Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

65 éve történt

2010.04.05. 10:07 Emilke mesél

Felszabadultan írok!

Felszabadultan írok!

Vártam. A baloldali portálon vártam, hogy egy tisztességes ember lesz, aki a 65 évvel ezelőtti napra emlékszik. Hiába vártam, hát én a bolond Jobbikos megszólalok.Nem történelmileg korrect teljesen talán, de érzelmi tartalma egyértelmű.

Fejet hajtok a Vörös Hadsereg hősei előtt, kiknek hazáját megtámadtuk, kiknek csontjai itt porladnak hazám földjében és köszönetet mondok, hogy felszabadították a népet. Köszönöm, hogy apámnak és anyámnak volt mindig munkája, hogy tanulhattam, hogy a föld termése az ország javára szolgált, hogy a gyárakból az emberek ruhát, cipőt, kerékpárt és motort kaptak, hogy a bányák szenet adtak és meleget.

Voltak hibák, súlyos hibák! Tudom. Tudjuk. Mégis, az a 65 évvel ezelőtti nap volt az első lépés.

Én most igazán nem akarok pontos képet rajzolni a 65 évről. Ehhez én kevés vagyok és nem is a dolgom. Csak mert tisztességes embernek érzem magam és nem köpöm szembe apám, anyám, apáink, anyáink, akik tették a dolgukat egy boldogabb élet reményében.

Újra tavasz van. Pezsdül az élet mezőkön a csípős hajnali levegőben fázosan űlnek fészkeiken a madarak, vackaikon összegömbölyödnek a kutyák. A felkelő Nap egyre melegebben süt.

Munkára fel, hogy jobb legyen. Az ember mindig jobbat akar. Hirtelen ennyi jutott az eszembe, kedves baloldali blogtársaim. Meg még csak annyi:

Nem szégyenlem, hogy eszembe jutott. Mert szabad, hogy eszembe jusson.

Na most aztán lehet szídalmazni, hogy ennyire marha , hogy lehetek. A szidalmazók között egyetlen jobboldali sem lesz.

Baloldaliak! 65 év után megtagadjátok apáitok, anyáitok verejtékes életét, mint vezéretek megtagadta apját egy öltönyért! Emlékeztek mit írtam arról?  Ez  hazaárulás!  És igazam lett!

Ti akartok győzni? Ti, akik a gondolat virágát  nem tettétek le a Halottak lábához? Most mosolygok, mint Tökös barátom szokott, fájdalmasan és szomorúan. Nem lesz nagy dicsőség rajtatok győzedelmeskedni!

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr858314572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11906 2010.04.05. 10:21:39

Látod emilke ,változnak az idők,tavaly még ők éltették a felszabadítókat.

95527 2010.04.05. 10:25:30

Tán, ha nem győzedelmeskedni akarna rajtunk senki, hanem elfogadni, nem itt tartanánk. Kellemes és szép ünnepeket Emilke.

baracska 2010.04.05. 10:26:15

Kedves Emilke, tökéletesen igazad van, nincs bennünk tisztesség a mostani baloldalosokban egy szál sem. Az én szüleim is ebben a szellemben éltek, mint te, nagy tett volt a felszabadítás, bár sokan nem érdemelték meg, és nem köszönik meg.

11951 2010.04.05. 10:31:13

Szerintem,nem tagadják meg!!!! A húsvét mindennél nagyobb ünnep,még egy balosnak is.... Kár volt acsarkodni HÚSVÉTKOR... Ez az én véleményem,bocs...

11906 2010.04.05. 10:32:19

Re2 Nemtelen embereket elfogadni? Tisztelet a kivételnek,de túl sokat kívánsz.

11906 2010.04.05. 10:38:56

Re4 Kedves zsati,a hősöknek még húsvétkor is kijár a tisztelet.

115156 2010.04.05. 11:02:02

Kedves Emilke! A megemlékező postod kiváló, nagy kár, hogy a három utolsó bekezdéssel fejezted be.:-(( Nem tudhatod, hogy akadt volna-e más (baloldali) megemlékező, aki későbbi időpontban készült megemlékezni. Kellemes napot kívánok! Üdvözöllek Üdvözöllek

57665 2010.04.05. 11:04:57

Köszönöm Emilke ! Kellemes Ünnepeket erre a kellemes meglepetésre ! Az ember fásul fárad ,egy évvel ezelőtt igaz egy másik portálon írtam egy kis cikket a felszabadításról . ( Annyi hülyeséget amit oda beírtak még hosszú életemben sem olvastam ) Tegnap már nem írtam pedig kellett volna !

13003 2010.04.05. 11:12:45

Vajkaramella kedves, mint írtam, érzelmi tartalma egyértelmű. Igyekszem mindíg az igazat írni és nem szégyenlem az érzelmeimet. Timur, nem szabad feledékennyé válnunk, főként az igazat nem felejthetjük!

36888 2010.04.05. 11:25:34

7........ érdekes lenne, ha nem az utolsó bekezdésekkel fejezné be.....

