Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Egy piac képe

2009.09.27. 22:03 Emilke mesél

Még van hol vásárolni.


Bosnyák.

Már besüt a nap az ablakon, a tetők felett felemelkedett a hajnali pára.Csak forgolódom az ágyon, megette a fene, felkelek. Kényelmesen szöszmörgök a fürdőszobában, korai órán van még. Felöltözve kortyolgatom a kávét, melege jól esik. Lemegyek a kocsihoz, kigurulok az útra, Hungáriáról a Thökölyre, csak óvatosan morogja a futómű és a rugók ringatják a kocsit. Már itt is van, elgurulok az iskola előtt, befordulok a parkolóba, árnyékos helyet keresek. Guruló zsákom előveszem és nekiindulok a piac gyümölcs és zöldség halmainak. Szememnek ingere a sok friss árú, orroma lángossütő felé tereli lépteimet. A friss, olajtól csepegő aranykorongok csábítón gördülnek egymás után, kofaasszonyok és parasztemberek állnak előttem és négyesével viszik a friss, forró, sülttésztát. Türelmetlenül nyalom a számat, egy tejfölöset kérek. Sózom, a kofasoron illatozó császárkörtét kapok hozzá, a fekete bőszoknyás asszonyság aszondja, „jóétvágyat fiatalember“ Há? Ezt nekem mondja? Kihúzom magam, csak a derekam ne húzna, meg a térdem is roppan. A pofámon viszont élvezettel keveredik az olaj, tejfől és a körte leve. Süt a nap, szarok a térdemre. Körülnézve osonok a lángosos mellett a bodegához, egy pohár sört kérek.

Lehet indulni vásárolni. A frissen fejtett bab színes halma csábít, 25 dekát kérek, lehet kicsit tőbb? És viszem a 30 dekát. A libásnál húsos libaháj, 1 kg-ot kérek, baktatok a hentesem felé, disznolkodni támadt kedvem. A hurkák mellé kolbász. Egy zacskó savanyú, káposzta. Elvégre a gyomrom. Egy félkiló dióbél, na indulás a kofasorra. Csak megyek, nézelődöm. Friss zeller zöldje, petrzselyem, fehér-sárgarépa. Paprika, hagymaköteg, paradicsom. Guruló zsákom már csaknem tele van. Üveg méz, gyümölcs a tetejére, nehogy összetörjön.

Vissza a kocsihoz, berakódni a csomagtartóban levő kosárba, aztán vissza a tető alá. Friss tej, tejfől, túró, júhtúró. Illatok és szagok. A gyümölcsök felett méhek, darazsak. A szélen a lángososnál őregasszony, hajléktalan áll, nézi a lángosokat és nyel. Adok 200 Ft.ot.Szeme felcsillan, tekintete a lángosokról némán vált a söröspoharak felé, tanácstalan.Na, egy

pohár sörre. Boldog. Beáll a sorba. Ma süt a nap, jó meleg van, nem ázik. Szép nap van. Nyüzsög a piac, már csak sétálok. A füstölt húsok, túró, tészta, csiklandó, símogató izek, illatok a zsákban, már csak a szemem legel.

Mit mondjak, annak is van tápláléka.

10 komment

Címkék: gyümölcs bosnyák kofák Friss

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr928314166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12392 2009.09.27. 22:22:08

Igen ezek a kofa asszonyságok azt hiszik, ha le "fiatalember"-ezik a náluk 10-15 évvel öregebb férfiakat, azok attól inkább vásárolnak. Pedig engem ez inkább taszít! Elő is fordult, hogy rászólok, ha ilyen rosszul lát nem veszek magától, mert szart fog adni!

13003 2009.09.27. 22:26:11

Én szeretem, ha a lányok fiatalembernek néznek. Vissza szoktam kérdezni, mama, tegnapi szedés? És értjük egymást. Nem kell az embereket lenézni. Még a kofaasszonyt sem.

13003 2009.09.27. 22:33:38

Játék ez, az eladás,vásárlás örök játéka. A piac olyan ősi, szép, nyüzsög mint a friss élet.

12392 2009.09.27. 22:40:16

A piacok nagyon érdekes helyek, ha tehettem bárhol jártam a piacra kimentem, ha nem volt időm akkor hajnalban. Persze az igazi hajnalban a Les Halles volt!

52153 2009.09.28. 05:15:26

Szeretek piacra járni, kedvelem a kofák heccelődéseit, beszélgetéseit. Ezt a viccet is ott halottam. Vásárló: Kérek egy almát. Kofa: Kettő lett nem baj?

34417 2009.09.28. 05:42:25

már a bosnyák se a régi. bezzeg, mikor még a nagybani is ott volt! most meg? a kofasor negyede már ruha-edény-cipő-bóvliáru:(

13003 2009.09.28. 10:08:00

De jó ám ott boklászni, Magdinéni minden nap ott totyog a salátáért. Évike kisnagysád a friss főzeléket és Józsikámtól a vágott, pucoltcsirkét, Bélabácsi a halszeleteket, csak nem tudsz egy nagy őszit venni, mert olyanok, hogy kettő kell. És nyüzsögnek mindenféle népek.

12354 2009.09.28. 13:09:50

Ez jó, nagyon tetszett. Ha dió kell, csak szólj. ( természetesen bérmentve )

11692 2009.09.28. 13:32:13

Ez nagyon hangulatos jelentés volt, rettentő éhes lettem! Miért van az, hogy mikor fogyóznék, minden a kajáról szól???? Miért van az, hogy ami jó az (vagy erkölcstelen) vagy hizlal? :):):)

12890 2009.10.01. 09:43:44

huú!:) kedvem támadt megint piacra menni:) ehelyett sajna, dolgozni indulok... és olyan jól festetted le, hogy ennél jobban még missicu sem tudná:))
süti beállítások módosítása