Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Szerda, koraeste

2009.03.25. 18:28 Emilke mesél

     Szerda koraeste van. Már senki nem dolgozik, hiszen hét elejétől hétközépig nagyon elfáradt mindenki a semmittevésbe. Megérkezett Fülepke, csülkös bablevesemet már  csülök nélkül, megkóstolta és elégedetten csettintett. Üldögélünk, a pohárban vöröske csillog. Kóstolgatjuk, beszélgetünk. Fülepke békésebb Emilkénél és derül azon, hogy az öreg milyen mérges.Már csaknem csapkodjuk az asztalt, mikor elnevetjük magunkat.  Hát ilyen hülye ez a "helyzet? Felettünk lépések hallatszanak. Még egy poharat és  kanalat veszek elő, csak a széket nem igazítom, merthogy mindenhova ül, sehol nincs  és mindenütt ott van. Fülepke kicsit nyugtalanul pillant körül, de én nem idegeskedem. Bedugom a kávéfőzöt és alig kezd csöpögni a forró lé, már látom is, amint a fűtőtest mellett elhelyezkedik. Ránéz Fülepkére és elmosolyodik. Servus Költő! mondja vidáman és nevet, hogy Fülepke zavarba jött. Látod, ismerlek, tudom, hogy sokszor írtál öntudatlanul is kedvemre, kételkedéseid, vágyaid, lázadásaid és receptjeid, anyád részére főzött táljaid kedvemrevalók. Észre se vetted, hogy hányszor vezettem a kezed főzés vagy írás közben. Aztán most látod itt ülsz és érdekődve figyeled a történetet.

     Kortyocska a kávéból,  kérdő pillantás a vöröskére,kadarka.Hallkan dúdolja vidáman maga elé, "az asztal tarka barka"...Aztán kérdez, na hogy aludtál? Nézem, nem tudom mos komolyan kérdezi, vagy nevet rajtam, a szemébe nézek és elnevetem én is magam. Sugárzik róla a vídámság és a szeretet. Fülepkéhez fordulva mondja, tudod ez mindíg álmodik és mindíg kíváncsi valamire.Szoktam neki mesélni, te is halljad,

     "és elválasztá a mennyezet alatt való vizeket, a mennyezet felettfelett való vizektől. és lőn este,és lőn reggel, második nap.

     Gyüljenek egybe az ég alatt való vizek egy helyre, hogy tessék meg a száraz. És úgy lőn. És nevezé Isten a szárazat földnek;az egybegyült vizeket pedig tengrnek nevezé"Moz.I.1. 7-10

     Fülepke kérdezi, hogy véletlen é, hogy az Úr a sötétséget vette előre és csak aztán lett világosság? Elmosolyodott az Úr, megkérdezte Fülepkét, ugyan mondaná meg, hogy verseit mikor álmodja meg? Hát sötétben, vagy éjjel.Aha, értem. Már Fülepke is vigyorog, jó a hangulat

     Hát,hogy is volt az, a fűben az állatbőr....

     Emilke elgondolkodik, aztán a pohárba nézve, a kavargó vöröskébe pillantva, majd Fülepkét és Istenkét, mintha jól agyába akarná vésni őket, elkezdi a mesét.

5 komment

Címkék: történetek mindennek elején Ősi

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr938313596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13005 2009.03.25. 19:14:13

Milyen kedves Töled Emilke, hogy màr Fülepke is ott ül, aztàn vele talàn minden egyes olvasod...Jol éreztem magam, valami hasonlo az én isteni kapcsolatom, de Te ezt nagyszerüen leirtad! :))))

12589 2009.03.25. 20:20:16

"Még egy poharat és kanalat veszek elő, csak a széket nem igazítom, merthogy mindenhova ül, sehol nincs és mindenütt ott van." Ezt annyira szépen írtad.

13709 2009.03.25. 20:56:42

Emilke, ahhoz a csülkös babhoz, meghoztad az étvágyamat,én is főzök... Hát, mit mondjak, nem is csodálom, hogy oly szívesen időznek nálad barátaid...

11951 2009.03.25. 21:07:42

Nekem a borhoz hoztad meg a kedvet,töltök magamnak még egy pohárkával...

15384 2009.03.25. 21:23:33

Még jó, hogy ideértem időben, és el tudtalak olvasni, Emilke. Pont úgy csíptelek el, hogy az utolsó helyen állt a blogod, a főoldal alján. És mondd, hová tűnt Fülepke? Miért nincs a nolblogon?
süti beállítások módosítása