13003 2010.04.05. 11:40:09

Olvasgatom az utolsó bekezdéseket is. Keresem a hibát. Nem találom, mert ma írom. Mert ma IGAZ a megtagadás, igaz Mesterházy hülyéskedése, Szanyi zebrája, és igazak vagyunk mi is.

69910 2010.04.05. 12:05:49

T Emilke! Amiről meg kellett volna emlékezni, az nem csak a baloldali emberek "kutykötelessége" volt. 1945 április negyedike a háború befejezése volt Magyarország számára. Erről "államilag" illett volna megemlékezni. De úgy gondolhatták az illetékesek, hogy egy vereséget, jobb elfelejteni, mint dicsérni. --Gondolom én. A háború vége, minden embernek mást jelentett. Időpontban és személyes megélés szerint is. Én pl. 1944 november 28. án szabadultam fel. 18 éves voltam, s lényegében katonaszökevénynek számítottam. Mert a rádiófelhívásra, mely szerint minden 18. évét betöltött férfiembernek be kellett volna vonulnia katonának a pécsi Frigyes lakatanyába. De én nem hallgattam akkor rádiót. (ennek ellenére tudtam róla.) Lehet, hogy emiatt egy gyáva, hazaáruló, lógós vagyok, sokak szemében. Nem is mentem magam azzal, hogy két fivéremről már megkaptuk a hivatalos jelentést, hogy eltűntek. Csak később tudtuk meg, hogy az egyik Erdélyben az első bevetésben esett el, a másik meg Kiskőrös határában utóvédként, -- 11-ed magával. S én voltam anyám utolsó-szülöttje. Pécs városa utóvédharcokban, egy nap alatt felszabadult, szinte minimális kárral és mindössze egy fő civil-veszteséggel. Nálunk egy éjszakát töltött egy zászlóalj-parancsnokság, egy őrnagy( civilben bányamérnök) volt a parancsnok. Tudtunk vele beszélni, mert tudott németül, s lényegében anyám volt a tolmácsa, -- aznap. Engem nem bántottak, pedig látták fivéreim katonaképeit, mely közt volt az én fényképem is, -- fivérem katonaruhájában. S az őrnagynak nagyon szimpatikus lettem, amikor megtudta, hogy reálgimnáziumban végezetem. (de még nem érettségiztem). Nekem itt ért véget a háború. Szerencsém volt a front átvonulásakor, s előtte, s utána is. Előtte megúsztam egy cefetül nagy szövetséges bombázást, megúsztam a front átvonulását a szovjet - német aknatűzpárbajban, s megúsztam a "málinka robotokat" is, mert hazajöhettem mindkét esetben. S megúsztam még két német bombázást is. Pedig, nagyon a közelemben csapódtak be. Összegezve: azidőben az életben-maradáshoz szerencse kellett. A halálhoz, meg balszerencse. Én az előbbi csoportba kerültem, fivéreim az utóbbiba. Nem szerettem az oroszokat, mert legyőzek, mert két fivérem esett el általuk. Nem szerettem Horthyt, mert ő okozta a háborút. Nem szerettem a németeket, mert a magyarokat kihasználták, megszállták, majd leköpték. (s még nem fizették ki a nyolcszázmillió márkát, amivel a magyar kincstárnak tartoznak) S nem szeretem a szövetségeseket, mert agyonbombázták Magyarországot, ( s engem is). De megértem az oroszokat, mert mi támadtuk meg őket. Megértem a szövetségeseket is. Mert ez a háború törvénye. De nem értem meg Horthyt és nem értem meg a németeket sem. Az előbbi kapzsi és alkalmatlan államvezető volt, az utóbbiak meg aljasak. Emilke! Ez az én háborús történetem. Megemlékeztem róla. Meg vagy elégedve? Százados.

13003 2010.04.05. 12:11:01

Hát nem túl vidám, fogd a poharad, kilottyintok egy korty bort fivéreid, anyád emlékére ée egészségedre. Előre nézzünk, mi még élünk. Még egy, ha az oroszok később jönnek, lehet, hogy anyádnak az utolsó szülötte sem él.

11906 2010.04.05. 12:31:46

Re12 Te megélted,túlélted,de kik azok akik ezt nem mondták el azoknak a generációknak akik utána születtek?Mert ugye ha tudnák akkor most nem egyedül emilke emlékezne.

11242 2010.04.05. 12:49:48

Már nem megszállás volt, kommenistákból lett jobbikosok???

13003 2010.04.05. 12:59:26

Palya, ne idétlenkedj. 45 ápr. 4..felszabadítás volt. Akkor fejeződött be Magyarországon a háború. A megszállás azután kezdődött. Ez nem volt poénos.

32442 2010.04.05. 14:00:47

Emilke! ...tán rövid az emlékezeted! Nem bántásként mondom! Én megemlékeztem róla... Hozzá is szóltál, amit megköszönök. Bár lehet, azt hiszed, nem vagyok baloldali... No meg az is igaz, írásom ölég hamar süllyesztőbe került...

