Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

100 napos program 1

2010.01.02. 13:10 Emilke mesél

Kezdjünk el gondolkodni!

Sok, nagyon sok ember éhezik a világon és nagyon sok ember alultáplált, azaz nem kielégítő módon táplálkozik.

A JOBBIK kínál egy lépést a megoldás felé, több élelmiszert termelni, a magyar mezőgazdaságot fellendíteni. Eladni a termékeket, ahol van rá kereslet. Micsoda primitív marhaság, ugyebár. Tiszta hülye ez a JOBBIK! Hogyan képzeli ezt el? Talán úgy, hogy a parlagon fekvő földekre magas, igen magas adót vet ki és subventionálja a termelést. Nagyon rafinált elképzelés!

Ugyan hol adná el a JOBBIK ezt az árút? Lehet, hogy vannak szakemberek, akik erre valók? Lehet.

Lehet, hogy vannak országok, amelyek vevők lennének ezekre az árukra?

Biztos. Talán ebből kellene kiindulni a magyar mezőgazdasági programnak. Talán, de ez nyilván marhaság, fasiszta, náci, JOBBIKos program.

Azért, ha én egy üzletkötő lennék, egy papíron, ceruzával összeírnám, hogy milye kínálat lehetséges és milyen piac lehetne rá. Mondom, ha üzletkötő lennék.

Ha én termelő lennék, keresnék egy üzletkötőt, ugye tetszik érteni? Én nem vagyok, csak egy buta pötyögő. JOBB hijján csak a billentyüket ütögetem. Ha azonban a mezőgazdaság egy felelőse lennék, berendelném azokat, akik a kérdés értői. Aztán munkára fel! Ezt akarja a JOBBIK. Csak persze ez egy fasiszta program. Mi pedig ugyebár demokraták vagyunk, mondjuk.

Valahol talán el kellene kezdeni. Itt az ideje mondja a …...Persze a JOBBIK. Csak az a kár, hogy ez fasiszta gondolat.

Te jó Isten hiányzik a kasszából 5 milliárd, mit tegyek? Tedd vissza fiam, mondta az Úr. Néha hallgatni kellene a Mindenhatóra is!

Azt mondják, a közlekedéssel bajok vannak. Nincs a BKV-nak busza. Ez baj. Tetézi még a dolgot, hogy az Ikarusnak sincs. Nem kéne nagyon gyorsan gyártani? Diósgyőrben volt egy dieselmotor gyár. Hol van az már, ugyebár? Mátyásföldön volt egy ….volt. Hol van az Széles Úr? Volt Győrött egy Vagon és Gépgyár, amely vonatokat gyártott, saját célra, meg exportra. Hol van az már?

Ez csak néhány kérdés. Törjük rajta a fejünket. Sok idő nincs már.

100 nap van még!

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr858314328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

95593 2010.01.02. 13:37:32

Igen, néha nem ártana odafent a "hatalmasoknak" gondolkodni is, mielőtt elkezdik az észt osztogatni. :-) Pusz: Lol

114400 2010.01.02. 14:43:44

Mondjuk a mezőgazdasági termékekre piacot találni nem könnyű feladat. Túltermelés van - már ami a fizetőképes piaci keresletet illeti. Idehaza a mezőgazdaság csak a hihetetlen mértékű állami támogatásnak köszönheti, hogy egyáltalán létezik. Az Ikarus nem gyárt megfelelő minőségű és méretű autóbuszt, sajnálatos módon. Valamelyik BKV illetékes elmondta, hogy nem is tudtak magyar buszt venni, mert hogy nincs. Amúgy, ha jól tudom, az Ikarusok RÁBA motorral működtek. Egy autóbusz gyártása nem úgy történik, hogy uraim, ne lógázzák a lábukat, gyártsunk autóbuszt... tervezni kell, fejleszteni, prototípust gyártani, aztán az üzemszerű gyártásra gyártósorokat beszerzni... Mindenesetre érdekes elképzelés, autarkiára és exportra építő gazdaság... A javaslatok nem fasiszták, nem nácik, csak - hogy is fogalmazzak - végtelenül leegyszerűsítettek... Szerintem... (de azért nem mínuszolnám...) P.

13003 2010.01.02. 15:01:24

Kérlek, egy elvi irány után a szakemberek feladata lenne lépésről lépésre elindulni. Egyetérthetünk, hogy nem a ME. feladata a gyárkapú kinyitása, de az iránymutatás igen? A mezőgazdaság természetszerűen nem a 3-5 Ha-os apró gazdaságok, hanem a tulajdonviszonyok fenntartása mellett a dániai tipusu szövetkezeteken keresztül vezető irányú fejlesztés kellene, hogy legyen. Csak csendesen kérdezem, hol vannak a Rába motorokat gyártók, hol az Ikarus gyár?

