy jártam? Nem azt akarod mondani, hogy.....

Mondani? Á dehogy csak nem győztem befogni a szádat, mikor szent zsoltárokat kezdtél énekelni, bizonyos ágyról leesett papról, meg az aprószentekről. Két marokkal fogtam a szád, nehogy az öreg fülébe jusson, aztán hallgathattunk volna. Örangyalka meg csak irult- pirult.

Irult-pirult? Mit gondolsz,....

Én mit gondolok, az más kérdés.Te viszont szűzies lelkét.....

Szűzies lelkét! Hogy halálra ne röhögjem magam! Szűzies lelkét, melletted! Ez a legszebb, amit eddig hallottam! HI HI HI! Hahahahaha

Ez igazán nem szép tőled! Egy keveset, mert megárt. Azonkívül azt kérdeztem, hogy mit hoz a Jézuska?

Ja, hogy mit hoz a Jézuska? Szükséged van valamire?

Semmire. Minden, illetve majdnem minden megvan. Már a vágyak is békén hagynak, egy féltányér étel elég, egy végigálmodott éjtszaka is öröm, a meleg ágy. Igazán mit is akarhatnék? Azért persze meglephetnétek valamivel! Találjátok ki, mi okozna örömet.

Látod, ha minden megvan, nem is vagy olyan nagyon boldog. Ha lukas lenne a cipőd, egy jó meleg talpnak mennyire örülnél.Egy sál a nyakad körűl milyen jó, ha fúj a szél. Van sálad, van cipőd, kesztyűd és meleg ágyad. Ne félj, azért tudunk meglepetést okozni, de tudunk titkot is tartani.

Te csak díszitsd a fát, talán jut neked is valami alája.

Te Istenke, vannak, akik ezt nem is tartják ünnepnek.

Szamárság. Az ünnep az, ha szívedben ünnep van. Ehhez nem kell ok. Csak sívár emberek számára nem ünnep, ha másnak örömet tud okozni. Persze, hogy mindegy, hogy Jézuska született, vagy nem született. Gondold el, hány ember nem vár semmit és egy apróság is örömet okoz.A nélkülözők vágyai oly csekélyek és, hogy mikor okozol örömet ez nem egy ünnep kérdése.

Na eredj, csinálj helyet a karácsonyfának!

12 komment

Címkék: karácsonyfa

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr558314250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11692 2009.11.27. 18:26:55

Emilke, én várom a karácsonyt...pedig mai csirke helyett tyúkanyó vagyok már, ne szomorogjál, te egy jó szándékú ember vagy, tudom, mert beszélgettünk. És gondolok Rád karácsonykor.:)

39443 2009.11.27. 19:37:06

én is azt mondom, csinálj helyet annak a fának, készülj az ünnepre, valami biztos hiányzik, és megkapod! Aki nem tud ünnepelni, az régen nem él már...

12318 2009.11.27. 19:37:21

ha csak pontot is, de küldtem Neked..., én is nagyon szeretem a Karácsonyt!

ottilia 2009.11.27. 19:49:51

Emilke!Annyira magányosnak tűnsz állandóan!De ne félj,a közöttünk lévő gondolkodás különbség nem fog abban akadályozni engem,hogy jó szívvel és szeretettel gondoljak rád majd karácsonykor is! Remélem megengeded ezt nekem! Én már alig várom az ünnepet! Itthon lesz mindkét gyerekünk,ami évente csak párszor történik meg velünk! Nagyon jó lesz!Boldogságos!

11812 2009.11.27. 20:00:30

emilke, hú de sok karácsonyunk volt, amikor a lányok egy egy bögrét kaptak, vagy zoknit! és azok voltak a legszebbek! :)

10306 2009.11.27. 20:05:38

nyugi öreg haver:) nekünk legalább emlékeink vannak, és néha olyan jó a szemet lehunyva visszalépni pár évtizedet

13709 2009.11.27. 20:33:31

Emilke, én már nézem is, hol lenne a legjobb helye a fának :)))

13003 2009.11.27. 21:37:54

Köszönöm a barátságos szavakat mindenkinek. Majd együtt énekelünk szenteste, hogy kiskarácsony, nagykarácsonyé és elolvasom Ady versét is, Kató a misén.

17910 2009.11.28. 09:54:30

milke! Újpesten laktál? Merre fele? Éreztem én, a Récsey emlegetéséből, meg valahogy a hangulatból... A Kornidesz fagyijára is emlékszel? Tudod, a Templom utcában, a piacnál! Olyan fagyijuk volt, hogy télen nem is tartottak nyitva, mert nyáron majd nem az utca sarkáig állt a sor. Hiába, a szegény emberek a kevés kis pénzükért legalább igazán jót, különlegeset akartak kapni! Fülepke! Bizony, nekünk még vannak emlékeink! Most tudjuk csak, milyen kincseket kaptunk, olyat amit ma is érdemes őriznünk!

40862 2009.11.28. 10:02:45

Újpesten, mindig jó a Karácsony..én csak tudom:):):D

13003 2009.11.28. 10:48:27

Igen, Emilke Újpesti. A Kornidesz Pali iskolatársa volt. /A fiatal/

13020 2009.11.28. 17:06:17

Emilke ! Én először az udvarba lévő 8 éves karácsony fát rakom tele gyertyákkal. Pont a hálószobával szembe. Én sajnáltam mindig vágott fát venni. Most egy négy éves ládás karácsonyfát hozunk be, talán utoljára, mert nehéz lesz. Meg van a régi helye a nappaliba. Kaspóba rakom, néha vizet adok neki, és szépen kibirja. Jövöre, ha meg élem, ujj cserepes fát veszünk. Szaloncukrot nem is teszek rá, aláteszem tálba, úgyis meg eszik, elég agy kis disz. Legalább egy kis ágat, az illatáért," imádom a fenyő illatát. "" Vegyél, Ölellek.
süti beállítások módosítása