Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

és a tavasz nyárba fordul

2009.04.19. 18:10 Emilke mesél

     Múltak a napok, Rigóné fáradhatatlan volt, de tolla fényesen csillogott és remek erőben volt. Hála annak, hogy bőséges táplálék állt rendelkezésére, 30 cm-es főtt metélttészta, rizs főve, cseresznye, alma, ribizli .Csupaszájak is jóllakottan pihentek a fészekben, mivel ők is részesültek a fenti finomságokból. Fene se tudja, de rögtön tudták, hogy ehető dolgok. Vigyázni kellett, nehogy túl kövérek legyenek, mert a szárnyak nem hájpacnira lettek méretezve. Rigóné így vidoran tollászkodott és más Rigónék társaságában pletykálkodott. Aztán ritkán megjelent Rigó úr is, büszkén szemlét tartott. Rigóné csillogó tollait bámulta, nem értette a dolgot. Miközben mi Rigónéval fűttyögtünk, csattogtunk egymással, egyszer csak nagyhirtelen megjelent a szomszéd fáról, gyanakodva pislogott körül. Amint elment, nagy vigyorgással csiviteltünk Rigónéval tovább. Mindenki nagyon elégedett volt. Csupaszájakon a pihék tűnöben voltak, tollak jelentek meg és vidoran nyujtóztak a fészekben. Csak Rigóné füttyentet rájuk időnként, hogy ugyan ne ugráljanal, mert kiesnek.

     Néhány napra Pestre mentem, de ez nem okozhatot zavart.Zajlott az élet tovább.

     Szombat éjjel volt, 2 óra, hogy visszaértem.Felhordtam az elengedhetetlenül szükséges, hűtöbevaló csomagokat és lefeküdtem. Elaludtam.

     Eddig az egész csak egy bogaras öregember játéka volt az egész. Mulatságos volt, hogy az erkély alatt settenkedő macskát egyformán bizalmatlanul nézegettük és nem szolgált nagy örömünkre, hogy amint ülve a fűvön szájnyalogatva kíváncsiskodott felfelé. Sicc szavamra méla megvetéssel hagyott magunkra minket, amúgy macskamódra.

     Szóval lefeküdtem aludni. Ajtók az erkélyre, a hálószoba nyitva, Nyáreleji csendes éjtszaka. És valamikor hajnalban felébredek.

     Az arcom előtt valami elsuhan, még csukva a szemem, félálomba vagyok és csukott szemem mint puha kézérinti valami. Ahogy kinyitom a szemem, ahálószobában Rigóné billen a nyitott ajtó felé hívogatóan. Hihetetlen, mintha egy hang hívna ijedten. Felkelek. Az erkélyen a fészek üres, három csupaszáj ugrál lennt a füvön és Rigóné ijedten röpköd felettük. Hol  a negyedik?

     Visszalépek a szobába, az iróasztalom mellett fekete gombolyag ugrabugrál ügyetlenül, keresgélve. Felveszem,az erkélyre lépek, nevetve füttyentek Rigónéra és kinyitom a kezem. Tenyeremből kiugrik és a napfénybe lebben Csupaszáj IV. és lehuppan a Csupaszáj I-II-III mellé.

     Azóta Rigónét egyszer láttam. Egy évvel később, tavasszal megjelent,füttyentett,

     Sajnos a ládában még nem volt árvácskabokor, így elrepült. Fontos dolga lehetett, kis fűtálkát kellett rakni valahol, hogy helye legyen az új tojásonak.

      Sokszor nézem az ifjú Rigóúrékat és Rigónékat, vajjon melyik lehet valamelyik Csupaszáj. Minden évben jönnek újak.

12 komment

Címkék: politikamentes madár igaz mégis esküszüm

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr368313662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2009.04.19. 18:46:23

Emilke, egy ilyen kis családom nekem is volt.... egy rozsdásfarku család ütött tanyát nálam a kamrában, lévén egy kis ablaka, melyen nincs üveg, állandó bejárást tett lehetővé nekik.Amikor kirepültek a fiókák, azokat is ugy kellett mindenhonnan összeszedegetni és visszahordani a fészekbe, persze hogy a macskák végett.. Aztán megerősödtek, elmentek.... de tényleg.. minden évben van néhány a ház körül, a tetőn csettegnek-csattognak... bűbájosak... Ahogy a te történeted is megmelengeti a szivet....

13003 2009.04.19. 18:52:18

Azóta másként nézem a madarakat, és az anyákat. Meg, talán a teremtést is.Közelebb a természethez és közelebb valami megmagyarázhatatlanhoz.

13005 2009.04.19. 19:09:18

A megmagyaràzhatatlanhoz közelebb jutni, ugy a sajàt, mint a màsok életében a csoda tanujàvà vàlni!

13922 2009.04.19. 19:56:15

Emilke, én is gyakran figyelem a rigók életét az örökzöldek között, mostanában különösen nagy füttykoncertet adnak egymásnak, lévén a tavaszi párválasztás időszaka. Eszembe jutott a történetedről, valamelyik orosz író állatmeséi. Az író otthoni életében gyakran szemlélődött a körülötte lévő kertben, teraszon, és nagyon kedves állati barátságokról szóltak a meséi. Igazán szemléletesen tudsz írni.

11815 2009.04.19. 19:59:41

Ez olyan egyszerűen kedves, szép történet! Ahogy olvastam, láttam a szemed! :)

13003 2009.04.19. 20:10:51

A csodálatos az volt, amint Rigóné szárnyával megérintett. és hívogatón ellebbent előttem.Segítséget kért.Jó. De honnan tudta, hogy kap? Mert tudta.

12696 2009.04.19. 20:37:16

Meglátni a Harmóniát, ez az első lépés.

proletár 2009.04.20. 08:16:14

:))

11812 2009.04.20. 09:59:27

visszatalálnak, csak nőjjenek gyorsan azok a növények!

13020 2009.04.20. 15:54:28

Emilke ! A növények nőni fognak, a rigók Kiröpülnek, és jönnek újak, a természet tudja a dolgát, hála Istennek ! Csak Te vigyázz magadra, Szükségünk van Rád, Ilyen történeteket csak Te tudsz irni nekünk, Nagyon szoritok érted, és a többiek is. Nagy --nagy ölelés Neked, Várjuk a következő irásod.

13003 2009.04.22. 14:01:17

Huhu! Tul vagyok a müteten, minden oke,lebe noch! Iszom a kävet es varom , hogy hazaengedjenek. Kalimpamama, ezt a törtenetet nem en irtam, az elet. Döbbenetes, de igy törtent. Azota revidialtam az anyai ösztö es az allati butasagrol a nezeteimet.

13005 2009.04.23. 09:12:20

Emilke, de jo, hogy tulestél a mütéten! Mindenki lélegzetvisszafojtva vàrja, hogy köztünk légy! Jobbulàst kivànok minden nap! Talàn màr hazaértél?
süti beállítások módosítása