Csak úgy ki van találva

Ezt azt elmesélem, borzongani nem kell , ettől még jól alhatsz.

Utolsó kommentek

  • CsipkeRózsa: Tisztelt Emilke, Boldog Születésnapot Kívánok. (2016.10.29. 14:12) 60 éve, ....
  • CsipkeRózsa: A "Szeptember..." írásodat már olvastam, de még sokszori olvasásra is nagyon tetszik. (2016.09.23. 17:02) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: Most olvastam el egy 2010-es blogodat, amit Gordiusnak írtál. Abban írsz MOrdecháj Gebirtig-ről.... (2016.09.23. 17:00) Szeptember ....
  • CsipkeRózsa: www.youtube.com/watch?v=Uqvr6igV3Wc (2016.09.18. 16:39) Fájnak a francia chansonok
  • Emilke mesél: Volt is "sikere" a szövegnek! (2016.09.12. 06:09) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép az Énekek Éneke, a saját szöveged is nagyon tetszik. Az Énekek Éneke-t az internetről is le... (2016.09.11. 18:19) Réges-régen ....
  • CsipkeRózsa: Szép ez az emlékezet. (2016.09.10. 18:31) Emlékezet.
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: "Érdekes, 11 éves voltam, Sárospatakon a pad alatt a görög regéket olvastam." Jól... (2016.09.10. 18:30) Egy kis pálesz és ....
  • Emilke mesél: Bocsdáss meg, a videóval a mulatást akartam jelezni, csak úgy, csak .... Hej, ha egyszer én egy sz... (2016.09.10. 15:29) Egy kis pálesz és ....
  • CsipkeRózsa: @Emilke mesél: Te most is tudod, én pedig nem is tudtam, csak azt, hogy szívesen nyúlsz a görög mo... (2016.09.10. 15:12) Egy kis pálesz és ....
  • Utolsó 20

Linkblog

Gyerekjátékok

2009.07.15. 01:11 Emilke mesél

Csend van.Az éjtszaka egyhangúan pergeti sötét homokját tenyeréből, a nyitott ablakokból a horkantások esnek ki a sötétlő szobákból. Istenke is alszik és eszem ágában sincs felébreszteni. Csak én ülök a gép előtt és az emlékek között kotorászva, szeretnék egy bizonyosat előkeresni, de az nincs sehol. Valahol nagyanyám ölében ülve vacsorázom, feketehurkát eszem. Két házzal arébb volt a hentes és a kedvencem volt, töpörtyű, paprikás szalonna és a fekete hurka.Sváb étel volt,nem véreshurka de nem tudom miféle. Nem is ez a lényeg, az ülés. Ez az, ami hiányzik. Nagyanyám már idős asszony volt, estére megfáradt, nehéz volt ölbevenni. Nem a szeretet hiányzott, az erő. Mai napig kutatom ezt az emléket és oly halvány, hogy alig lelem. Egy könyv. Kék kemény boritó és német nyelvű. Két kép volt benne,színek jönnek elő és fogalmam sincs mit ábrázolnak,a kép nem áll össze.Nem tudom azt sem gótbetűs, vagy latinbetűs könyv volt, de szinte fogom a kezemben fedelét és nézem a betűket. Milyen őrűlt az emlékezet.

Nappal elmentünk szalmát venni. Még szalmazsák volt az ágyban, időnként frissen kellett tömni.A régit nyáron a sparhertban, télen a fürészporosban égettük.Ennek 72 éve. Elmondom, csak ki érti meg?

A járda földes volt. A sarkunkkal kis mélyedést vájva, a sarki trafikostól agyaggolyókat vettük,5 fillérért és gurigáztuk a luk felé. Tőlem a nagyobb fiúk mindíg elnyerték.Kis harisnyámban kötve alig volt néhány.A golyózás szabályai? Megtanultam, hogy a nagyobbak és erősebbek nyernek. Mindíg.

A kapu alatt betonozva volt a bejáró. Krétával rajzoltunk ugrálóiskolát. Törött üvegcserepet, vagy színes követ dobáltunk és ugráltunk. A legkisebb én voltam és a legügyetlenebb is. Többnyire csak néztem a nagyobbakat. A cipősdobozba fűzőtt madzagon húztam az autót, még lovacskáztunk is, madzaggyeplővel. Volt egy labdajáték is, egyenlőre, két kettőre, három hatra négy kilencre, ez leejtés, tudja ezt még valaki? Ja, búcsú utáni időben szines gyűrüvel olyan is volt ám, hogy aki tudja, meg ne mondja, merre van a gyűrű útja. Aztán volt Amerikából jöttünk, híres mesterségünk címere és adj király katonát!

Istenem mennyi emlék, csak azt az ülést nem találom. Olyan elveszettnek tűnik nélküle minden.Odahajtanám fejem, de elveszett. Így csak lógatom, de mindegy.

15 komment

Címkék: golyózás lovacskaés másbohóságok

A bejegyzés trackback címe:

https://eskete-meskete.blog.hu/api/trackback/id/tr178313932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13190 2009.07.15. 06:12:45

Minden stimmel, és tényleg a nagyobbak nyertek mindig!

13003 2009.07.15. 06:40:23

Játszom, alvás helyett.Pilinckát próbálok ütni, de ez nem igazán egy bérház udvarára való Az ablakcsörgésnek nem örülne senki.

