Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Most egy sokkal jobb oldalam

2009.11.26. 21:04 Emilke mesél

  Ezt is szereti Istenke? Majd kiderül.

Nevezetes datum volt. Oly nevezetes, hogy már az évre nem is emlékszem,csak a napra, mert valahányadik születésnapom volt. Valami olyan, mint a lányoknál a 16. Lehetett a 18. vagy a 20.ki tudja. Tömören, nagyon fontos dátum volt.

Volt ott a nyugatinál egy presszó, a Volga. Bement az ember, balra volt egy pult, kávéföző gép, csodás illatokkal, mögötte egy polc, üvegekkel és az üvegekben színesen csillogó folyadékokkal. A fene sem tudja, hogy a poharak hol, merre álltak, de kit érdekeltek a poharak?

Ezek a kellékek remekül néztek ki, de csak halvány köritésként szolgáltak az igazi atractiokhoz, a lányokhoz. Lányok! Feszült rajtuk a szűk szoknya, a hasíték mentén kivillantak a sejtelmes formák, melyekről szégyenlösen kapta el az ember a szemét, hogy újra visszanézve már csak a fantázia mutatott valamit. Blusaik hegyes-gömbölyded szabása láttán ujjaid hegye viszketni kezdett, meztelen nyakuk felől áradó illatok ködként gomolyogtak szemeid előtt.

Azidőtájt, ha egy leánykával az ember egy presszóbaa beült, a lányka egy Triple sec-et kért. Persze az volt az az időszak, mikor az ember még csak a rúmot, a kevertet, meg a triplet ismerte, na meg a vermouthot. A gin, a flip, a csokoládé, dió és más dolgok felfedezése mind-mind a jövőben rejlett.

A Volgának bűnösen jó híre volt. Állítólag ott volt a szépséges rosszlányok tanyája. Így történt, hogy elhatározam, születésnapi ünneplésre felcsípek egy babát és..... Szóval felcsípek. Még az iskola padjait koptattam, ennek megfelelően a zsebemben volt egy darab radírgumi, zsebkendő lakáskulcs, egy méternél alig hosszabb madzag. Pénzből viszont nem sok. Apám nézte, amint mosakodtam, 4711-essel kentem az arcom és a nyakkendőt kötöttem az ingnyakra. Érdeklődött, hogy hova készülödöm és bólogatott, mikor méltatlankodva közöltem, hogy születésnapozni. Azt ugye nem mondtam, hogy , szóval azt nem, hogy hova. Aztán mikor elindúltam, azt hívén, valami ártatlan, baráti találkozó, a zsebembe nyomott egy tizest.

A sötét utcán a szél lengette a villanykörtéket, ballonom őve derekamon meghúzva és villamosoztam a cél felé.

Aztán odaérte, a piros lámpánál átmentem, benyitottam. Nappal már többször ittam egy kávét, de így este más volt minden.Némileg csalódást okozott, hogy a lányok nem fordultak egységesen felém és nem vetettek rám elismerő pillantást, sőt semmilyen pillantást nem vetettek rám.

Felmentem a lépcsőn, bal oldalt egy asztalkához ültem. Jött a pincér, kértem egy triple secet, jelezni akarván, hogy ugye én miért is vagyok itt.

A kutya sem vette észre. Nyalogattam szinte cseppenként a nedűt és vizsla pillantásokat vetettem a pult felé, ahol viháncoltak a lányok, mintha ott se lennék. Ültem. Ki tudja milyen pofát vághattam. Mai szemmel azt hiszem, hogy nagyon bárgyút. Múltak az órák, a zongorán a divatos slágereket játszották. Ittam a következőt és a következőt, már az éjfél is átfordult a másik oldalára, de sehol egy nő, sehol senki. Unatkoztam. Aztán rájöttem, hogy most már nem is lesz semmi, mivel a triple secre kiadható keret kimerült. Már csak annyi csörgött a zsebembe, hogy kifizessem a fogyasztotat. A cigarettám is fogytán volt és megjelent a félelem, hogy mit is mondok a kis tündérkének ha odaül az asztalomhoz, és …... Rémálom lett volna. Felálltam, intettem a pincérnek, hogy fizetek. Bebújtam a ballonomba és szépen kiléptem az utcára. Álmos voltam. Egy évvel öregebb lettem, de még nem okosodtam.

Miröl is jutott ez az eszebe? Vettem egy üveg Triple secet. Itt van. Forgatom az üveget, milyen íze is van? Narancslikőr. Nahát, csak most látom. Ki hitte volna!

Mindjárt kibontom. Hány éves is lettem közben? Na ugye nem maceráltok?

