Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Április, de nem ám elseje, negyedike.

2009.04.04. 13:39 Emilke mesél

     Április 04.-e van. 64 éve is volt egy ilyen nap. Nem sütött így a Nap és hűvös is volt. Csak csendes, kissé borongós idő volt, felhők úsztak a romok felett, a mezőkön még holtak, döglött lovak, kutyák, tört fák feküdtek, de csend volt.

     Aznap nem lőttek le Magyarországon több zsidót. Elkussoltak a gyárosok, földbirtokosok milliomosok és a dolgozók ellenségei.

     Az apám csodálkozva  nézett rám. Már már áhítattal szólt anyámnak: Ez a gyerek valami jósféle.

     Ez a gyerek évek óta mondja, hogy egyetemre fog menni. És tényleg!

     Na megyek, dolgozni. Megszünt a munkanélküliség.

     Csomagolj Manci, lakásunk lesz, építünk. Az egy kis szobából lesz lakás, fürdőszoba és a szekrénynek is lesz helye. Megyek, veszek a gyereknek könyvet. Könyvet

     Tanuljon a gyerek.

     Ma elkezdődőtt valami.

     Megyünk, ma sirunk a sírdombon.

     Majd 64 év múlva,...... a  sirdombon, akkor az lesz a sikk.

     De most még öröljünk, hogy élünk.

    Jaj, ne mondjátok már, hogy az oroszok bejövetelét ünnepeljük ma.Fordítva van ez.

    A NÉMETEK KITAKARODÁSÁT ÜNNEPELJÜK. 

 

10 komment

Címkék: nem ünnep innep

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr388313622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

10306 2009.04.04. 14:03:20

épp testben épphogy élünk:)

13022 2009.04.04. 14:34:25

8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra politizálás?

15138 2009.04.04. 14:55:16

Valami hihetetlen, felemelő, megható élmény lehet megérni egy háború végét. Mint az Egri csillagokban is. Elmentek...elmentek. Nincs több ölés.

11677 2009.04.04. 15:33:06

Mivel Pilisen -Bp.-Cegléd vonalon - laktunk a front alatt, mi már 44.december 8-án felszabadultunk. Távolról hallottuk, láttuk – ha felmentem a padlásajtóhoz a létrán - a Budapestért folyó harcot. Az ágyuk, bombák dörejét, a Sztálin gyertyákat, amivel bevilágították Budapest egyes részeit. Tudtuk, hogy Vecsés többször cserélt gazdát... Az öregem – még a front előtt – csinált a kertünk végébe egy bunkert, hogy ha baj lenne, oda menekülhessünk. Mi, gyerekek használtuk aztán. Jót tudtunk ott - elbújva mindenkitől – beszélgetni. Később a ruszkik rajban gyakorlatoztak rajta és többször nagy hurrázással „elfoglalták” a bunkert. A mi evangélikus templomunk tornyát lelőtték a németek, hogy a szovjeteknek ne lehessen az a figyelő állása. A templom harangja hónapokig feküdt a négyes műút másik oldalán a patika előtt... Április 4.-re már régen becsapódott a szomszédasszonyunk – Mariska néni - háza végébe, egy eltévedt gránát. Szerencsére – kis káron kívül – senkinek nem történt baja. De ha úgy 4-5 méterrel tovább megy, akkor tragédia lehetett volna belőle.

11242 2009.04.04. 16:20:24

1968-ban, amikor még én is csodálva hallgattam az osztályunkon időszakosan munkát vállaló nyugdíjasok történeteit, akkor jegyeztem le az alábbi párbeszédet: - Tegnap ittam jó házi pálinkát. - Saját főzés? - Érteni kell ahhoz is. - Megmondom, hogy kinél ittam jót. -Ismerem? -Hát a telepen lakott. -Egy helyre jártunk abban az ásott bunkerbe. -Én is ott voltam, emlékszem - Akkor emlékszel, hogy két sorban ültünk - Ja szó... - Igy ült mellettem a Sári néni, szemben a Bíró Dr.úr - Az akkor volt amikor becsapott a kertbe az a bomba. -Na akkor...A doktor mellett ült, és a fél fejét levitte a repesz. Na annál ittam én nagyon jó pálinkát!

13709 2009.04.04. 16:41:03

Emilke, micsoda energiák szabadultak fel akkor.... Valami elkezdődik- irod... Micsoda remény a kétségbeesések után! Micsoda megkönnyebbülés! Azért az torokszorító, hogy mekkora áldozatokkal járt másutt is, de Magyarországon is ez az ápr.4. Gyűlölöm a háborút.....

13003 2009.04.04. 17:01:48

Palya, Valéria, megéltem ezt az időt. Még nem voltam 11 éves. Agymosott voltam? Marhaság. Kommunista vagyok? Marhaság. Nem történelemkönyvből, a bőrömön tanultam. A könyvet elfelejtheti az ember,, a gyomra, bőre, őrökké emlékszik.

13190 2009.04.04. 20:00:14

Emilke! Bátyáim emlékeznek így, már amelyik. Bámulatos egy korszak volt, bámulatos emberekkel, pár év alatt "beüzemelték" az országot és nem is akármilyen szinten, kubikus talicskával, heroikus munkát végeztek. Te láttad akkor a háború utáni magyarokat, hogy építenek, sajnálom, hogy azt is meg kellett érned, hogy háború nélkül pusztítsanak napjainkban.

13003 2009.04.04. 20:06:50

Én csak azt szeretném megérni,.... na de tudod.:)))

11213 2009.04.04. 23:53:17

fontosat írtál emilke!
süti beállítások módosítása