13003 2010.01.02. 15:21:14

Igaz, hogy leegyszerűsitett a program, de egyszerűen érthető. A részletek sokszor bonyolítják a dolgokat.::))

20785 2010.01.02. 15:39:18

Van egy mondás, biztos ismered: "Az ördög a részletekben rejlik"

25758 2010.01.02. 16:38:48

Javaslatod szimpla hülyeség. Az a sok millió ember nem azért éhezik, mert nem terem elegendő élelmiszer a Földön. Azért, mert nem tudja megfizetni. Más. Bizonyára te is tudod (talán), hogy mint az Európai Unió tagja, Magyarországra is vonatkozik bizonyos kvóta betartása. Ha ezt nem tudtad, akkor örülök, hogy új ismeretekkel szolgáltam. Ha a Jobbik ilyen elképzelésekkel áll a nagyközönség elé, akkor tényleg primitív. Azért, hogy értsd, megismétlem. Nem fasiszta, hanem primitív.

13003 2010.01.02. 17:13:00

Az EU tagság egy másik nap programja lesz. Mint tudod, erst das Fressen, dann die Morál.Javasolj okosabbat..

52153 2010.01.02. 18:16:11

Emilke! Ezek amiket írtál nagyon jó ideológiák, míg mélyebben bele nem gondolsz. 1, Mezőgazdaság. Ha ma Magyarországon olcsóbb egy egység külföldi árú mint a magyar termelő által termelt, akkor szerinted a magyar a plusz szállítási költség, VÁM stb. növelt értékkel hol lehet versenyképes? Lehet szakemberekre pénzt költeni a nincsből, utána pedig azt mondani, hogy ez nem sikerült, de van x db kiváló szakember akik azért nem jártak rosszul. 2. Ikarusszal, rábával szintén ez a helyzet. Ma legyártani egy olyan buszt ami megfelel az előírásoknak, ma Magyarországon lehetetlen, mert mire kifejleszted a technológiát, drágább mintha vennél egyet. Ill. az országnak nincs annyira szüksége, mint ami behozná a ráfordítást. Az eladással ugyanaz a probléma mint a mezőgazdaságnál.

13003 2010.01.02. 18:27:20

Ez "majdnem" igaz. El kellene kezdeni dolgozni, nem gondolod? Emlékszel te az Ikarus faros buszra, az Ikarus 55-re? Hol vannak a sablonok, hol technologia? Korának legszebb produktuma volt, egy ipari szépség. Nem lett továbbfejlesztve. Emlékszem, hóban, fagyban gurultak, nem dermedtek le minusz néhány fokban. Mindent elvittek, most be akarják beszélni, hogy mi hülyék vagyunk mindenhez, mi csak a multik által ideszállított szemetet érdemeljük.

52153 2010.01.02. 18:38:02

Emilke! Az a baj, hogy gondolkodok ezért nem tudom lenyelni ezt a békát. Ikarus 55. Megvannak a tervek, sőt még a Csepel motoré is. De ha ennek alapján próbálunk gazdaságot építeni, akkor készüljünk fel rá, hogy 2014-re keressük a kőbalta terveit. Nem lehet eladhatatlan árút termelni. Muzeális értékként még jók a tervek, de egyébként mintha nem is lennének.

13003 2010.01.02. 18:41:57

Fejlesztés, fejlesztők! Csak nálunk nem megy? Máshol miért megy?

52153 2010.01.02. 19:25:19

Emilke! Azért, mert a fejlesztők és fejlesztés költségét hozzáadod a megtermelt értékhez, akkor már sehol nem tudod eladni. Még a BKV se Nálad vásárol. De egyébként valami védelem a mezőgazdaságnak, iparnak kellene. Az a helyzet, hogy a Cél az minden átlag embernél ugyanaz. Az oda vezető út a más. Ami engem elgondolkodtat, az az, hogy mire számítasz, mekkora értéket lehet a felelősöktől visszavenni a kasszába. Szerintem ez max. 50 - 100 milliárd közé tehető, ha a Te radikális módszereddel élek. Na ez meg éhenhaláshoz sem elég.