19 komment

Címkék: narancslikőr

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr468314246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2009.11.27. 05:43:22

Emilke, tetszett a történeted. Szerintem meg okosodtál is, nemcsak öregebb lettél...akkor. Hiszen nem hivtál asztalhoz egy lányt sem igy nem vártad meg a szánalmas leégés lehetőségét? Hogy jól döntöttél-e, amikor a Triple mellett tetted le a voksod? Ezt az idő biztosan megválaszolta neked..:))) Üdv Valéria

15741 2009.11.27. 06:54:21

Tetszett! Ugyan, ki nem járt így? :-))))))))))))

12392 2009.11.27. 07:35:17

Emilke! Megszépítő emlékezet: triple sec, mint narancs-likör???? Már az igazi sem az, csak narancs ízesítésű, tudomásom szerint a karibi citrusfélék héjából készül. De hogy a jelzett időpontban a hazai vendéglátó-egységekben felszolgáltnak semmi köze sem volt a narancshoz, abban biztos vagyok. Sőt megkockáztatom, akkoriban erről a gyümölcsről a döntő többség csak nagyon gyér és elméleti ismeretekkel rendelkezett.

proletár 2009.11.27. 08:41:55

Hát igen. Narancsot én is akkor láttam gyerek koromban amikor elsüllyedt? egy narancsot szállító hajó valahol Esztergom környékén. Teli volt a part ízletes narancsokkal. Kerékpárral jártuk a folyó szélét és táskákban hordtuk haza a ritka zsákmányt. Ugye ilyen ritkán történik. Legközelebb már a triple sec kiszerelésben kerültem kapcsolatba vele. Azért viszont már fizetnem kellett.

13003 2009.11.27. 08:43:11

Ott, a Berlini tér sarkán lehetett rá emlékezni. Még a háború alatt is volt néha Banán a Banánszigegeten és Szentjánoskenyér., narancs is. Főként mikulásra. Ez a mostani kurva erős, 40%-os.::)))

44711 2009.11.27. 09:26:47

kedves Emilke ! Szerintem nem vesztettél semmit. Üdv:CL......

13003 2009.11.27. 11:38:13

Vesztettem, elvesztettem a városom.. Az emlékeimben élő és élhető város elpusztul, napról napra. Nincs a Nemzetinél az óra alatt, szemben az EMKE cigány nem zenél, a fasorban nem libbennek a lányok szoknyái a Moszkva étterem felé, ahol Tabányi harmonikáján forgott a Moszkvakeringő, a Békeszálló hallja, ahol Holéczy zenekara repítette Hollos ilona és Ákos Stefy, Lantos Olivér hangjait, a város, amely nem kurvákkal, hanem gyönyörű lányokkal volt tele, akik szerelmesen álmodták a jövőt,,mind elveszett, mert csak én a vén marha emlékezem már..... Az elmaradt hozzászólokkal nem vesztettem, igazad van.A barátaim megmaradtak.::))

45714 2009.11.27. 11:56:43

Emilke a bal oldaladra ne feküdj, összenyomod a szíved...

11692 2009.11.27. 13:05:35

Emilke, ez szivet birizgáló volt, a hangulatából valamicskét még én is megéltem - nem most volt az sem. Nem csak a város veszett el, hanem az emlékek is, - az üllői úti fák, az eszperesszók, ahová tényleg be lehetett menni egy kávéra, és ki is tudtad fizetni, nyári estéken a város peremén is kihallatszott a zeneszó... Ma a pénz beszél, és anyázás van, és egy kávé is megfizethetetlen a csilli-villi , vagy éppen lepra helyeken... Hát mindenesetre az emlékek még élnek. :(

44800 2009.11.27. 14:08:40

Rosszlányok a Volgában...elveszett Budapest. Gyanús vagy te nekem Emilke.

110484 2009.11.27. 15:14:21

lehet jobb is. szülinapra azér szar lett volna valami jó kis nemi bajt összeszedni

13149 2009.11.27. 16:39:42

Én is Triple Sec-kel kezdtem.

13003 2009.11.27. 17:01:29

és? Nálad volt folytatás?::)))

13149 2009.11.27. 17:42:39

Pszt... ne olyan hangosan... :)

12392 2009.11.27. 18:27:48

5: Az általad jelzett időpontban, 18. vagy 20. születésnapod környékén, azaz 52-54-ben ott sem! Persze állítólag a kiemelt káderoknak volt!!!!! =))

Mis 2009.11.28. 09:59:26

Kedves emilke! Az idő szépít. Van mikor nem szépnek emlékszel. Bár azt hiszem sokakban van egy kettős emlékezet. Hol szép volt, hol nem. Bár a fiatalság szinte mindent széppé tesz. Figyelni meg arra kell hogy a kor ne tegyen morgóssá. üdv: Mis

69910 2009.11.28. 11:51:08

Emilke! Az Ilkovicsra nem emlékszel? Százados

13003 2009.11.28. 12:06:42

Gyerekként voltunk bennt. Emlékezetem szerintegy nagy üveges ajtó volt a bejárat,, körszelet alakú 3-4 lépcső vezetett fel, jobbra a bejárattól talán 3 autómata volt, melyek pénzbedobás után levest adtak ki. Szembenállva a bal oldalon egy kirakatszerú helyen róseibnit adtak 3 szögletű zacskóban. Később az épületet elbontották, a mellette lévő ház alsó frontján egy nagy sportbolt volt. Ott, a Nyugati sarkán állt meg a hatos/hatvanhatos villamos. Érdekes, az emlékek egy benti, viszonylag sötét területet ételszagokkal mutatnak. Te is tudsz valamit erről? Mesélj a belső részről, ha tudsz valamit. A róseibni csodálatos volt. Sós és utána málnaszörp.

78126 2009.11.28. 13:55:07

Emilke, ez olyan szép, hogy itt egy rossz lány puszija érte a homlokodra°. A "nagy szerelmem"-mel ittam életemben először martinit, ebben a Tripl Sec-es kultúrában. Nem véletlen volt ő a nagy! Vajon mit írtál volna most nekünk, ha átesel rajta, mint makai ember a talicskán?...
süti beállítások módosítása