10306 2009.07.15. 07:45:00

hőségben kell a sok folyadék, mert az agy ha besűrűsödik a vér nem kap elég oxigént és furán viselkedik Emilke! 2 liter naponta a minimum de garancia nincs, hogy ettől eszedbe jutna:)

13003 2009.07.15. 07:57:25

3 liter a napi adagom, mert a veséimre vigyáznom kell. Evéshez leves, és folyadéktartalmú étkezés. Mégse segít, hiába, úrinyavalyám van, Alzheimer, vagy csak szimpla hülyeség.::))

12890 2009.07.15. 08:32:56

na, ma sok dolgom lesz, de nem bántam meg, hogy ezt még elolvastam. engem a nagyi nevelt három éves koromig (tudod, hisz olvastad). állítólag a temetésén a sír szélén toporzékoltam, hogy adják vissza az én nagyanyámat, és miért teszik a földbe. a pap leállította a temetést, amíg engem el nem vittek a sírtól. nem emlékszem rá, de azóta is hiányzik valami megfoghatatlan. nagyon szép írás ez, emilke, és legyen szép szerdád!:)

13020 2009.07.15. 08:35:12

Emilke, A golyózástól kezdveaz adj katonáig, a pilinckázásigvégig minden stimmel, nekem nagyon kövér nagyanyám volt, és jó volt a lágy meleg mellén feküdni, és dudorászásával el aludni, én a tejbegrizét szerettem, és a selymes, simogató kezét. Köszönöm, hogy segitesz vissza emlékezni, Én, pl, szerettem nagyon vezényelni, ha a rádióban hangverseny volt, én székre állva , fakanállal vezényeltem, Sok sok emlék, kárba vész,

13005 2009.07.15. 09:02:28

Emilke, ahogy olvasom gyerekké leszek. A Te keresö hiànyérzetedböl nekem kinyilt az emlékezés ajtaja, ma akàrmi is jön, elkisér a sok gyerekjàték, a kicsik sérelmei. Igy éltem àt én is, a többieknek mindig joguk volt, nekem kötelességeim. Furcsa vilàg!

34417 2009.07.15. 09:29:17

emilke, csak szimpla elhülyülés, semmi altzheimer. én is így vagyok, pedig fiatalabb vagyok, mint te. de a nagyi nekem is eszembe jut, egyre élénkebben. már az arcára is emlékszem... úgy látszik, közeledünk egymáshoz.

13003 2009.07.15. 14:56:28

8-ra. Megnyugtattál, már azt hittem beteg vagyok, de csak simán hülye az rendben. Akkor nem kell a Taj kártyámat keresni.Meg mire előjegyzést kapok, ne is mondjam.

14742 2009.07.15. 16:40:10

Emilke! A felsorolt játékokat én is játszottam, elárulom, hogy golyózásban az én Nagyim verhetetlen volt. Az általam ismert svábok azt a fajta véreshurkát hívták feketehurkának, amibe nem rizst, hanem kockára vágott szalonnát és kenyetet tettek.

13003 2009.07.15. 16:46:40

Valami ilyen volt, mert fehér darabokra emlékszem benne. Nyersen ettem, azt tdom, hidegen, mint a parizert.

imisti 2009.07.15. 20:10:34

Emilke! A véreshurkát nálunk(sváb vidék)ma is zsemlekockával csinálják,és betöltés után megy az abálóba,aztán lehet enni olyan forrón,ahogy onnan kiveszed! Nagyon finom,de sajnos,egyre ritkábbak a jó falusi disznóölések!A vágóhíd pedig bezárt,már vért sem lehet venni,hogy csak úgy,magába csináljunk hurkát! Bilicke(nálunk így hívták)többféle változatát játszottuk.Aztán egyszer a gyerekeimnek megmutattam,hogy kell játszani:Addig hírét sem hallották.de tetszett nekik.De csak addig,utána soha többé nem érdekelte őket!Már akkor is más volt a gyerekek érdeklődési köre.Azóta meg!Kár mondani! Aztán meg csodálkozol ,hogy hülyülsz?!(hülyülünk!)Hát mennyien hülyitenek bennünket?

13003 2009.07.15. 20:35:21

Én már nem csodálkozom semmin.::))))

11692 2009.07.17. 15:09:13

A fűrészporos kályha egy üres lemezhordó volt, amibe középre állítottak egy hengeres vastag fát. Körbedöngölték fűrészporral, óvatosan kihúzták a hengert, rátették a tetejét, és alul, egy kis petróleummal meglocsolva, meggyújtották. Fél napig ízzott, főzni lehetett rajta. Ma is emlékszem a szagára, otthonos, biztonságot adó volt, amire azért is emlékszem, mert nagymamám volt az anyukám, s mindig rettegtem, hogy mi lesz, ha nem lesz egyszer, mert öregnek láttam. Sajnos, hamar elment. A snúrozásra emlékszem, az ugrókötélre: mackó-mackó ugorjál, forogjál...a golyózásra is, csak már üvegből. Lebbencslevesre. És a könyvespolcon az első könyvre: És mégis ragyog a nap. Kösz, az emlékeket.:)

13003 2009.07.17. 15:40:54

Nekünk kifejezetten csinált fűrészporos kályhánk volt.Az ugrálókötélre emlékszem, az egyszemélyes változatra és a 3 személyesre. Üveggolyóaz én időmben még drága volt- "a távolságot, mint üveggolyót...." Ma tömegcikk, eltünt az agyaggolyó Szívesen, máskor is, ahogy eszembejutnak.::)))
süti beállítások módosítása