13003 2010.01.02. 21:42:26

Az érték megítélésem szerint valamivel több. A fejlesztés egy állandó folyamat, ez a gyártás során mindíg kifizetődik. Meg tudod indokolni, hogy miért vett magyar vonatokat Délamerika? Miért futottak Ikarus buszok olyan sokfelé? Utaztál Ganz villamoson? Utaztál a moszkvai metró kocsijaival? Mennyire ismered a trollit? Ha azt mondod, hogy a Honda motorkerékpárokkal nem tudunk versenyezni, persze a Gillera, Moto Guzi, AJS vagy Java is tönkrement. Az elvi irány kijelölése, aztán a szakemberek dolga a lépések megtétele. Úgy tünik, hogy a Jobbik irányt mutat. Az EU érdeke és Magyarország érdeke nem azonos. Egy helyes arányt kellene az érdekérvényesítésnél alkalmazni.

114400 2010.01.03. 00:15:12

Emilke! Azon lehet vitatkozni, hogy jó volt-e felszámolni egy csomó olyan gyárat, ahol viszonylag nagy kapacitással termeltek szocialista minőségű termékeket. Hajlok arra, sőt, határozott véleményem, hogy nem. Hogy know-how beszerzéssel technológia importtal versenyképessé lehetett volna tenni számos üzemet. Több mint hiba, BŰN volt ezeket az üzemeket szétverni, szétlopkodni, lezülleszteni, bagóétr privatizálni, sokszor csak magát a felvevőpiacot. De visszacsinálni nem lehet. Az Ikarusz már a BKV buszaihoz sem tud alkatrészt szállítani, addig használják őket, amíg a meghibásodott darabok alkatrészként utánpótlással szolgálnak. Szent meggyőződéesem, hogy a méregdrága - és szerintem ronda - kőrúti villamosok helyett olcsóbban szállíthatott volna egy magyar gyár - ha előzőleg nem verik szét. Ahogy a Csepel Autógyár zuglói szerelőcsarnokát azért privatizálták, hogy helyén lakópark épülhessen; gyakorlatilag a teljes magyar járműgyártást szétverték - cserébe kaptunk esztergomi Suzukit, győri Audi motorgyárat, Szentgotthárdi Opelt - hát nem biztos, hogy ez jó egyenleg. Talán a történelem a helyére teszi a gazdaság gyalázatos szétverését, ha annyi elégtétel lesz, hogy az ezt vezénylők a Kun Béla, Szálasi és Rákosi-félék neve mellé kerülnek a magyar történelem szégyenlapjaira, akkor az is több a semminél; többre nem számíthatsz. A sírból nem lehet ezeket feltámasztani. Valakik úgy döntöttek, hogy Magyarországon ne gyártsanak semmit, ami érték, itt ne fejlesszenek, legfeljebb - kiárúsítandó az olcsó munkaerőt, adókedvezményekkel idetelepüljenek nyugati befektetők - és jó nagy profittal termeljenek pár évig exportra, ez kozmetikázza a GDP, meg egyéb adatokat, minden tízezer szétvert munkahely helyett átmenetileg munkát biztosít párszáz munkásnak. Ez engem arra emlékeztet, amikor a törzsfőmökök üveggyöngyökért adták az embereket rabszolgának Amerikába... De visszacsinálni nem lehet. Ha leejted az ólomkristály vázát, azt se tudod visszacsinálni. P.

13003 2010.01.03. 10:31:17

Proletár, köszönöm a megértő véleményt. Ha valaki elkiáltja magát, gyerünk, csináljuk emberek, akkor már többet tett ezért a szerencsétlen országért, mint bárki az utóbbi 20 év alatt. Ezekért a bűnökért bűnhődni kell! Emlékszem, 45-ben at ország még romokban is hevert, mégis talpraálltunk. Fel fogunk most is állni! " az nem lehet, hogy ész,erő és oly szent akarat hiába sorvadozzanak egy átoksuly alatt. Az nem lehet, hogy annyi szív hiába onta vért, s keservben annyi hű kebel szakadt meg a honért."

proletár 2010.01.03. 14:35:47

Nem proletár ! POLGÁR !

13003 2010.01.03. 15:06:19

Ezer bocsánat, tisztelt Úr! Szánom, bánom bűnöm!

proletár 2010.01.03. 15:51:09

Basszus ! Egyszerűen nem akartam más eszével tündökölni. Erről van szó morcos Dr!

13003 2010.01.03. 15:59:33

Mindenesetre tündökletesek vagytok.::))))

proletár 2010.01.04. 07:18:40

:)
süti beállítások módosítása