Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Blogtársaimnak,nemektől és vallástól függetlenül

2008.12.18. 18:30 Emilke mesél

     A hó csendesen kezdett már este szitálni.Vattába csomagolták a hangokat és berakták a házakba.Eszembe jutott egy blogtársnőm,Kiscuvee,aki nem szereti a karácsonyi cirkuszt.Valamely férfitársam is csatlakozott a véleményhez,nemhívését az egész ügyben hangsúlyozva

      Most arra gondolok én is,hiszek?

      Ugyan,7 évtized szitálta fejem ezüsttel csillogóra,testem oly gyenge.mint egy gyermeké,a lépcsőn mire felérek az első emeletre,már levegőből is kevés jut.A messze alig több,mint egy sarkocska az utcán és tudom,"hogy görnyedt testünknek nincsen ára és                                                                                    úgy döglünk meg,mint a barom,"

de most engedjetek meg nekem ,hogy két verst tegyek elétek.Csak úgy olvasni,aztán nem kell semmit szólni,ahogy Firenzolában egy görögmívü kápolna bejáratára véste a művész,TACE I CARPE DO

     Hát itt az írás olvassátok.És az ünnep legyen mindenki hite szerint.

                SzePi | Irodalom | Versek | Karácsonyi versek ]

Ady Endre:

Kató a misén

Pompás, fehér Karácsony-éjen
Kidobta a szikrázó hóba,
Kidobta a havas semmibe
Magzatját a papék Katója.

Aztán Kató, a kis cseléd-lyány,
Szédülve, tántorogva, félve,
Ahogy illik, elment maga is
Éjféli, szent, vidám misére.

Kató gazdája, az izmos pap
S falusi nyája énekelnek:
'Dicsértessék az egek ura,
Hogy megszületett az a gyermek,

Az a gyermek, ott Betlehemben.'
Kató fölsír a papi szóra
S az a gyermek, a betlehemi,
Könnyezve tekint le Katóra.

 

              

Reviczky Gyula: Imakönyvem

Aranykötésû imakönyvet
Hagyott rám örökül anyám,
Kis Jézus ingben, glóriában
Van a könyv elsõ oldalán.
Sok év elõtt egyik sarokba
Beírta jó anyám nevét,
Lehajtom a betûkre fõmet,
Hogy fölidézzem szellemét.

Nekem úgy tetszik, hogy csak egyszer
Fehér ruhában láttam õt.
Tavasz volt épp, a kedves ákác
Virágozott a ház elõtt.
A lemenõ nap fénysugára
Reszketett ajkán, zárt szemén.
Apám ott állt a ravatalnál,
És vélem együtt sírt szegény.

Hogy elmosódtak a betûk! Mily
Sárgák s kopottak e lapok.
Rég' volt, midõn ez imakönyvbõl
Még az anyám imádkozott.
Kék selyemszállal összekötve
Van itt hajambul egy kevés.
Aranyos fürtjeimhez akkor
Nem illett még a szenvedés.

Írott imádság töredéke
Mellett van az anyám haja,
Emitt egy szentnek vézna képe
S egy régi, halvány Mária.
Elnézem... Éppen így viselt meg
A sors azóta engemet.
Sokszor szeretnék sírni, hogyha
Nem szégyellném a könnyeket.

Az Úr imádságát ütöm fel
(Kísérõm a nehéz uton),
S vigasztalást vegyít a kínhoz
A te imád, ó, Jézusom!
Imádság kell a szenvedõnek,
Akit a sors árván hagyott.
Úristen, én nem zúgolódom:
Legyen a te akaratod.

Föl nem panaszlom a világnak,
Csak szellemednek, jó anyám,
Milyen kopár volt ifjuságom,
S hogy mennyi bánat szállt reám.
Tûrtem, reméltem, megalázva
Idegenek közt éltem én;
De azt a régi imakönyvet
S emléked szentül õrizém.

7 komment

Címkék: kellemes hitetlen karácsonyi hívőknek kívánságaim

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr548313426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13376 2008.12.18. 07:30:12

Köszönjük!

11815 2008.12.18. 08:17:47

Szépek! Köszönöm! Minden jót, békességet, áldott ünnepet neked! :)

13066 2008.12.18. 13:03:45

Nagyon köszönöm :)

11378 2008.12.18. 19:55:37

A Kató a misén erős bizony...

proletár 2008.12.22. 09:51:50

Emilke. Köszönöm Neked a szép sorokat. Nagyon belém hatoltak. Kívánom hogy az ünnepek és a következő év egészségben találjon rád.

12589 2008.12.22. 15:59:59

Nagyon köszönöm! Áldott ,békés karácsonyt Emilke!

14767 2008.12.27. 19:54:14

Apám jut eszembe erről. De nem adom neki oda, nem akarom sírni látni. Ő nagyon szerette az édesanyját.
süti beállítások módosítása