32442 2010.04.05. 14:05:32

12. szazados90! Örülök, hogy ezt leírtad. Úgy, ahogy leírtad....

13003 2010.04.05. 14:12:16

Korral jár, kedves őrmester, elnézést.::)) Nem volt olyan direct az írás.

44711 2010.04.05. 14:30:17

Kedves Emilke ! Sokat gondolkodtam azon, hogy mit írjak.De látva a színeit, igazából az a kép jut eszembe, mely a Te oldalad alapját is adja. Botticelli nagyon megrázó képe, amely egészen másról szól, mit aminek az emberiség nagy része is ismeri és amelyként Te is félreérted. A "Venus születése". Ahogyan megszületik egy alkotás, s ahogyan azt megérti saját korának népe és amint bölcselkedik felette sok évtized, évszázad múltán az utókor.Ha tudnád, miről szól ez a kép, lecserélnéd. De amíg lesznek emberek, akik Botticellit értik, addig arról is felesleges filozofálni, mi lesz a baloldallal, mert légyen az bár akármíly különböző is, a baloldal győzni fog, ahogyan a szocializmus is. A baj talán az, hogy az Általad baloldalnak titulált oldal ugyanúgy nem A Baloldal, ahogyan Botticelli sem egy örömképet festett. De ha van kedved, jövő áprilisban meghívlak, hogy gyere velem április 4-én és tegyél Te is egy csokor virágot arra a távoli szovjet emlékműre és a kiskatonák sírjára, melyhez én évente elmegyek.Pedig a Szovjezun mégcsak nem is volt igazi szocializmus. Nagyon szép Húsvétot kívánok Neked ! Üdv:CL...............

13003 2010.04.05. 14:56:56

Botticelli képét kaptam. Én ilyet sem feltenni, sem levenni nem tudok. Mindenesetre jobb, mint a "tipus sablon. Erről ennyit. A baloldal győzelme nem most lesz.Abban igazat adok, hogy a szociális igazság egyszer győzni fog. Még baloldalnak is nevezhetjük.::))

13003 2010.04.05. 16:09:06

hu.openoffice.org/about-downloads.html Ez jó lehet nekem is!

12635 2010.04.05. 16:17:00

régóta gondolkozom, feltegyem-e, amit a másik blogra írtam, de most felteszem...rajtahagyom a dátumot... Hol van? Hova dugtad?

Tarin Kowt 2010.04.05. 16:44:26

Kifosztottak egy pécsi iskolát a cigányok. Módszeresen kifosztották egy pécsi szakképzõ iskola technikai szertárját hétfõ reggelre. A tettesek az ablak betörése után szinte minden mozdítható technikai eszközt magukkal vittek. Tíz vadonatúj laptop, két DVD-lejátszó és egy írásvetítõ tûnt el másfél millió forint értékben egy pécsi szakképzõ iskolából hétfõ reggelre - közölte a Baranyai Rendõr-fõkapitányság szóvivõje. A tettesek betörték az ablakot, így jutottak az épületbe, majd kipakolták a technikai berendezések tárolására szolgáló termet. A rendõrség lopás miatt indított nyomozást.

sipirc 2010.04.05. 17:10:31

Emilke! Nagy Vagy! Zsati! Van igazság a szavaidban! Százados 90! Meghatóan szép és fájó!

13003 2010.04.05. 17:22:21

Nem vagyok nagy. Az igazság a nagy! én csak megpróbálom leírni. néha sikerül.

A Magyar Nemzet és Nép nevében! 2010.04.06. 05:50:50

Ez a sazazados90 úgy hazudik, mint a vízfolyás. Még néhány év, és kipusztulnak ezek a szemét történelem-hamísítók. Méghogy Horthy okozta a háborút... Anyád picsája, az. Nem is tudom, hogy 1939. szeptember 1-én ki támadta meg nyugatról és ki keletről Lengyelországot... Szemét, rohadt baloldaliak! Ránk rontottak a szocializmussal (ami gazdaságilag, politikailag és erkölcsileg is összeomlott (kísérletezzetek a kurva anyátokkal, de ne velünk!)), történelmet hamísítanak, majd a XX. század első felének legjobb magyar poliutikusát gyalázzák. Azt a vitéz nagybányai Horthy Miklóst, Magyarország kormányzóját, aki visszacsatoltatta a Trianonban igazságtalanul elrabolt országrészeink, a szent magyar anyaföldünk, a Magyar Szent Korona országainak néhány részét. Aki azt mondta, hogy Magyarországon magyaroknak kell élniük, mégpedig magyar módra. Vesszen tehát a baloldal, de vele együtt vesszen a liberális oldal is! Magyarorszég pedig nem volt, hanem lesz! Mindent vissza! Trianon? Nem! Nem! Soha! Adjon a Magyarok Istene szebb jövőt! Éljen Magyarország! Éljen a haza! Éjenek a magyarok! Hazádnak rendfületlenül légy híve oh magyar!
süti beállítások módosítása