Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Az én forradalmam…....

2010.10.23. 12:43 Emilke mesél

....Lógtunk. Az óráról....

....Lógtunk. Az óráról....

A mi forradalmunk február közepén kezdődött a Marx téren, az 53-as villamos végállomásának járdaszigetén.

Febr. 10-en valahányadika lehetett. A Szikra moziban adták Korda: A BAGDADI TOLVAJ c. filmjét. Forradalmi tett volt, egy nyugati rendező nyugati filmjének bemutatása, legalább annyira, mint ma lenne a SZÁLLNAK A DARVAK , vagy a BERLIN ELESTE bemutatása.

Az egyetemen volt egy kemény mag, akik minden lógásban önként és dalolva benne voltak. Természetesen, hogy testületileg vonultunk a filmet megtekinteni, persze előadás helyett.

A film lement, kijöttünk a moziból és a sivatagi hőmérséklethez képest dideregve álltunk a járdaszigeten, várva a villamost. Ahhoz is lusták voltunk, hogy a 300 m-re a 49-es végállomásáig menjünk. Nagy sóhajtozással meséltünk a filmről, melyet mindannyian láttunk, de újra éltük a részleteket,amint meséltünk. Valaki felvetette, hogy milyen jó lenne oda elmenni. Én is ott dideregtem és álmodozva mondtam, hogy oda ugyan nem, de Csehszlovákiába elmehetnénk a nyáron biciglivel.

Úgy néztek rám, igen, pont úgy. Mintha az OPNI kertjében adtam volna elő a magánszámomat.

Az ötlet apropója az volt, hogy a Kassai egyetem nyárra bejelentette nyárra a baráti látogatását.

Na, szóval néztek rám, aztán már nem is néztek, de én makacskodtam, igen, oda elmehetnénk. Valaki végül annyi figyelmet szentelt, hogy rámszóljon: Persze, hogyne, és van biciglid? Merthogy rollerunk sincs. Mindenki jóízüen röhögött. Csak egyre nem gondoltak, mit lehet tenni egy OPNI lakóval. A végzetes szó elhangzott, csak azért nem, mert nincs bicigli.

Szóval, ha van bicaj, jöttök? Jövünk, felelték és tovább nem foglalkoztak velem. Engem azért nem olyan könnyű lerázni.

A mensán megebédelve, beültem a DISZ-irodára.Ugyan DISZ-tag nem voltam, de volt ott egy lány, izé, hogy is mondjam, na ne legyünk indiskrétek értitek, ugye?

Úgy alakult, hogy sikerült szóbahoznom a kassaiak látogatását és csak közbevetve megjegyeztm, hogy viszonozhatnánk mi is. Igen, mondták, de hát ez nem egyszerű. Igen, ez nem egyszerű, mondtam és kezdtem a szám szélét nyalogatni. Mit szól ehhez a kari PB? Ez volt a DISZ titkár észrevétele.

Úgy hangzott, mint a beleegyező helyeslés. Feltápászkodtam fel az emeletre, be a pártbizottsági irodába. A párttitkár elvtárs? Pont jött ki Korom elvtárs az irodából, egy perc időt sem hagyva, kezdtem az ötletemet magyarázni, meglebegtetve a DISZ quasi helyeslő beleegyezését.

Az irodában kellemes meleg volt, párttitkár elvtársnak jó kedve volt, beleegyezően bólintott. Nekem szerencsém volt.

Hát így kezdődött a mi forradalmunk, egy hideg, februári délután a rothadó kapitalista filmművészet bomlasztó hatású aknamunkájával.

......Most ebédelek, majd valamikor folytatom izgalmas beszámolóm......

.........................................###################...................................

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr268314966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

23353 2010.10.23. 16:37:04

Emilke 56 elotti utazasrol irsz. Egyszer nagynenem elvitt magaval Nagymarosra nyaralni. Ugy d.e. 11 fele amikor rendszerint a Dunapartra setaltunk furdeni, a vasuti hid alatt vezeto uton egy nemzetkozi vonat mindig elduborgott a Nyugatibol jott, megallas nelkul Szob fele....talan Pozsonyba/Pragaba ment...szep, nemelyik szines kocsi, latszolag uresen.... Oh gondoltam mar akkor ha egyszer en is utazhatnek.... Mas: Szepek a kepek a bejegyzesed alatt, de a poszt olvasasa legalabbis nekem eleg nehez nincsen eleg kontraszt. Tudnal valamit csinalni?

13003 2010.10.23. 16:45:59

Nem is tudom, mit lehetne csinálni, mivel én képet nem tettem fel Melyik bejegyzésre gondolsz?

12513 2010.10.23. 17:54:24

A Bagdadi tolvaj bemutatása már egyfajta fellazulás volt, egy kis XX. kongresszus oldalszél. Akkortiban ment a Szabó család első műfaji rokona a rádióban, úgy emlékszem, Szombat délután Révész Pityuéknál címmel. Itt egy egész órán át feszegették, helyes-e újra bemutatni. A Szikra, korábban Scala, népnyelven Csala, később Metró jó kis mozi volt, nyáron nyitható tetővel. Persze, a műsoron inkább a Hajókkal a bástyák ellen típusú szovjet történelmi filmek merntek, meg egy-két olasz. Az "I want to be a sailor..." kezdetű dalt sokáig dúdolgattam akkoriban a Bagdadi tolvajból.

13003 2010.10.23. 18:16:14

Acélnak igaza volt, tudta, hogy a legkisebb résbe is rögtön beteszi a lábát az ellenség. Ilyen volt, mikor Tibor lefordította Sallinger: The catcher in the rye-át.

60145 2010.10.23. 18:46:52

Emilke, köszönöm! Kb. ez volt a taktika később is! Ez a Korom az a Korom? A Mihály? A Szikra mozira emlékszem, bár az Usakovról szóló filmat nem itt láttam. Az 53-as villamos nem rémlik, 1957-ben lettem pesti lakos.

70798 2010.10.23. 18:55:50

emilke, többet eszel, mint írsz:)))

13003 2010.10.23. 19:00:02

Nem, ez egy orvos Korom, ha jól emlékszem József volt.Fiatal ember volt 56-ban, még élhet. "Kis" pocakomat ápolgatom. DDD

23353 2010.10.23. 19:11:28

Re 2 A bloggod hatterere gondolok, a Venusz az angyalok es a lombos fa. A fanal levo betuket nehez olvasni nincsen kontraszt. Plusz a bibor szin es a szines betuk....Masnak is eszre kell vennie.

13003 2010.10.23. 19:19:21

Nem tudom befolyásolni, mert csak nálad vannak színe betűk,, meg bíborok. Nem én csináltam a képet.

16338 2010.10.23. 20:01:46

Már harmadszor jövök vissza, és még mindig semmi folytatás, pedig ígérted. Olvasnám. : )

13003 2010.10.23. 21:00:05

Hogy engem mit hajtotok! DDD
süti beállítások módosítása